HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: AndrzejK w 09 Październik 2018, 18:07:02
-
Jest już nowa Elantra 2019r
-
Na razie nie znalazłem żadnego info kiedy i czy w ogóle będzie w Europie. Przeglądam azjatyckie testy, bo tam tez mają 1,6. Na 2,0 z amerykańskiego chyba nie ma co liczyć. Za to jest chwalony w pierwszych recenzjach automat cvt.
-
Na pewno będzie, ponieważ w 2019r mija pełne 3 lata od ukazania się modelu VI ( 2016 )
-
Mam najnowszą Elantrę w automacie. Odebrałem 30 stycznia. Samochód dotarł 23, ale nie było dokumentów do niego.
-
Gratulacje.Jaka wersja?
-
Dzięki. Tylko Comfort bo w Style nie było automatu. W całej dostawie było tylko 6 automatów. Plusem jego jest brak układu start-stop. Mankamentem słabe ogrzewanie tylnej szyby, ale to może tylko u mnie. Będzie cieplej, to sobie to pomierzę.
-
Autko fajne, szkoda, ze silnik z ubiegłej epoki... Takie autko z silnikiem 1.4 T byłoby niezła konkurencją dla i30 fastback... lub nawet dla i40 sedan. Swoją droga ciekawe czy i40 będzie miał w końcu następce...
-
No szkoda, że ten silnik ... ale poprzednicy byli trwali. Jechałem nowym i30 ale nie fastbackiem, który również mi się podobał. Różnica między i40, a nim to przepaść. W Elantrze przy 140 przynajmniej jest cicho. Bardzo podobał mi się model z 2015 roku. Niewątpliwie najnowszego się doczekamy z kosmicznymi kształtami. Można się domyśleć,że światła z tyłu będą podobne do Elantry, bo taka jest moda również w innych markach.
-
Gratulacje, sam się napaliłem na nową elantrę jak szczerbaty na suchary po oglądnięciu koreańskich testów, gdzie ichnie avante ma już nową skrzynię cvt. Fakt ze tam sparowana z gdi, ale czasy przyspieszeń plus spalanie mało odbiegające od manuala plus tryb sport symulujący 8 przelozeń to były dla mocne argumenty za. Ale jak zobaczyłem tylko cennik, osiągi i spalanie naszej wersji to mi przeszło. Potwierdź proszę czy tam jest klasyczny hydrokinetyk i czy za nisko nie trzyma obrotów? Rzeczywiście jest tak dobrze wyciszona jak podają testerzy?
-
Jest bardzo cicha. Tak jak wcześniej pisałem najgłośniej przy 140 słychać opony.
Skrzynia ma trzy tryby eko; normal i sport. Sport włącza się również szybko przez przesunięcie lewarka w lewo - tam, gdzie jest ręczne sterowanie. Jeździ się na normalu jak trolejbusem. Mocniej przyciśniesz i od razu redukcja. Spalanie w mieście do 5 km w okolicach 10 l; przy 28 km i czasie przejazdu 50 minut ( korki) w dzisiejszej temperaturze wyszło 6,9 l/100 km. Skrzynia jest jednosprzęgłowa, sześciobiegowa. Jeśli chodzi o obroty jałowe, to nic mi nie przeszkadza.
Spodziewałem się wyższego spalania, bo ten sam przejazd Megane benznyną 1,6 - 8l; Yaris 1,0 - 6 l. - obydwa bez automatu.
-
Nieźle, daj znać jak ze spalaniem na trasie i przy autostradowych prędkościach . W ogóle napisz jaką mini recenzję, bo nasi blogerzy milczą a zmiany moim zdaniem są ciekawe.
-
Nie mam porównania do innej Elantry. Do tej pory jeździłem Laguną ze zmiennym wspomaganiem kierownicy. Tego mi brakuje. Nie podoba mi się trzymanie na zakrętach, ale może dlatego, że samochód jest lekki. Brakuje mi wycieraczki tylnej szyby. Myślałem, że jej nie będę potrzebował, a jednak rano nie widzę policji nieoznakowanym samochodem. Brakuje mi również samościemniających się lusterek, ale nie maiłem wyboru - kosztem automatu. Słabe było radio w 2016 r., ale ta nowa stacja multimedialna jest cieniutka. Gra jałowo. Możliwe, że coś się programowo da z nią zrobić. @areksz1977 - szkoda, że tak daleko mieszkasz, ale zawsze możesz wziąć nową elantrę na jazdę próbną - jest u Ciebie.
-
Jeździłem przez ostatnie 2 lata Elantrą z 2017r.Teraz zmieniłem na najnowszy model Elantrę w kolorze Polar White wersja Style.Spalanie z salonu do miejsca zamieszkania 80 kilometrów komputer wyświetlił 4,6 l /100KM
-
Rzeczywiste spalanie przy prędkości 130-140 km/h wynosi 5,5 l/100 km. - pełne obciążenie samochodu. Obroty to 3200. Komputer pokazuje 5,3.
Przy prędkości 150-160 przekracza 6 l, czyli jest rewelacyjnie. Niestety samochód staje się mało stabilny. Dotyczy to tylnego zawieszenia. Jeździłem również po górach i nie wyobrażam sobie, żeby ten automat nie miał trybu sport. Szczególnie tu staje się on nieodzowny.
Bardzo dobrze działa RDS, czyli na plus dla tego zestawu multimedialnego.
-
Niestety was zmartwię, komputer pokazuje 5-5.5 l/100 ale zrobilem juz 3600km i za każdym razem tankuje do pełna i zeruję wskaźnik, komputer zaniża spalanie o 0,9l/100km za każdym razem. Elantra 2019 1.6 MT
-
Ale to chyba i tak dobry wynik, z resztą zawyżanie komputera to chyba już standard. Mój Santa jak i poprzednik i40 zaniża o jakieś 0,4L.
-
Zastanawiam sie czy po prostu komputer nie pomija spalania na postoju tylko podaje dane z wtryskiwaczy w czasie jazdy i je uśrednia.
-
Na postoju również liczy. Zakładam, że różnica wynika że złego przeliczenia jednostek w różnych krajach.
-
Jestem świeżym użytkownikiem Elantry z 2018 roku, model 2019. Zachęcony pozytywnym opiniami min. o niskim spalaniu kupiłem to auto. Samochodem zrobiłem prawie 800 km, więc jeden wyjeżdżony bak mam za sobą. Wszyscy wszędzie piszą o spalaniu na poziome 5-6l. mi natomiast samochód owszem pokazuje takie spalanie, ale przy dystrybutorze jest co innego. Przy pierwszym tankowaniu wyszło, że Elantra spaliła mi 7.8l. Jeśli chodzi cykl była to jazda 60/40, trasa/miasto, więc 8l ... tak średnio bym powiedział, tak średnio.
Wiem, że samochód dopiero docieram, jeżdzę tak, aby obroty silnika były między 2 a 4 tyś. więc spalanie może być wyższe, ale nie wydaje mi się, aby spadło do poziomu, takiego jaki widzę na wyświetlaczu i do takiego, jak czytam wszędzie. Mam wrażenie, że wszyscy, który piszą o mały spalaniu Elantry, sugerują się tym co wyświetla samochód, a nie tym ile i za ile tankują przy dystrybutorze.
Jak jest u Was? Nie chodzi mi o to co się wyświetla, tylko jak to faktycznie wychodzi.
Dzięki za odpowiedź.
-
Myslę, że dopiero się siebie nawzajem poznajecie, stąd to spalanie.
Spritmonitor ma tylko dwie Elantry:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/938960.html
i tu ciekawie, bo spalanie takie jakie byś chciał osiągnąć (ale to nóweczka tankowana tylko 4 razy) więc warto obserwować:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1045418.html
-
Ja juz po dotarciu, 5500km za mna, spalanie wg komputera 4.9-5.3/100 w rzeczywistosci trzeba doliczyć 0.9-1.0l do tego wyniku.
-
Mam prośbę.
Czy ktoś może zmierzyć napięcie na akumulatorze.
Przypuszczam, że nowy mi siada.
W instalacji mam 11,16V. Po rozruchu na akumulatorze tylko 12,51 V
Mam zamontowany rejestrator z trybem parkingowym. Przestał mi działać. On automatycznie się wyłącza jeśli napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 11,8V na postoju.
[ Dodano: 2019-08-06, 22:22 ]
Przepraszam - miernik miał starą baterię
-
Miłe zaskoczenie. Na trasie 640 km z krótkimi przerwami samochód pokazał spalanie 5,3 l/100 km
Zatankowałem i wyliczyłem 5,29. Zrobiłem test od stacji do stacji na zimnym. Na odcinku 5,1 km miałem 31% powyżej wskazania. Pewnie tak dużo przez automat. Temperatura zewnętrzna 16 stopni. Średnio i tak pali rewelacyjnie do zwykłych 1,6, 16V.
Dzisiaj zauważyłem brak (może niedziałający) czujnika wilgotności. Po wjechaniu w obszar deszczowy natychmiast zaparowała szyba przednia od wewnątrz przy działającej automatycznej klimatyzacji. Sama nie przełączyła nawiewu na szybę czołową. Musiałem włączyć "podgrzewanie" ręcznie.
Dla mnie to poważna wada, ale nie wiem jak to jest u Was.
Klimatyzacja jest skuteczna, ale jestem przyzwyczajony do wyższego komfortu. We francuzach po zapaleniu silnika dmucha zimne na początku po szybie i się przełącza na nogi, a po czasie również na środek przy bardzo wysokich temperaturach. W tym samochodzie po zapaleniu natychmiastowy i silny nawiew dostaję na twarz. Oczywiście można się do tego przyzwyczaić, ale dostrzegam to bo jeżdżę dwoma samochodami na przemian.
-
Tak sobie ponownie zerknąłem na https://www.spritmonitor.de/en/detail/1045418.html
i faktycznie wygląda na to, że komputer oszukuje o jakieś 20%!!!:
Comp / Real
5.40 / 6.26
5.50 / 6.85
6.0 / 7.31
itp..
Dziwię się, po aferze WV w USA, producenci naprawdę powinni uważać na kłamstewka.
-
Może ten użytkownik elantry ma bardzo ciężką nogę? i cały czas tak myśli, że za niedługi czas przystosuje sobie elantrę do wyścigów na jedną milę
-
Witam. Moje spalanie po przejechaniu 2700 km wygląda następująco:
średnie spalanie 7,27l
Computer / Real
5,3 / 5,89 spalanie trasa 400 km z prędkością 100km/h
6,2 / 7,03 spalanie mieszane troche miasta - trasa
6,7 / 8,18 spalanie w mieście przejechane 564 km
Widać ewidentnie, że czym więcej postoi to komputer mocniej oszukuję
-
Cześć.
Czekam na odbiór Elantry z wyprzedaży 2019.
Chcę zakupić alufelgi 17. Mógłby ktoś z użytkowników takiego auta zerknąć do instrukcji i podać dokładne parametry : rozstaw śrub , szerokość , średnicę otworu centrującego , ET.
Interesuje mnie też jaki olej jest zalecany w instrukcji norma i lepkość. Serwis zaleca SHELLA , sprzedawca powiedział mi tylko że 5W30 pełen syntetyk , ale nic o normie.
Jak będzie wygodniej mogą być zdjęcia instrukcji.
Czy ten silnik z wersji 2019 różni się od silnika wersji poprzedniej ?
Dziękuję i pozdrawiam.
-
Alufelgi 17 cali:
Szerokość 7 cali
5x114.3
ET 53
otwór centrujący 67,1mm
Zródło: https://www.wheel-size.com/size/hyundai/elantra/2019/
-
Dlaczego chcesz zakupić felgi 17".Wersja Style może Confort ma felgi 17" 225/45/17-
Pobierz instrukcję w pdf ma 535 stron, tam jest wszystko opisane w języku angielskim.
Hyundai stosuje oleje 5W30..Na opakowaniu są wyszczególnione wszystkie parametry
tego oleju.
Silnik wciąż ten sam.Wolno ssący 1,6 128KM.
-
A dlaczego nie mogą być 17 , auto na takich kołach ładnie wygląda.
Gdzie mogę pobać tą instrukcję ? Na forum jest tylko do wersji AD 2016.
Wiem że 5W30 , ale typów tej lepkości oleju Shella jest kilka. Nie widziałem opakowania oleju używanego przez ASO.
Silniki niczym się nie różnią , wersja przed liftem też jest euro 6 ?