HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: wjojek w 28 Sierpień 2018, 09:13:16
-
Witam wszystkich forumowiczów mam Hyundaia elantre z 2004r z silnikiem 2.0 o oznaczeniu G4GC i przydarzyła mi się następna sytuacja.
Zrobiłem kapitalny remont silnika zalany został on olejem Shell 5W40 po przejechaniu około 2000km wszystko było w jak najlepszym porządku więc, został wymieniony olej z filtrem na ten sam i przejechałem koło 300km i silnik się zatar. Mechanik powiedział że to najprawdopodobniej wina oleju możliwe że gorsza partia.
Pytanie do was co w takiej sytuacji zrobić ?
Dodam że mam resztkę oleju w bańce co został wlany do silnika.
Z góry przepraszam jak pomyliłem działy i prosilbym o przeniesienie do odpowiedniego działu .
-
Prędzej ktoś spaprał remont, w tłumaczenia o "gorszych partiach oleju" nie wierz.
Masz papier na wykonany remont silnika i zakup oleju?
Ciężko się wypowiadać bo dla jednych kapitalny remont obejmuje cały silnik a dla innych będzie to wymiana pasków, świec czy remont głowicy.
Jedno jest pewne, gwarantem jest osoba, której firma wykonała remont silnika. Udaj się do Rzecznika Praw Konsumentów w swoim mieście.
Naprawa samochodu to nic innego jak umowa o dzieło i jest normowana przepisami.
-
Raczej olej nie miał znaczenia, to brzmi jak bajka mechanika, Shadows ma rację.
Na pewno filtr oleju został dobrany właściwie? Zazwyczaj silnik się zaciera z powodu braku oleju (zatkany filtr, kanały, smok olejowy itd).
Co dokładnie się stało i co obejmował remont?
-
Taa stara śpiewka mechanika że część wadliwa. Ja bym szukał jego papractwa i oszczędności w remoncie. Remont albo robi się u dobrego fachowca lub kupuje drugi silnik.
Skoro się zatarł to może zatkał smok dany sylikon na łączenia tak lubianych przez mechaników. Jeśli był olej w silniku trzeba szukać bo nawet gdybyś wlał supreol to by nawet taki olej nie zatarł silnika latem po 300km.