HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: mati83 w 28 Sierpień 2018, 07:25:51
-
Hej! W ostatnim czasie zdarzyło mi się, że musiałem szukać kogoś kto pożyczy mi prądu do rozruchu auta. Z racji tego, że niedługo jadę z rodziną na urlop, chce wymienić aku na nowy. Tylko jaki? Oryginalnie mam 70ah i 608a, ale takich na necie praktycznie nie ma. Czy możecie coś doradzić jaki byłby najlepszy do i40 1,6.
I jeszcze jedno, czy akumulator AGM można wymieniać samemu czy trzeba coś tam programować w komputerze?
-
Pojechac do sklepu z AKU. Napewno dobiora odpowiedni akumulator.
-
Dzięki, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem... Stary, byłem w kilku sklepach, wybór słaby, ale wybór chyba padnie na varte 70ah 760a.
Dajcie znać jak z tą wymianą? Macie wiedzę czy trzeba coś tam kodowac, programować?
-
Zdaje sobie sprawę że oczekiwałeś podania konkretnego modelu akumulatora, ale rada kolegi jest jak najbardziej ok. Sklepy sprzedające akumulatory muszą być w stanie zaproponować Ci model odpowiedni do konkretnego samochodu (włącznie z mocą, rodzajem słupków, strony +, itd). Ja wymieniając aku tak właśnie zrobiłem. Co do jakiś dodatkowych czynności np z komputerem, to nic nie ma potrzeby robić. Wyjmujesz stary aku, wkładasz nowy i załatwione.
-
Ok, kupiłem Varte 70a, 760ah. Stary wyjąłem, nowy wsadziłem i gra. Nie wiem tylko dlaczego nie załącza mi się Start-Stóp? Czy możliwe, że aku leżał długo i jest nie doladowany, albo nie zakodowany?
-
Wymieniałeś aku z podtrzymaniem prądu???czy odłączyłeś stary i wsadziłeś nowy?
Jak tak to mogła Ci się bryka rozkodować. :roll:
-
Wymieniłem bez podtrzymania. Stary wyjąłem i wsadziłem nowy, tak radzili w sklepie i tak samo w ASO. Jedyne co, to wykasowal się przebieg dzienny. Radio, Navi... wszystko zostało po staremu. Co prawda przed wymiana też nie miałem Start-Stopu, ale to raczej dlatego że aku był za słaby. Nie żebym specjalnie tęskni za tym systemem ale ciekawi mnie jaka jest przyczyna.
-
Mi tez padł jakis miesiąc temu i tez kupiłem varte 70. wywaliłęm stary włożyłem nowy bez żadnego podtrzymywania. Musiałem tylko ustawić zegarek
-
Witam w klubie Varty.
Po padace fabrycznego aku, również wymieniłem na Vartę AGM 70 Ah. Wymiana w sklepie zajmującym się akumulatorami ( sprawdzony ) polegała na wyjęciu starego i założeniu nowego aku + pomiary. Praktycznie wszystkie parametry w tym min przebieg dzienny, radio, ustawienia menu, navi zachowały swoje dane. Jedyne co uległo wyzerowaniu to chwilowe, a właściwie średnie spalanie.