HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: kisiek w 27 Październik 2018, 14:50:44
-
Witam ostatnio przygotowywałem hultaja na zimę i postanowiłem wymienić filtr paliwa i wyczyścić sito w baku.Okazało się że sito w baku zawalone mułem.Dodam że 2 lata temu robiłem taką operacje na serwisie i było to samo.Wydaje mi się że odjebali to samo co w KIA sorento.Łuszczy się farba w baku!!!!Mam jeszcze E46 i tam sitko czyściutkie a paliwo lane na tej samej stacji.
[ Dodano: 2018-10-28, 09:28 ]
Polecam filmik
-
To nie farba, a glony. Podziękuj hyundai, że nie wpada to do wtryskiwaczy :)
Takie o to mamy paliwo, wszystko przez dodatki BIO
-
W e46 robiłem ten zabieg i sito czysciutkie. Paliwo lane na tej samej stacji.
-
kisiek od której strony do tego sitka się dostanę?
Tez chce tam zerknąć.
A jak już jest temat. Czy w przypadku filtra paliwa wg Was jest uzasadniona rózżica w jakości żeby zamiast np jakiegoś JT czy jakoś tam taniego za 40 zeta brac MANa czy filtrona za 120? Nie chodzi o to czy 120 to mało/dużo tylko czy faktycznie jakość tego 3x tańszego bedzie kiepska i ryzykowana dla układu? Ma ktoś w tym praktykę?
-
tak jest różnica, filtry lepiej stosować markowe, które spełniają wymagania. tanie mogą gubić organy lub niewłaściwie filtrować co może skończyć się droższą awarią.
do baku w większości dostaniesz się po kanapą od góry, wyciągasz wkład poziomowskazu filtra i pompy jak jest.
p.s. baków od środka się nie maluje
-
Alonzo_, polecam temat :
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10259
kisiek, sitko sitku nierówne. To ze w starej e46 miałeś taki filtr, to nie jest jeszcze wyznacznikiem. Tak naprawdę tylko Hyundai/KIA się z tym boryka.
-
Dzięki za link. Nie wiedziałem o tym. Też w to sitko zerknę.
A filtry chyba wezme Filtrona. Mowię o powietrza i paliwa.
-
Już koledzy pomogli?Ja mam kombi,dostęp do pompki jest z prawej za kanapa w bagażniku pod podłogą.najlepiej położyć fotel i dopiero oderwać spinki.potem klapka na 4 śruby.pod klapka jest pompka na 8 śrub. Wyciagaj pomału bo w niej jest paliwo.W obudowie pompki jest zabezpieczenie które musisz zdjąć żeby dostać się do sita.powodzenia.
[ Dodano: 2018-11-02, 23:39 ]
Jak będziecie wymieniać filtr paliwa można śmiało odpiac akumulator bez stosowania podtrzymania prądu. Nic się nie stanie.
-
Ja robiłem to samo w 2.0 GDI kombi demontujesz podłogę bagażnika i masz dostęp do baku. Wyciągasz całość czyli pływak, pompę i filtr. TAK filtr który można wymienić samemu koszy to 120zl w serwisie. Hyundai twierdzi ze filtra nie trzeba wymieniać bo dożywotni bo jest przed filtrem sitko . Ale w moim przypadku naprawa była bardzo droga ponieważ padła pompa wysokiego ciśnienia. Wiec proponuje wymieniać raz w roku. Jak znajdę zdjęcie to zapodam jak wygląda filtr paliwa po 200tys
-
kisiek od której strony do tego sitka się dostanę?
Tez chce tam zerknąć.
A jak już jest temat. Czy w przypadku filtra paliwa wg Was jest uzasadniona rózżica w jakości żeby zamiast np jakiegoś JT czy jakoś tam taniego za 40 zeta brac MANa czy filtrona za 120? Nie chodzi o to czy 120 to mało/dużo tylko czy faktycznie jakość tego 3x tańszego bedzie kiepska i ryzykowana dla układu? Ma ktoś w tym praktykę?
-
Z prawej od bagażnika pod tapicerka podlogi.Opuść kanapę Z tylu będzie wygodniej.
[ Dodano: 2019-03-31, 08:01 ]
Zamontowalem japanparts.nie wiem czy dobry ale już zimę przelatał bez problemu.
-
Dzisiaj się zebrałem i po zimie wygląda tak:
https://www.fotosik.pl/u/kisiekxf
NIe ogarniam co z tymi sitkami?trzeba je czyścić co 6-8 miesięcy.
Miałem parę diesli z VAG i BMW oraz MERC.Tam takich problemów niema.
Auto przy 1500 obr/min na 5 biegu i przy trzymaniu gazu równo przerywało troszeczkę wiec przy ładnej pogodzie się za niego zabrałem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-
kisiek, ja czyściłem moje sitko po 5 miesiącach i wyglądało bardzo podobnie... Dodaje dodatki do paliwa i tankuje tylko milesPLUS. Dobrze że dostęp jest dobry do tego sitka.
-
u mnie 260 koła przelatane i nigdy nie było czyszczone, zero problemów póki co z tym .Ale jeźdzłejm służbowym takim i40 co wyło mi spod siedzenia pasażera jak cholera,po paru km prędkość max 70 bo wyżej przytykało i silnik gasł. Po kilku kolejnych już na palącym sie checku zjechałem na bazę. To auto duzo stało i pewnie to stąd.
-
Venom, u mnie też nie było problemów- czyściłem profilaktycznie :)
-
Miałem parę diesli z VAG i BMW oraz MERC.Tam takich problemów niema.
Ja miałem opla, fiata, teść ma citroena i takich problemów też nie ma. To problem Hyundai/Kia, na moje kulawe oko musi być gdzieś zastosowany jakiś "g..nolit" w układzie zasilania i chyba się rozpuszcza od ropy.
Mam na myśli coś takiego jak kolega opisuje w tym wątku: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=113019#113019
-
Ciekawe czy ta farba w baku łuszczy się w zależności od zatankowanego paliwa, na przykład premium. W Toyotach które jeździły na BP ultimate, bywały przypadki że rozpuszczał się filtr w środku i zapychał układ paliwowy. Taka zachodziła reakcja paliwa z filtrem, mowa o dieslu.
-
Baza paliwowa jest taka sama. Czy to BP czy Shell itd. Tylko swoje dodatki każdy inne dodaje. I to z nimi ewentualnie może jakaś reakcja zachodzić.
-
Wiem że dolewają swoje ulepszacze, chodziło mi czy też na zwykłym dieslu bez ulepszaczy łuszczy się ta farba.
-
czy też na zwykłym dieslu bez ulepszaczy łuszczy się ta farba
To na prawdę łuszczy się farba? Zbiornik malowany jest od środka?
-
Raczej na pewno jest położona jakaś powłoka. W wolnym czasie zobaczę w swoi z ciekawości, jak wygląda sitko i czy coś się łuszczy.
-
Zobacz. Jeśli coś jest, powłoka czy farba to wyjaśniało by czemu w innych markach aut nie ma tego problemu. Z reguły zbiorniki są plastikowe, a jeśli ktoś jeszcze stosuje metalowe to pewnie ich nie maluje od środka.
-
Może jakaś wadliwa partia plastyku co reaguje na paliwo i "puszcza" a syf zostaje na sitku. Nawet jeśli zbiorniki były metalowe w takim tico czy maluchu nie było aż tyle zabrudzeń bo jak już rdzewiały to od zewnątrz na łączeniu.
Najlepiej jakby zajrzeć do zbiornika i np. przetrzeć szmatką czy jest jakiś nalot na nim. Gdyby to była wina paliwa to by było to w innych markach widoczne i znane.
-
Może tak być że tworzywo z którego został wykonany zbiornik zachodzi w reakcje z paliwem i coś się wtrąca, powstaje wtedy nalot który potem się łuszczy i przykleja się siatka. Zapytam tutaj przy okazji też o zawór EGR, praktycznie nic nie ma na temat tego zaworu na forum napisane. Zaleca się podobno co 60tys. go przeczyścić, zwłaszcza w samochodach z filtrem DPF. Czy ktoś go przeczyszcza raz na jakiś czas?
-
Zajżalem dzisiaj do zbiornika, nic się nie łuszczy, smok czysty, trochę tylko paprochów było. Zbiornik jest metalowy, nie plastikowy. Podejżewam że jak się coś łuszczy, to może być to przyczyną paliwa.