HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: TomekB4 w 25 Październik 2018, 16:54:52
		
			
			- 
				Witam jak w temacie mam taki błąd którego nie można usunąć "uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza" w moim hyundaiu w dodatku nie wiem czy ten błąd wpływa na to jak samochód jedzie a mianowicie zaczyna ciągnąć tak od 2000-2200obr do tej wartości wali na czarno z tłumika po tych obrotach ciągnie jak szalony i 200kmh na liczniku to dla niego nie problem. Odpala w normalne dni normalnie teraz jak się ochlodzilo trochę gorzej i wtedy puszcza szary dym z tłumika woń jakby nie spalone paliwo, silnikiem nie telepie chodzi idealnie. Przepływa nowa ori, czujnik MAF w IC nowy delphi bo ponoć on pełni takową funkcję ale wymiana nie pomogła.
			
 
			
			- 
				M.in. od temperatury powietrza zasysanego zależy dawkowanie paliwa, więc i prawidłowa praca silnika. Nie masz założonego magicznego "chipa" z serwisu aukcyjnego? ;-)
			
 
			
			- 
				Nic z tych rzeczy nie mam aczkolwiek jak kupiłem go to w schowku była płyta pt. Santa fe remap + org. Być może ktoś mu zrobił chip ale ja obcego urządzenia pod maską nie widzę. A wiesz może gdzie takowy czujnik się znajduje?
			
 
			
			- 
				I co ma ktoś propozycje co to może być albo gdzie jest ten czujnik schowany?
			
 
			
			- 
				Niestety nie mam pojęcia. Nawet nie mam jak poszukać, bo auto jest z 1200 km ode mnie i do tego ma silnik D4HB.
			
 
			
			- 
				
I co ma ktoś propozycje co to może być albo gdzie jest ten czujnik schowany?
Na tej aukcji masz fotki. Czujnik jest w rurze intercoolera https://allegro.pl/rura-przewod-waz-intercoolera-santa-fe-ii-2-2crdi-i7387267928.html
			 
			
			- 
				Dziwne bo ja nie mam takiej rury nigdzie  :-/
			
 
			
			- 
				Kolego czujnik temperatury powietrza jest w przepływce. A jeżeli piszesz że przepływkę masz nową to spróbuj odłączyć klemy na ok 15 minut a jeżeli to nie pomoże to szukanie w instalacji elektrycznej.
			
 
			
			- 
				Nawet kompem nie idzie usunąć tego błędu, wyskakuje że jest on stały nie sporadyczny. Jest możliwość że jest gdzieś uszkodzony przewód? Jeżeli jest w przepływce ten czujnik to nie byłoby więcej jakiś błędów związanych z przepływką? W sklepie koleś mir mówił że czujnik temperatury powietrza zasysanego jest zintegrowany z czujnikiem MAF czy jakoś tak ten co siedzi w IC i odpowiada również za monitorowanie ciśnienia doładowania. Jest to możliwe? Macie może jakieś schematy instalacji żebym mógł po sprawdzać przejścia na przewodach?
			
 
			
			- 
				To jest wkład z twojej przepływki ten mały element to czujnik temperatury powietrza. 
[ Dodano: 2018-11-04, 13:42 ][/siz
[ Dodano: 2018-11-04, 13:42 ]
Ja mam 2 stałe błędy i też nieda się ich usunąć ale umnie nie mają wpływu na pracę silnika
			 
			
			- 
				U mnie nie ma wymiennego wkładu przepływki. Jak ją rozebralem w sensie przeciąłem i wyjąłem wkład to wygląda zupełnie inaczej gdzieś czytałem że jest chyba ultradźwiękowy czy coś takiego, nie ma na nim takiego opornika tylko same kanaliki powietrzne jakby ślimaki. 
[ Dodano: 2018-11-05, 11:48 ]
Patrząc po opisach to w przepływce i tym czujniku w IC istnieje taki czujnik temperatury powietrza. Zamieszczę linki tych części i dokładnie takie mam u siebie.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3333321517351-EPBMPT4_V014Z_______97115-czujnik-cisnienia-w-kolekt-ssacym,scr_dItems.html
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3333321422140-EPBMFT5_V002H_______97685-O20105-przeplywomierz-powietrza.html 
[ Dodano: 2018-11-05, 11:49 ]
Ma ktoś schematy instalacji żebym mógł sprawdzić ewentualne jej uszkodzenie?
			 
			
			- 
				Przeczytaj dokładnie opis linku przepływomierza  który zamieścił, jest napisane "przepływomierz zintegrowany z czujnikiem temperatury"
			
 
			
			- 
				Tomek sprawdź przepływomierz, czy zamontowany jest taki jak podałeś w linku czy może bez czujnika
			
 
			
			- 
				A jest taka możliwość że jest zamontowany bez? Patrząc po tym że są dwa rodzaje z wymiennym wkładem i nie wymiennym, ja miałem z nie wymiennym i taki kupiłem o takich samych numerach. Jest możliwość że ktoś też wymienił na zły? Jak sprawdzić czy moj posiada takowy czujnik?
			
 
			
			- 
				Pięcio pinowy przepływomierz jest z czujnikiem. Trzy pinowy jest bez czujnika. Czyli czujnik temperatury masz zlokalizowany.
			
 
			
			- 
				Mam pięcio pionowy, czyli pozostaje mi szukać w instalacji czy nie jest uszkodzona. Raczej eliminuje uszkodzenie nowej przepływki. Czy może być przyczyną takiego zachowania źle zrobiona mapa w ECU? Bo tak jak wspomniałem wyżej mam wrażenie że może być po chipie. 
[ Dodano: 2018-11-10, 12:54 ]
Pięcio pinowy przepływomierz jest z czujnikiem. Trzy pinowy jest bez czujnika. Czyli czujnik temperatury masz zlokalizowany.
 a ewentualnie wiesz które piny są od niego i czym oraz jak sprawdzić jego poprawne działanie?