HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: tommatiz w 22 Marzec 2012, 22:59:01
-
Witam. Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy Tucsona spotkał się ze sprzęgłem z dwumasą w 2.0 CRDI 113km 5 biegów 4wd? Dzwoniłem do ASO podając nr VIN ale sami do końca nie wiedzieli i nie byli pewni czy jest cze nie ma. Czy ktoś z kolegów może po moim VIN sprawdzić czy moje autko ma takie sprzęgło? KMHJN81VP6U256273. Z góry dzięki pzdr
-
Nie widzę tu dwumasy:
-
Z tych zdjęć ewidentnie wynika że nie ma. Pytanie czy koreańczycy nie eksperymentowali z pierwszymi rocznikami tego modelu i raz zamontowali dwumasę a raz nie :). Bo najprawdopodobniej hałasuje mi sprzęgło przy zmianach biegu i mechanik po jeździe próbnej stwierdził że to kompletne sprzęgło z dwumasą do wymiany....... Pzdr
-
tommatiz, zapoznaj się z TYM (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1084) tematem. Na zdjęciach Złośnika widnieją 2 rodzaje łożyska- zwykłe i hydrauliczne (takie jak występuje w sprzęgle z dwumasą). Zdjęcia są małe ale zauważam, że na dolnym zdjęciu tarcza sprzęgła nie posiada tłumików drgań.
-
Silniki 2.0 crdi 113km nie ma dwumasy ma go silnik 140km.
-
Z mojej wiedzy wynika, że Tucson od września 2005r. z manualną skrzynią 6 stopniową ma ten wynalazek. Wcześniejsze nie mają.
-
Zatem, koledzy dam Wam 100% znać w środę albo czwartek bo dziś odstawiłem autko do mechanika na wymianę sprzęgła i wtedy się okaże na co są dane z ASO Hyundaia. Dzwoniłem do jednego gościa z alledrogo.pl i on 100% stwierdził swoim programem że ten model też ma dwumasę.. Rozwiązanie zagadki wkrótce. pzdr
-
no to czekamy, bo mój 113 konny nie ma dwumasy
-
Ciekawostką jest fakt taki że ASO nie ma 100% pewnosci odnośnie danego modelu Tucsona ale tak jak pisałem wcześniej w krótce dam znać. pzdr
[ Dodano: 2012-03-28, 22:52 ]
U mnie w autku nie ma koła dwumasowego :( a dlaczego ta smutna buźka? Bo to znaczy że cos innego mi warczy i chyba coś ze skrzynią a nie ze sprzęgła. Pzdr
[ Dodano: 2012-04-03, 22:44 ]
Witam. Chciałem zakończyć temat mojego problemu. Otóż to warczenie z okolic skrzyni biegów to jak okazało się padła tarcza sprzęgła ale w tak dziwny sposób że zachowywała się jak dwumasa. okładziny w bardzo dobrym stanie sprężyny też ale.... sprytne oko mechanika wychwyciło że wieloklin w tarczy ma jakiś dziwny luz. Przez imadło mechanik ścisnął wieloklin i zaczął prawie kręcić tarczą!!!!!!!!! TAKI MIAŁA LUZ I Z TĄD TE GRZECHOTANIE. Zatem wszystko rozwiązane i mogę z czystym sumieniem polecić warsztat w warszawie i zamieszczę to w odpowiednim linku. Pzdr
-
W MOIM TUCSONIE TEŻ COŚ BRZĘCZY ,MECHANICY TWIERDZĄ ŻE MOŻE TO BYĆ SKRZYNIA BIEGÓW LUB SPRZĘGŁO ALE ŻADEN NIE JEST PEWNY .OBJAWY NASILAJĄ SIĘ .PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU NA LUZIE PO JAKIMŚ CZASIE ZACZYNA BRZĘCZEĆ,ORAZ PRZY ROZPĘDZANIU AUTA PRZY 2000 OBR. OK3000 MILKNIE .
PROSZĘ O POMOC
[ Dodano: 2012-05-12, 10:07 ]
TUCSON NIE MA DWUMASY WIĘC TO ODPADA,OPIS PODOBNY DO SYTUACJI TOMMATIZA ALE ZADEN FACHOWIEC NIE MA PEWNOŚCI A NAPRAWIAĆ SPRZĘGŁO(750ZŁ, A SKRZYNIA OK 2200ZŁ REGENERACJA PLUS MECHANIK TO SPORO
----
Brt: ortografia. Na przyszłość pisz bez CapsLocka!
-
Ciekawostką jest fakt taki że ASO nie ma 100% pewnosci odnośnie danego modelu Tucsona ale tak jak pisałem wcześniej w krótce dam znać. pzdr
[ Dodano: 2012-03-28, 22:52 ]
U mnie w autku nie ma koła dwumasowego :( a dlaczego ta smutna buźka? Bo to znaczy że cos innego mi warczy i chyba coś ze skrzynią a nie ze sprzęgła. Pzdr
[ Dodano: 2012-04-03, 22:44 ]
Witam. Chciałem zakończyć temat mojego problemu. Otóż to warczenie z okolic skrzyni biegów to jak okazało się padła tarcza sprzęgła ale w tak dziwny sposób że zachowywała się jak dwumasa. okładziny w bardzo dobrym stanie sprężyny też ale.... sprytne oko mechanika wychwyciło że wieloklin w tarczy ma jakiś dziwny luz. Przez imadło mechanik ścisnął wieloklin i zaczął prawie kręcić tarczą!!!!!!!!! TAKI MIAŁA LUZ I Z TĄD TE GRZECHOTANIE. Zatem wszystko rozwiązane i mogę z czystym sumieniem polecić warsztat w warszawie i zamieszczę to w odpowiednim linku. Pzdr
Witam trafiłem na to forum szukając przyczyny dolegliwości mojego TUCSONA (2005 r diesel 113KM). Czy możesz mi dokładniej opisać objawy ? Stukanie miało miejsce tylko na postoju czy podczas ruszania też ?
U mnie na postoju tylko na zimno słychać lekki szum znikający po wciśnięciu sprzęgła. Natomiast ruszając lub podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu gdy występują wibracje z okolic skrzyni dochodzi głośne metaliczne stukanie (dźwięk uszkodzonej dwumasy której tu nie ma).
W aucie została wymieniona skrzynia biegów i nic się nie zmieniło.
-
Cześć,
Mam w swoim Tucsonie taki problem;
Na całkowicie wciśniętym sprzęgle słyszę jakiś stukot. Dźwięk ten jest różny czasem po prostu jakby charakterystyczny stukot diesla jest trochę głośniejszy. Nie bardzo wiem co tam się dzieje i co jest tego problemem.
Co jakiś czas też wyczuwam bicie w pedale sprzęgła. Czuje je gdy lekko dosłownie o 1cm wcisnę pedał, albo po prostu położę na niego nogę.
Mój silnik to 2.0 CRDI 136km
-
Chym to były dobre czasy 2012 rok wtedy czytałem tylko dział Akccent. Złośnik koło zamachowe jest w dziale o wale korbowym czyli tutaj.
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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
Rzeczywiście kolega którego już z nami nie ma nie ma dwu-masy.
Takie to wykopaliska :-D
-
Nie dawno nabyłem Tucsona i mam stuki po puszczeniu sprzęgła.Po wciśnięciu cichnie.Co może być problemem?
Tak przy okazji czy po uruchomieniu silnika załącza się sama klimatyzacja ?
U mnie nawet jak przekręcę wyłącznikiem od zmiany nawiewu to też się włącza.
-
Tak przy okazji czy po uruchomieniu silnika załącza się sama klimatyzacja ?
Tak przy okazji to pamiętaj jeden problem to jeden temat.
Temat odnośnie uruchamiania klimatyzacji http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5623&highlight=klimatyzacja (znaleziony przy pomocy funkcji szukaj)
-
Podejrzewam, że za jakiś czas czeka mnie wymiana dwumasowego koła zamachowego. Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza czytam o różnych opcjach.
Jak to jest z tą regeneracją? Warto, czy nie?
Czy lepiej dołożyć i kupić zamiennik z LuK czy Sach?
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?
Mam silnik 2.0 CRDi 100kW z 6bieg skrzynią.
-
Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza
Cena prawie jak filtra LUK 415027310.
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-hyundai-i30-sonata-tucson-2-0crdi-i5574518143.html
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/275b26f6af11b166
-
Podejrzewam, że za jakiś czas czeka mnie wymiana dwumasowego koła zamachowego. Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza czytam o różnych opcjach.
Jak to jest z tą regeneracją? Warto, czy nie?
Czy lepiej dołożyć i kupić zamiennik z LuK czy Sach?
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?
Mam silnik 2.0 CRDi 100kW z 6bieg skrzynią.
u mnie na pierwszy montaż był LUK. i taki też kupiłem.od razu wymieniłem też sprzęgło.regeneracja? nigdy o tym nie słyszałem. wiem ze jest to duży wydatek,ale roboty tez jest dużo dla mechanika,łącznie z wyciąganiem przedniej belki. ja osobiście uważam że tu powinny iść nowe częsci. ale jak zawsze chodzi o koszt który jest niemały. u mnie dwumasa dała o sobie znać po 180 tys przebiegu.
-
Zdjęcie niestety niedostępne...
Ponieważ, nie jest to wydatek w skali filtra powietrza
Cena prawie jak filtra LUK 415027310.
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-hyundai-i30-sonata-tucson-2-0crdi-i5574518143.html
Kto w ogóle produkuje oryginalne koło do Tucsona?
Obrazek (http://images75.fotosik.pl/354/275b26f6af11b166.png)
-
Coś tan fotosik źle znosi nasze forum.
Na zdjęciu jest wycinek dwu-masy z napisem LUK.
-
Najprawdopodobniej wszystkie wersje 113KM(europejskie) posiadają zwykłe sprzęgło na sztywnym kole zamachowym. Ja u siebie wymieniałem i żadnej belki się nie zdejmuje(nie daj się naciągnąć) bynajmniej mój mechanik nic takiego nie robił. Nie zapominajcie że Tucson nie jest autem terenowym i nie posiada sztywnej jako takiej ramy. Kolejnym sposobem na sprawdzenie sprzęgła jest posiadanie linki sprzęgła, w 113 KM jest w wersji 140 KM(CRDI) jest hydraulika(tam na 100% dwumasa). Mechanik stwierdził że przy montażu dwumasy należy bardzo uważać aby jej nie obić(ciasnota).
-
wszystkie wersje 113 KM (europejskie) posiadają zwykłe sprzęgło na sztywnym kole zamachowym.
Masz rację dwu-masa była tylko w VGT.
Kolejnym sposobem na sprawdzenie sprzęgła jest posiadanie linki sprzęgła
:shock: :shock: :shock:
-
Poniosło mnie...
-
Czy ktoś w ogóle regenerował? Różnica to tysiąc złotych więc jest to spora kasa.
Czy ktoś zamieniał u siebie dwumasę na sztywne koło?
Ostatnio biegi zaczęły mi źle chodzić więc chyba nieuchronnie będę zmuszony wydać kasę.
[ Dodano: 2016-03-03, 11:30 ]
Czy ewentualnie jest opcja może przyoszczędzić kilka stów na regeneracji sprzęgła? regeneracja chyba z 250zł
[ Dodano: 2016-03-03, 11:58 ]
Ile płaciliście za wymianę dwumasy i sprzęgła?
-
Musisz przemyśleć regeneracje. Z tego co słyszałem od kilku mechaników sens nikły. Zresztą porównaj koszt nowego a regenerowanego. Ta gigantyczna różnica ceny musi mieć jakiś powód.
-
Czy ktoś w ogóle regenerował? Różnica to tysiąc złotych więc jest to spora kasa.
Jeśli masz na myśli koło zamachowe dwu-masowe to koszt nowego to 1000 pln. więc skąd taka różnica.
-
Mówię o całym komplecie
Regeneracja DKZ to 650zł
Regeneracja Sprzęgła i docisku - 250zł
Komplet kosztuje jakies 2 tysiące.
[ Dodano: 2016-03-04, 09:31 ]
Zastanawiam się czy ewentualnie może kupić DKZ, a zregenerować sprzęgło.
Jak myślicie?
-
Witam kolegów i zacznę od tematu panowie jeżeli chodzi o sprzęgło to awarię i kwalifikacje do wymiany powinien stwierdzić dobry mechanik bo to są koszty nowa sprzęgło kompletne musi wytrzymać najmniej 150 tyś. regenerowane nawet połowy może nie wytrzymać , te auta są dziwne ponieważ wszystkie awarie wpływają na dzwonienie terkotanie , u mnie dzwoni terkoce wymieniłem sprzęgło było lekko z fatygowane i dalej to samo wymieniłem reduktor i dalej to samo okazało się łożyska w skrzyni ale to nie koniec po jakimś czasie znowu dziwna praca terkotanie i ciupek słabszy szukam przyczyny egr czyszczenie zaślepianie zero błędów a praca cały czas jak by miał się rozlecieć wyciągam wtryski wszystkie pod normą i w każdym przypadku telepanie turkotanie czy dzwonienie było jednakowe a lekarstwo to doświadczony mechanik . pozdrowienia stan;
-
Z tym, że mam 260kkm juz zrobione w swoim. A ma dość dużo objawów tego. Oczywiście ostatecznie się dowiem jak do mechanika pojadę.
[ Dodano: 2016-03-10, 14:12 ]
Jak się okazało moja dwumasa i sprzęgła były w stanie agonalnym. To był ostatni gwizdek dla uratowania skrzyni (chociaż to się okaże jeszcze, ale powierzchownych ran nie miała). I jak i wyżej po wymianie sprzęgła i dwumasy problem z haczącymi biegami zniknął od razu. Auto też lepiej i równiej pracuje, nie trzęsie ani nic :) Nawet bardziej ochoczo rusza!