HyundaiKlub.pl

Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: lukaszpiast w 10 Październik 2018, 20:59:08

Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 10 Październik 2018, 20:59:08
Witam , idzie zima i tak samo jak wielu z was zastanawiam się co tu zrobić by ochronić swojego diesla przed wytrącaniem się parafiny z paliwa w mrozy czyli potocznie mówiąc żelowaniu paliwa . Pora na DEPRESATORY zwane też „antyżelami” obniżają zarówno temperaturę blokowania zimnego filtra, jak i temperaturę mętnienia oleju napędowego. Silniki wyposażone w układ common rail jest delikatny i czuły na paliwo i wlewanie byle czego do baku niesie za sobą duże ryzyko . Są różne dodatki do paliwa Black Arrow skyd , xeramic anty żel , xeramic diesel protect -40 , stp , i wiele wiele innych . Czy te dodatki nie zaszkodza naszym silnikom CRDI ? Czy warto je stosować ? Jakie dodatki stosujecie zima do paliw by uszlachetnić trochę te nasze marnej jakości paliwo. Podzielcie się koledzy z nami swoimi doświadczeniami , wskazówkami , opiniami , bo lepiej zapobiegać niż leczyć ;
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 11 Październik 2018, 00:13:39
Mój Tucson stoi pod chmurką cały rok i nie miałem problemu z paliwem. Warunek to tankuje na dobrej,sprawdzonej stacji i tyle. Co do dolewania czegoś do ropy to ja dodaję 250 ml oleju do benzyny do silników dwusuwowych na cały bak. Jak tylko maszyna ma prąd w akumulatorze to pali bez problemu :)
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 11 Październik 2018, 06:51:01
Ja kiedyś dolewałem do Passata 1.9 PD tdi  131km xeramik diesel protect -40 i powiem szczerze jak były takie mrozy w tamtym roku to odpalał bez problemu a stał pod chmurka jak hyundai i oby akumulator był dobry i trach za pierwszym ale tu ze względu na common rail troszeczkę się obawiam właśnie rożne opinie chodzą jedni piszą ze leja i bez problemu drudzy nic nie leja i tez dobrze a jeszcze inni odradzają takie wynalazki...

Tutaj jest fajny link z testem depresatorów rożnych :


A tutaj tabela wyników z tego testu :
  http://www.oiler.com.pl/viewpage.php?page_id=20
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 11 Październik 2018, 07:14:26
Ja nie leje nic oprócz oleju do dwusuwów,tankuje w miarę sprawdzone paliwo i nie miałem problemów z odpalaniem a stoi cały rok pod chmurką.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 11 Październik 2018, 07:19:07
A olej jaki lejesz i po co ? by poprawić smarność paliwa? Bo zimą to raczej olej 2T mało co poprawia chyba ?? W sumie nie wiem bo nie stosowałem nigdy ;)
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 11 Październik 2018, 08:13:41
Ogólnie oleje 2t poprawiają smarowanie układu,mają właściwości czyszczące. Jak już dolewać to tylko półsyntetyczny.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 11 Październik 2018, 09:26:54
A ty jaki dolewasz ? ja słyszałem o oleju Orlen 2T Semisynthetyk ,Półsyntetyczny olej do silników dwusuwowych ,  ponoć dobry bo Szthiloski zostawia nagaru dużo nagaru , sadzy czy coś takiego...
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 11 Październik 2018, 09:51:51
Ja na razie leje Ravenol 2t. Na wielu forach polecany i ma dobry stosunek ceny do jakości. I nie nie jestem żadnym przedstawicielem tej firmy :) Ogólnie to zacząłem iść w tą firmę właśnie od tego oleju do 2t.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Andrzej57 w 11 Październik 2018, 16:10:11
Też zacząłem dolewać "miksturę" do paliwa. Mój wybór padł na Archoil ze względów ekonomicznych i opinii, wychodzi wiele taniej jak olej 2T. Skutki na + zauważalne   :-)
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Zibi.S68 w 13 Październik 2018, 21:50:59
kiedyś dodawałem taki specjalny dodatek do paliwa firmy Castrol ale go ponoć nie produkują obecnie dolewam środek kleen flo produkcji kanadyjskiej i jestem zadowolony cenowo dwa razy tańszy niż Castrol
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 14 Październik 2018, 05:50:25
Z tymi dodatkami to jest pewnie tak jak z tymi płukanka mi do silników. Niby piękne opakowania a 90% składu to nafta czy tam ropa. z tymi dodatkami też może  być podobnie i suma summarum w mniejszym lub większym stopniu wszyscy dolewamy olej do 2t ;) bo każdy stosuje niby coś innego a wszyscy zadowoleni :)
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 14 Październik 2018, 21:53:34
Ale niby te dodatki coś dają widać po teście że mętnienie paliwa po niektórych dodatkach prawie całkowicie ustaje obecnym sobie parę postów wyżej .. Tutaj dla ciekawskich mam test paliw zimowych znanych stacji naprawdę warte obejrzenia polecam , zima się zbliża artykuł w sam raz ;)



A tutaj druga część testu z komora chłodnicza i samochodem



A tak z ciekawości ktoś używa właśnie oleju do 2T ? Smarność paliwa się poprawia? W zimie tez stosujecie oleje 2T ? Słyszałem o 2 dobrych Liqui Moly 1052 i Orlen 2T Semisyntetyk używał ktoś tych środków? Czy zima też używacie oleju 2T ? Nic się nie osadza w baku ? Dobrze się miesza z olejem napędowym zima?
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Taxidriver w 24 Październik 2018, 21:24:37
Ja z kolei dodaje benzynki do ropy średnio co 2-3 zbiornik, w zimie raczej co 2. Ropa z orlrnu, lub Białoruska bez EU BIO syfu.;) od czasu do czasu 2T . Po przebiegu prawie 300 TKM(mój przebieg razem miał ok 500 ) w galaxym logi silnika takie jak przy zakupie tak samo robiłem tyle że bez oleju 2T.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 28 Październik 2018, 14:55:52
Nie wiem co sądzicie o dolewaniu benzyny do ropy ale mi się wydaje ze w takich nowych silnikach jak CRDI lub ogólnie w ukladach Common Rail stosowanie nawet niewielkich ilości benzyny może się skończyć bardzo źle , a mianowicie zatarciem pompy wysokiego ciśnienia lub zatarciem wtrysków , benzyna jest sucha i zmienia właściwości smarne ropy na owiele gorsze ...
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: robaszek127 w 28 Październik 2018, 15:21:39
Raczej dolewanie denaturatu polecona zimą ale do benzyny. Lanie benzyny do ropy to chyba niezbyt dobry pomysł do nowych układów wtryskowych.
Zaś dolewani oleju 2t czyli mixolu praktykowano dawniej jak moda była na opałówkę jako mniej smarującą. Tak samo nie wiadomo jak na to reagują nowe wtryski. Czy to poprawia czy wprost przeciwnie.
Podobnie jest z dotryskiem oleju w instalacjach gazowych. Jedni mówią, że coś tam daje a drudzy pokazują zasyfione doloty przez resztki oleju.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: ELETomek w 28 Październik 2018, 15:38:27
Cytat: "robaszek127"

Zaś dolewani oleju 2t czyli mixolu praktykowano dawniej jak moda była na opałówkę jako mniej smarującą. Tak samo nie wiadomo jak na to reagują nowe wtryski. Czy to poprawia czy wprost przeciwnie.


Olej 2T jest spoko. Moim zdaniem jest to najlepszy dodatek poprawiający smarność ON. Nie koniecznie mixol do auta z dpf. Ale są sprawdzone oleje 2T, a nawet Monzol 5C stworzony do specjalnie do tego celu. Oczywiście olej 2T nie jest depresatorem
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 28 Październik 2018, 18:12:34
Leję olej 2t od początku jak mam Tucsona czyli 3 lata i jak na razie układowi paliwowemu to pasuje ;) zero problemów. Niestety dzisiejsza ropa w porównaniu do czasów wcześniejszych jest bardziej sucha i przez to tyle zatarcie pomp wysokiego ciśnienia te słabiej zrobione nie wytrzymują dzisiejszej ropy.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: lukaszpiast w 29 Październik 2018, 08:38:03
Nie wiem czy mam dobre informacje ale to pisał jakiś chemik który na uczelni testował jakość ropy a dokładnie  smarność ropy na zużywanie elementów pomp wysokiego ciśnienia common rail  zaraz wrzucę wam fotkę . Wczoraj na Lotosie zapytałem o sarnosc ON Dynamic wyobraźcie sobie ze na specyfikacji pisało 368um mikrometrów czyli w sumie smarność bardzo dobra a w orlenie jest podane nie mniej jak 460 um  czyli gorsza dużo Samaranch.
Tytuł: [Santa Fe CM] DEPRESATORY ZIMĄ CO , JAK , KIEDY ...
Wiadomość wysłana przez: Piotrek79 w 29 Październik 2018, 11:28:37
Ja tam w te ich cyferki nie wierzę. Leję 2t i tyle.
Niemcy na taxi od lat leja olej 2t i jakoś ich te diesle mają się dobrze a nie podejrzewam, że mają slebej jakości paliwo.