HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: skiba27 w 30 Wrzesień 2008, 23:02:55
-
Witam serdecznie.Mam santa fe 2.0 crdi z 2004r i jak w temacie dostaje duże wibracje na niskich obrotach w przedziale 1600-2000 obr/min na każdym biegu oprócz jedynki-błąd fabryczny czy coś nie tak?
dopisano:
dodam że trzęsie się przy tym cała karoseria
[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-09-30, 23:37 ]
Poczytaj regulamin i używaj opcji "edytuj"
-
To napewno nie jest normalne, jak rzuca silnikiem. Wydaje mi się, że nie pali na wszystkie cylindry. Tam szukaj przyczyny, pompa, listwa, wtryskiwacze, może paliwo zanieczyszczone. Pozdrawiam
-
Silnik pracuje normalnie dobrze się wkręca na obroty i równo pracuje.
Chodzi o to,że jak np.jadę na czwartym biegu i przyhamuje tak,że obroty spadną w granicy 1600-2000 i znów dodam gazu żeby się rozpędzić na tym samym biegu to wtedy przechodzą przez całą karoserie duże wibracje do momentu aż silnik wejdzie powyżej 2000 obr/min.
-
To w takim razie sprawdź poduszki, na których zamocowany jest silnik do ramy, może jakaś zerwana jest.
-
Gdzieś w internecie czytałem, że jest to wada silników CRDI w Hyundaiu. Ja osobiście też mam takie problem, ale to kwestia jak kto jeździ- jeżeli trzymasz go na "dobrych" obrotach to nigdy tak nie zrobi.
A te wibracje to nic innego jak rezonans. Na to się nic nie poradzi, żadne poduszki nie są zerwane- to wada silnika
-
A te wibracje to nic innego jak rezonans. Na to się nic nie poradzi, żadne poduszki nie są zerwane- to wada silnika
osmielam sie nie zgodzic-u mnie przy takim manewrze ew.moze zadrzec kolo kierownicy[i to tylko czuc poprzez rece],natomiast nie sa wyczuwalne zadne wibracje.
-
Sprawdziłem poduszki i wszystko w porządku.Gwiazdor_1992 ma chyba racje bo jak go się trzyma na wyższych obrotach to jest ok. :-|
-
Witam, tez sie nie zgadzam, że to normalne. U mnie nie ma żadnych wibracji. Zdarza mi się zejść poniżej 1400 obrotów na 4 biegu i nic sie nie dzieje poza tym, że zanim się wkręci na obroty, bez turbo nie przyspiesza prawie wcale :) Proponuje szczytać błędy z kompa, sterowanie wtryskiwaczami (może ktoś lub Ty tuningowałeś i komputer głupieje, miałem tak po zmianie oprogramowania w passacie. Przy 1800 w momencie załącznia turbo dostawał wibracji i koło 2000 przestawał) Pozdro dla Wszystkich
-
Żadnego tuningu nie robiłem. Wiem, że w Trajetach tak jest, no i widocznie w SantaFe także... Pojadę do autoryzowanego serwisu Hyundaia i spytam się co i jak.
Pozdro
-
Hm , ciekawa sprawa . Mam Santa Fe od niedawna i nie zauważyłem u mnie takich wibracji . Najpewniej , jak piszesz, będzie podjechanie do ASO ..może ( a właściwie ) powinni wiedziec i znać przyczyne .
-
skiba27 specjalnie dla Ciebie sprawdziłem dziś rono. Zwolniłem na 4 biegu do 30km/h (1000 obr/min) i przyspieszyłem do 3000obr/min. Nie mam żadnych wibracji. Daj znać na forum jak bedziesz juz wiedział jaką masz usterkę. Pozdrawiam
-
Witam. skiba27 nurtuje mnie tylko jedno pytanie. ;-) Czy jesteś 1 właścicielem posiadanego obecnie samochodu? Bo jeśli nie, to mógł być "naprawiany" przez jakiegoś mechanika, który być może coś przestawił? Kolega miał podobny problem w silniku benzynowym przy Lantrze i okazał się, że były przestawione wałki balansujące, jeśli w Twoim silniku jest zastosowane podobne rozwiązanie, to ja już zasugerowałem potencjalną przyczynę, takiego zachowania silnika w pewnych zakresach prędkości obrotowej. Jest jeszcze kolejne pytanko, czy owa wibracja silnika występuje tylko pod jego obciążeniem na 4 biegu, czy występuje również na tak zwanym "luzie"? Co do mapowania wtrysku, czy problemów z samymi wtryskiwaczami, czy blokowaniem się wtryskiwaczy, to sądzę, że jest to do usłyszenia i odczucia w momencie przyśpieszania ( brak eksplozji choćby w 1 cylindrze daje odczuwalną utratę mocy silnika ). Pozdrawiam.
-
Igoreczek nie jestem pierwszym właścicielem,auto sprowadzone z Włoch.
I tak pracuje od początku czyli jak go posiadam.Na biegu jałowym nic się nie dzieje jedynie jak jest zimny zaraz po uruchomieniu nierówno pracuje jakieś 10 sekund później pracuje równo,ale sytuacja sie zmienia podczas jazdy gdy jest obciążony silnik-drży cała buda w granicach 1600-2000obr na każdym biegu oprócz jedynki i mniej na dwójce ale też odczuwalnie 3,4,5bieg to już dosyć solidnie dają o sobie znać drgania :-|
chyba bez serwisu sie nie obędzie :-(
-
Witam Skiba27 .. Z ciekawości , jeszcze raz dzisiaj pojeździłem moim na niskich obrotach .., poniżej 3o km/h na 4-tym , dalo się znac jakieś drobne wibracje ( ale przypuszczam ,że poprostu slinik już nie mógł pociągnąc i się dławił . natomiast na każdym biegu , niezależnie od obrotów ( oczywiście nie na 5-ce i 15km/h) wszysto jest jak być powinno .Uważam ,że lepiej nie kombinowac za dużo , tylko udać się do ASO . Koszt napewno będzie niewspólmiernie niższy , niż przy ewentualnej "awarii" silnika . Pozdro
-
Witam ponownie. Skoro nie ma tego problemu na wolnych obrotach, to na pewno nie jest to co sugerowałem w poprzednim poście. Teraz mam taką myśl, że wypadało by się dobrze przyjrzeć układowi przenoszącemu napęd. Tym bardziej, że wibracje się wzmagają przy większych przeciążeniach owego układu ( 3 i 4 bieg ). Oczywiście to tylko kolejna sugestia, która nie musi mieć potwierdzenia w rzeczywistości. Pozdrawiam i życzę szybkiego wykrycia usterki.
-
chyba bez serwisu sie nie obędzie :-(
I jak kolego?? Byłeś w serwisie?? Co poradzili?? Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdro
-
Witam.Byłem w serwisie lecz oni nie mają zielonego pojęcia co to może być?
Pozostało jeździć powyżej 2000obr/min. :-(
-
Panowie, czy w waszych autach jest wał napędowy?
W naszym firmowym aucie (Lublin) oderwał się odważnik z wału napędowego i przy 60km/h wał wpadał w rezonans.
Zdemontowanie i wyważenie wału pomogło.
Warto obejrzeć wał, jeśli takowy jest.
-
A może to koło dwumasowe?? http://www.motofakty.pl/artykul/dwumasowe_kolo_zamachowe.html
-
Lubię sobie poczytać -normalnie Marujusz Kałamaga sie chowa.
Koledzy Hyundai Santa Fe zdobył sobie uznanie(oczywiście klasie aut dla biedaków)
w każej wersji silnikowej od 2,0,2,4,2,7,3,5 po diesle 112,125,140.
Więc jak ktoś pisze:trzesie się bo tak ma i takmusi -to po prostu bredzi.Nie mam w swoim santy żdnych extra wibracji-tylko normalne jak od diesla przeciętnej klasy.
Zgodziłbym się z teorią:
któryś z elementów przenosi drgania na budę (do wyboru jest silnik wraz z zespołem napędowym lub przeniesienie napędu:wał,półosie)
Solidne adania organoleptyczne powinny wskazać usterkę
a silnika nie warto winić :roll:
-
Witam kolegów. Nie napisałeś czy wibracje występują gdy stoisz i próbujesz powoli dodawać gazu. Jeśli nie to prawdopodobnie któryś z elementów napędu, bądź zawieszenie silnika (poduszki). Do sprawdzenia:
skrzynia, półosie, łożyska kół, wał napędowy (jeśli to 4x4), sprzęgło, piasty, koła, poduszki silnika, poduszki ramy.
Moja sugestia: spróbuj podnieść auto na podnośniku i jechać - zobaczysz czy wtedy te drgania występują, można wtedy wejść pod auto i próbować się rozeznać gdzie wibruje najbardziej dotykając ręką nieruchomych elementów. Spróbuj tez sparawdzić śruby, może sie poluzowała któraś np. od poduszek silnika.
A tak na marginesie powiem że mieliśmy kiedyś klienta, który narzekał na wibracje przenoszące się właśnie na całe auto i zaczynające się w przodzie, ale miał to przy prędkości 160 km/h. Auto - Trajet. Wymieniliśmy po kolei koła, półosie, hamulce, piasty, skrzynię biegów z innego Trajeta w którym wibracje nie występowały i co się okazało w rezultacie? - wibracje były dalej, klient dostał inne auto a co było powodem nie doszli, w zasadzie został do wymiany tylko silnik, poduszki i rama :-)))
Pozdrawiam
-
Witam wszystkich po raz pierwszy nie wiem czy w sf jest to trudne ale można wyjąć wał i się przejechać ,sprawdzić czy dalej trzęsie ta operacja przynajmniej wyeliminuje lub potwierdzi sprawę wału w landrowerze freelanderze taki zabieg to góra 2 godziny roboty a też takie kłopoty z trzęsieniem bywają.
-
Witam kolegów. Nie napisałeś czy wibracje występują gdy stoisz i próbujesz powoli dodawać gazu. Jeśli nie to prawdopodobnie któryś z elementów napędu, bądź zawieszenie silnika (poduszki). Do sprawdzenia:
skrzynia, półosie, łożyska kół, wał napędowy (jeśli to 4x4), sprzęgło, piasty, koła, poduszki silnika, poduszki ramy.
Moja sugestia: spróbuj podnieść auto na podnośniku i jechać - zobaczysz czy wtedy te drgania występują, można wtedy wejść pod auto i próbować się rozeznać gdzie wibruje najbardziej dotykając ręką nieruchomych elementów. Spróbuj tez sparawdzić śruby, może sie poluzowała któraś np. od poduszek silnika.
Wiem ,ze cytat za długi,
ale naprawa tylko online jest di dupy-sie nie naprawi :mrgreen:
pzdro