HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i20 => Wątek zaczęty przez: Przemyslav w 07 Listopad 2018, 13:53:17
-
Witajcie wszyscy. Planuję zakup nowego Hyundai i20 2018 lub 2019 rocznik. Mam pytania odnośnie czujników powietrza w kołach. Może będziecie w stanie rozwiązać moje dylematy:
1. Jaki system jest stosowany - bezpośredni, pośredni. Czy czujniki są w oponach przy wentylu, czy w feldze?
2. Preferuję taką zmianę sezonową, ze przerzucam komplet kół (opon i felg) na zimę i wiosnę. Czyli 8 felg 8 opon. Dajmy na to w salonie dostanę tylko jeden komplet opon zimowych i felg. Jeśli chciałbym dokupić dodatkowe felgi i opony na inny sezon, to czy muszę czujniki kupić oryginalne dla hyundai, czy mogą być inne?
3. Jak jest z programowaniem - dajmy na to przerzucam komplet kół wiosna / zima, czy czujniki same się zaprogramują po przejechaniu odcinka drogi. Czy trzeba w ASO?
Dziękuję za pomoc :)
-
Zmieniłem opony w sezonie zima 2019 i w kwietniu tego samego roku na letnie żadnego problemu. A system ciśnienia w oponach działa na zasadzie liczenia odrotów koła.
-
Czyli nie ma czujnika ciśnienia?
A system wykryje jak będzie znaczny ubytek powietrza i zapali kontrolę?
Dobrze wnioskuję?
-
W nowych Hyundaiach są czujniki powietrza - system wykorzystuje czujniki TPMS, a nie liczy obroty kół.
-
Są montowane razem z wentylem,nie potrzeba programować.Nie są przypisane do żadnego koła.Można tanio kupić na Aliexpres.
-
Czyli zmieniając opony na zimowe nic nie trzeba ustawiać?
A czujniki są zamontowane na feldze?
-
Zmienisz opony będzie świeciła się kontrolka TMPS. Po przejechaniu ok 300-500m zgaśnie. Bynajmniej tak mam w ix20.
-
Czołem, jestem właśnie po zmianie na zimowe. Miałem zamiar kupić felgi i założyć nowe opony i mieć taki zestaw, nic bardziej mylnego. Okazało się że w moim modelu ubytek powietrza jest kontrolowany przez czujniki i również przez obroty ABS. Sprawdziłem to przez wypuszczenie powietrza co potwierdziło się zapaleniem kontrolki, po dopompowaniu kontrolka zgasła po przejechaniu paru kilometrów.
W moim modelu nie ma na pulpicie informacji o każdym kole z osobna tylko jedna kontrolka pomarańczowa.
Przekonać się można najlepiej przez wypuszczenie powietrza, pamiętając o włączeniu zapłonu.
Wulkanizator zaproponował nowe czujniki 160,- za jeden.
Zostaje przy zmianie opon.
Jak ktoś ma zamiar zmienić felgi będzie palić się kontrolka i to wszystko.
Czołem.