HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: marcin_kutno w 13 Październik 2018, 20:54:58
-
Czy możecie polecić jakiś warsztat w okolicach Kutna tj. Łódź lub Płock, który solidnie wykona konserwację auta?
Edit:
Znalazłem warsztat w Łodzi na Mimozy 35 specjalizują się tylko w zabezpieczaniu antykorozyjnym, czytając o tym warsztacie na innych forach natrafiłem na powtarzające się niepochlebne opinie. Jakie jest wasze zdanie o tym warsztacie(korzystał ktoś?)
Zabezpieczaliście w ogóle podwozie czy uważacie że to nie ma sensu i lepiej kasę przeznaczyć na podniesienie mocy, bo tu będzie widoczny efekt :mrgreen:
-
Najlepiej to zrobić samemu. Właśnie kolega robił konserwację u mojego sąsiada który poprawiał po 4latach warsztat który niby specjalizuje się tylko konserwacją. Tył samochodu był w zaawansowanej korozji po pukaniu lekko młotkiem płaty rdzy odpadaly a samochód z 2009r.
-
Moim zdaniem zrób samemu profile wewnętrzne, progi od dwóch stron plus sanki jeśli blacha jest taka dziadoska jak w getzie. Malowanie podłogi to wyrzucanie kasy w błoto. Bowiem podłogama swoje fabryczne zabezpieczenie i dość dobrze to chroni. A reszta lepiej mieć wgląd niż ma rdza isć pod tym malowidłem. A blachy hyundaia są takie, że i tak rdzewieją mimo nieuszkodzonego lakieru itp.
Najważniejsze też zabezpeiczyć od tyłu błotniki w nadkolach. Tak syf się sypie i idzie rdza.
-
U siebie w I40 (jak również w każdym innym swoim aucie) robię konserwację podwozi, nadkoli i profili zamkniętych co 2 lata i żadna ruda mi jeszcze nie wyszła. A wyciągając nadkola i zabezpieczając je np. Noxudol jest zawsze ciszej jeśli chodzi o szum z okolic kół.
-
Panowie chciałbym niedługo zrobić konserwację swojego kombiaka i40. Możecie mi napisać jakie środki polecacie i ile tego potrzeba? Na allegro są jakieś zestawy np Boll, Novol, APP. Coś z tego warto wybrać?
-
Witam,
Ja u siebie robiłem konserwację i polecalbym:
zestaw szczotek miedzianych, wyczyścić wszystkie ogniska korozji, odtłuścić benzyną ekstrakcyjną
Na to położyć app r stop (jest to środę zatrzymujący postępowanie korozji, wchodzi w reakcje z tlenkiem żelaza i robi się taki brązowy /czarny) nie pozwala na wnikanie wilgoci.
Następnie podkład epoksydowy
I teraz co już tam chcesz np. Baranek z Boll
Uwaga żeby nie ubrudzić wydechu, bo osiąga mega wysoką temperaturę podczas dopalanie, żeby się coś nie zapaliło pod autem.
Mi poszło ;
1 puszka app r stop chyba 100ml (bo to ma konsystensje wody- takie rzadkie)
3 x 500ml podkład epoksydowy
5x baranek Boll 500ml
3x Boll do profili zamknietych
Ale roboty jest nie mało, jak chce się to porządnie zrobić, ale lepiej na materiały wydać 300zl i mieć zrobione porządnie niż wydać 1000zl i nie wiadomo co masz. Bo jak barankiem pokryjesz to przez 2 lata nic nie będzie widać choć by rdzy nie czyścił, a potem z pod baranka dziura w podłodze wyjdzie jak ktoś to na odwal się zrobi.
Kiedyś robiłem konserwację Forda escorta 2 x co 5lat, teraz ma 25 lat
I to tej pory na przeglądzie diagnosta mówi "wow to tyle lat ma i on tak dobrze wygląda"
Jak coś to na priv mogę podesłać zdjęcia jak to u mnie wyglądało w i40.
Pozdrawiam
-
Jeśli możesz podesłać zdjęcia na PRIV to bardzo poproszę. Kupiłem właśnie APP U210, R-Stop i podkład epoksydowy. Umyję podwozie, przeczyszczę i nałożę chemię jak tylko zrobi się cieplej.