HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: pawelt w 22 Marzec 2012, 08:27:39
-
Jak w temacie.
Czy po puszczeniu nogi z gazu przy szybszej jeździe i wyższych obrotach wtryski przestają od razu działać? (od razu tzn od razu - momentalnie, a nie po powiedzmy sekundzie :)). Czytałem, że w autach nowszych (po 2000r) wtryski przestają działać od razu.
Hyundai Accent 1.3 kat '98.
-
Jak przestają działać ? Jak przestaną działać to silnik zgaśnie. Jak paliwo zostanie odcięte to silnik też zgaśnie. A z tego co wiem to w Accencie X3 nie ma system Start/Stop. Po puszczeniu nogi z pedału gazu zmienia się wychylenie czujnika położenia przepustnicy IPS i stąd idzie informacja o pozycji pedału gazu do ECU między innymi i jest uruchamiany silnik krokowy dawkujący powietrze poza przepustnicą w ilości wystarczającej dla pracy silnika na obrotach jałowych. Zmienia się praca wtrysków bo dawkują mniej ale nic nie jest odcinane. O jakimkolwiek odcinaniu możemy mówić w momencie hamowania silnikiem.
-
Tak, chodziło mi jak się jedzie przy wyższej prędkości i wyższych obrotach i jak wtedy puści się pedał gazu.
już poprawiam
-
u mnie wyglada to tak: zeby zaczelo sie hamowanie silnikiem musi byc min 2500 obr/min. i czas oczekiwania 1-2 s. i trwa do 2000-1800 obr/min. jezeli chce hamowac silnikiem ponizej 2500 to sie przynajmniej u mnie nie da. z mnila checia bym to przeregulowal bo nielezy mi to.
-
No to ja Ci zazdroszczę bo u mnie to niestety nie działa mimo, że samochód z 2007 roku :(
Dane pobieram z ODB2 przez ELM327 BT i wyniki są jak poniżej:
Przy nodze zdjętej z pedału gazu, pomiar co 1sekundę, spalanie chwilowe w przeliczeniu na godzinę:
49km/h 1902obr/min 1.30l/h
47km/h 1842obr/min 1.28l/h
46km/6 1778obr/min 1.24l/h
45km/h 1744obr/min 1.16l/h
a teraz większy fragment - najpierw noga z gazu z potem wciśnięte sprzęgło:
81km/h 2603obr/min 1.68l/h
81km/h 2538obr/min 1.57l/h
78km/h 2473obr/min 1.45l/h
76km/h 1401obr/min 0.92l/h <-wcisnąłem sprzęgło
75km/h 1171obr/min 0.81l/h
74km/h 1046obr/min 0.74l/h
73km/h 915obr/min 0.69l/h
72km/h 812obr/min 0.65l/h
70km/h 744obr/min 0.63l/h
a teraz ciekawostka - gdy jechalem bez gazu z wcisnietym sprzeglem spalanie wynosilo okolo 0.5l/h a obroty wynosily okolo 800/min. Gdy nagle sprzęglo puscilem i zaczalem hamowac silnikiem to obroty oczywiscie wzrosly ale spalanie tez i to wyraźnie.
Do tej pory wszyscy tlumaczyli mi, ze przy hamowaniu silnikiem nie jest pobierane paliwo. Jak widac jest pobierane mimo, że wcale nie ma takiej potrzeby :(
I caly ECOdriving poszedl sie ....
Albo oszczedzamy wciskając sprzeglo i jedziemy na luzie albo hamujemy silnikiem co jest bezpieczniejsze z punktu widzenia mozliwosci naglej reakcji na zmiane sytuacji drogowej ale spalamy paliwo podczas takiego hamowania.
W razie potrzeby moge podac wiecej danych.
Silnik benzynowy 1.4 97KM
-
coś dziwne masz te pomiary
70km/h 744obr/min 0.63l/h <- Tu silnik powinien znacznie zwiększyć ilość paliwa zpododu za niskich obrotów (powinien bronić się przez zgaśnięciem itd)
Ja bardziej obstawiam na błędy pomiatowe czy coś w tym stylu
-
hamuje sie zawsze nizszym biegiem zeby obroty wzrosly
-
coś dziwne masz te pomiary
70km/h 744obr/min 0.63l/h <- Tu silnik powinien znacznie zwiększyć ilość paliwa zpododu za niskich obrotów (powinien bronić się przez zgaśnięciem itd)
Ja bardziej obstawiam na błędy pomiatowe czy coś w tym stylu
Nie będzie bronić się przez zgaśnięciem bo jest wciśnięte sprzęgło i silnik utrzymują swoją prędkość jałową na około 650obr/min (mój Accent takie ma właśnie obroty gdy już się silnik odpowiednio rozgrzeje)
Gdy silnik pracuje przez jakiś czas na biegu jałowym to wyniki są następujące:
640-660obr/min 0.47-0.52l/h
Też bym obstawiał błędy pomiarowe gdyby nie to, że dane są pobieranie z OBD2 z ECU.
Wyciągnąłem frament z logu, troszkę obrobiłem aby dało się to obejrzeć.
Specjalnie do testów pojechałem na niskim biegu i bardzo, jak na mnie, wysokich obrotach.
Jak widać jechałem prawie 70km/h na bardzo niskim biegu (obroty ponad 5000) i zdjąłem nogę z gazu przy 69km/h. Stan pedału gazu zmienił się z 56% do 0% i samochód zaczął zwalniać. Mimo niskiego biegu/wysokich obrotów i braku wciśnięcia pedału gazu spalanie chwilowe (l/hr) wynosiło grubo powyżej spodziewanego 0l/godzinę. Przecież powinien odciąć dopływ paliwo bo koła przez sprzęgło napędzają silnik. Miałem nadzieję, że odłączenie dopływu paliwa wystąpi w 1-2 sekundy pod zdjęciu nogi z gazu a tu nic. Kolejne pomiary są w odstępach 1 sekundowych więc poniżej jest 7 sekundowy fragment hamowania silnikiem.
Jak widać w tym przypadku ecodriving nie występuję i bardziej opłacalne będzie wciskanie sprzęgła - obroty wtedy spadną do 650obr/min, spalanie do 0.5l/h a samochód potoczy się dużo dalej. Dziwne ale prawdziwe.
RPM l/hr l/100km Throttle Position(%) Speed (OBD)(km/h)
5291.75 7.29 11.04 56 69
5251 3.64 5.28 0 67
5016.5 4.03 6.01 0 65
4882 3.85 5.92 0 63
4716.75 3.56 5.65 0 60
3806 3.83 6.60 0 57
2718.25 3.37 5.91 0 56
1497.25 2.72 4.86 0 55
Czy ktoś ma ELM327 i może sprawdzić jak to u niego wygląda? Ja korzystam z programu Torque na Androida do zapisu danych do pliku.
-
W lantrze mam dodatkowy wyłącznik wtrysków (domowy system antykradzieżowy) i hamowanie silnikiem nie rożni się niczym w przypadku wyłączenia wtrysków ręcznie czy zrobi to komputer. Oczywiście chodzi o odczucia i czas mierzony miedzy poszczególnymi predkościami. Nie sprawdzałem tego na komputerze bo nie jest to chyba nawet w lantrze możliwe.