HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: przemo 520 w 23 Sierpień 2018, 16:14:22
-
Witam mam Sonatę z 2006 r,2,0 cdtr automat i pewien problem z nią od samego zakupu auto dostawało wibracji samochód był powypadkowy o czym wiedziałem ale nie widziałem jak był mocno rozbity teraz moje pytanie co może być przyczyną tych wibracji bo wymieniłem łożysko półoś wewnętrzną troszkę pomogło ale nadal czuć wibracje mechanik powiedział ze podłużnica jest skrzywiona i koło cofnięte 2,5 cm do tyłu , za to drugi mi powiedział ze koło jest cofnięte ale nie o 2,5 cm. tylko o centymetr i może być wiele przyczyn tych wibracji.Opony są nowe świeżo założone wyważone . Proszę was o pomoc może ktoś coś podobnego miał. Za wszystkie informację z góry Dziękuję. Pozdrawiam Przemo
_________________
Przemo
-
Wibracje spowodowane na najczęściej przez wirujące elementy. Szukaj źródła problemu az do skutku, bo było już kilka gigantycznych katastrof inżynieryjnych spowodowanych wibracjami.
Sprawdz czy masz wszystkie tłumiki harmoniczne na pólośkach. Sprawdz osiowość i bicie tychże półosi. Podejrzewam, że cos jest lekko przekrzywione, najprosciej sprawdzić to na tokarce, ale proponuję znaleźć jakiegoś ogarniętego mechanika/tokarza.
Nie lekceważ problemu, taki wirujący, pękający pręt może ...nawet nie chce o tym myśleć.
-
Dzięki tylko jest mały problem ogarnięty mechanik to dobre podaj jakiś namiar to podjadę do niego chodź bym miał przejechać pół polski. Okaz na wyginięciu. Pozdrawiam!!!
-
Hmm. Dobra.. Są inne sposoby, ale ....dość niebezpieczne. Robisz to na własną odpowiedzialność, więc rób to z głową.
Podnieś przód auta i postaw podwozie na porządnych klocach drewnianych - zadnych podośników butelkowych, czy nożycowych!
Zrób sobie miejsce do obserwowania auta od spodu i od góry, możesz zdjąć koła, ale to nie jest konieczne.
Odpal, delikatnie zablokuj jedno koło (wciskając np wielką szmatę, lub koc miedzy nadkole a koło), wrzuć D i szukaj bicia na ośkach przeciwległych to zablokowanego koła.
-
Takie drgania może też powodować konwerter w at.
-
Nie jestem specem od ASB, ale wydaje mi się, że wówczas drgania byłyby najbardziej upierdliwe na postoju.
-
No właśnie ktoś tu pisał, że podczas jazdy objaw takich lekko nie wyważonych kół. Po wymianie czy tak regeneracji konwertera przeszło.
-
To by raczej dowodziło o jakimś poważnym uszkodzeniu obudowy konwertera. Bebechy nawet najbardziej zużytego konwertera w trakcie jazdy kręcą się praktycznie z taką samą prędkością co osłona i raczej nie sądzę, by wówczas powodowały drgania. W trakcie postoju silnik drżałby na potęgę..
Wątkotwórca wspomniał o wypadku i dlatego myślę, że clou problemu leży w lekko nadgiętej półoście. Od tego bym również zaczął wszelkie sprawdzania, bo dobranie się do konwertera to raczej średnio przyjemne 3-4 godziny ciężkiej pracy. (I tak trzeba podniesc auto :-P )
-
Możliwe, że masz rację. Po prostu przypomniał mi się taki wątek to przytoczyłem. Musi szukać i tyle.
-
Dzięki za odpowiedzi jak coś ustalę to dam znać co to było jak narazie mam za mało czasu. Pozdrawiam