HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: Rybka&Wieprz w 27 Grudzień 2011, 20:13:59
-
Witam,
Pytam posiadaczy ix-ow w automacie, czy dosłuchaliście się dość charakterystycznego jednorazowego pstryknięcia gdzieś zza kierownicy podczas zmiany z P and D lub z P na R. Oczywiście na postoju przy wciśniętym pedale hamulca :-) Miałem wcześniej autka w automacie i powiem, że nigdy nie słyszałem takich odgłosów. Auto od listopada i ma przejechane 1500km. Wydaje mi się ze na początku nic nie pstrykało ale może być tak, że z wrażenia się nie wsłuchiwałem.
Ponadto dodam, ze nie doświadczyłem żadnych problemów dotyczących nowych ix-ow takich jak amortyzatory, stukania, opadający fotel lub skrzypiący podłokietnik.
Czy modele wypuszczane teraz maja już jakieś poprawki w tych tematach czy tylko dalej trzeba czekać aż coś... ;-)
Pozdrawiam
edit(tekla): parę literówek (;
-
No to następny zadowolony z ixa. Cieszę się. Nie przejmuj się drobnym stukiem. To może być spowodowane przełączanie jakiegoś przekaźnika, lub czegoś podobnego. :evil: Osobiście mam manuala, ale na poprzednim forum było to gdzieś opisywane - z tego co pamiętam.
:arrow: Pozdrawiam
-
Dzieki Jacek,
Domyslalem sie ze to nic waznego z ta skrzynia biegow...
Przegladalem stare forum podczas dyzuru w pracy w czasie swiat i nawet sie zarejestrowalem... chyba jako ostatnia osoba na starym forum... ;-)
Wielkie zdziwko mialem jak mnie pozniej przezucalo na jakis wirtualny cmentarz :-)
Powiedz mi prosze jak sie maja modele wypuszczane teraz... pytam czy cos poprawiono z "usterkami fotelowo-amortyzatorowymi" czeto opisywanymi na starym forum zwlaszcza w pierwszych watkach dotyczacych ix35.
Dla informacji z moim ixem wszystko w porzadku
Pozdrawiam
-
Nie mam ixa ale na starym Forum było pełno postów o tym i jak mnie pamięć nie myli to problem z opadającym fotelem został rozwiązany. Podejrzewam więc, że Ciebie może nie dotyczyć. Poza tym... po co martwić się na zapas?
Chyba masz za mało problemów i nowych na siłę szukasz ;-)
-
hehe.. Tak jak napisalem wyzej... nie doczytalem do konca wszystkich postow na starym forum, bo przepadlo mozna powiedziec doslownie w trakcie mojego czytania ;-) i chyba ze dwie pierwsze strony tylko przejzalem...
luzik luzik.. daleko mi do spinania sie na zapas :-) :-) :-)
Po prostu ciekawily mnie opisywane tam tematy...
Pozdrawiam ;-)
-
hehe.. Tak jak napisalem wyzej... nie doczytalem do konca wszystkich postow na starym forum, bo przepadlo mozna powiedziec doslownie w trakcie mojego czytania ;-)
Podobnie jak hiszpańskiej inkwizycji - nikt się tego nie spodziewał ;)
luzik luzik.. daleko mi do spinania sie na zapas :-) :-) :-)
I słusznie. Żeby jeszcze te usterki "fotelowo-amortyzatorowe" miały wpływ na bezpieczeństwo to oczywiście warto byłoby wcześniej się upewnić czy u Ciebie mogą wystąpić ale nie mają więc myślę, że możesz spać spokojnie. Tymbardziej, że Twojego egzemplarza może to już nie dotyczyć :)
PS Pomysłowy nick :lol:
Pozdrawiam,
Łukasz
-
U mnie odpuściłem sobie opadający fotel. Nie było kiedy go reklamować. Teraz w lutym mam przegląd kolejny, więc może się nim zajmą.
Nie przeszkadza mi ta usterka :evil: :evil:
-
W kwesti automatycznej skrzyni biegow ja również mam taki stuk przy przełączaniu z p na R lub D oprócz tego występuje problem rano na zimnym silniku nie można po uruchomieniu auta włączyc z P na R bez użycia siły dopiero jak samochód popracuje jakieś kilkadziesiąt sekund to udaje mi się bieg włączyć to niedomaganie nie występuje jak auto jest rozgrzane . Czy to normalny objaw bo mi się wydaje że nie. Jeżdziłem innymi autami z automatem i taka przypadłość nie miała miejsca .
-
Auto stoi na prostym czy jest jakaś górka?
Jeśli jest górka to trzeba najpierw włączyć hamulec ręczny, później na P i dopiero zgasić silnik.
Ja robię tak:
Zatrzymuje się/hamulec nożny/hamulec ręczny/dźwignia biegów na N/puszczam nożny/auto opiera się na ręcznym/dźwignia na P/gasze silnik i tyle.
Jak zostawisz samochód od górki na P to później może być ciężko dźwignie przesunąć bo cały ciężar samochodu jest na zapadce w skrzyni(P).
Teraz jak jest zimno to rano występuje u mnie takie lekkie szarpniecie przy zmianie z P na D które nie występuje na ciepłym silniku.
-
Wszystkie te czynnosci można wykonać tylko pytanie czy tak ma sie zachowywać sprawna sprzynia automatyczna moje auto jest garażowane wiec stoi na prostym terenie przy gaszeniu silnika naciskam na stop zaciągam reczny przytrzymuje nożny gasze i zwalniam reczny zauważyłem że przy wyjeżdzie z garażu to po uruchomieniu silnika musze chwilę odczekać kilka razy nacisnę hamulec nożny i przełącze z P na R z lekkim oporem. jak auto dłużej jzdzi po mieście to ten problem nie wystepuje mam takie wrażenie ze olej jest za gęsty lub niewłaściwy albo jest go poprostu za mało , ale zadnych wyciekoe nie stwierdziłem.
-
Może olej do wymiany?
-
sprawdze w instrukcji po ilu km trzeba wymienic dzieki pozdrawiam
-
Według producenta olej ASB wymienia się tylko w wypadku gdy użytkuje się auto w warunkach ciężkich (na zdjęciu poniżej punkty A,C,D,E,F,G,H,I,K)
(http://images84.fotosik.pl/195/a24d7c30a837c0df.png)
Choć jak widać poniżej po przebiegu 78 tyś km olej wygląda nie za ciekawie.
https://www.drive2.ru/l/452376193258228197/
-
własnie dokładnie jestem na tej stronie instrukcji lecz wczesniej doczytalem się że nie należy dokonywac zmian z P na jakikolwiek położenie o ile silnik nie pracuje na obrotach biegu jalowego a w momencie uruchomienia silnika zimnego obroty niestety sa wyższe niz powiedzmy te 800 ob/min ponieważ silnik otrzymuje dodatkową dawkę paliwa /tzw ssanie rozruchowe/ i to moze byc przyczyna ze bieg nie da sie wlączyc dopiero kiedy obroty się ustabilizują to wchodza gładko może tak ma być w każdym razie staram się nie siłować sie ze skrzynia i chwilę czekam a następnie bieg wsteczny włącza sie
-
Nie wiem, może.W moim nic takiego nie występuje. Normalnie dźwignia chodzi.
Samochód stoi pod chmurą.
-
Według producenta olej ASB wymienia się tylko w wypadku gdy użytkuje się auto w warunkach ciężkich (na zdjęciu poniżej punkty A,C,D,E,F,G,H,I,K)
Choć jak widać poniżej po przebiegu 78 tyś km olej wygląda nie za ciekawie.
1. to co w dzisiejszych czasach sugeruje producent to można między bajki włożyć. olej w ASB się wymienia niezależnie od warunków w jakich się eksploatuje. typowa wymiana to co ok. 90tys, zalecane przez fachowców od ASB to 45-60tys.
2. olej oryginalny SP-III lub SP-iV ma tę właściwość, że już po 10tys przebiegu zmienia kolor na brązowy i to jest jak najbardziej prawidłowe i nie znaczy, że jest z nim coś nie tak. oczywiście nie może śmierdzieć ani mieć wtrąceń metalowych
[ Dodano: 2016-11-28, 12:02 ]
własnie dokładnie jestem na tej stronie instrukcji lecz wczesniej doczytalem się że nie należy dokonywac zmian z P na jakikolwiek położenie o ile silnik nie pracuje na obrotach biegu jalowego a w momencie uruchomienia silnika zimnego obroty niestety sa wyższe niz powiedzmy te 800 ob/min ponieważ silnik otrzymuje dodatkową dawkę paliwa /tzw ssanie rozruchowe/ i to moze byc przyczyna ze bieg nie da sie wlączyc dopiero kiedy obroty się ustabilizują to wchodza gładko może tak ma być w każdym razie staram się nie siłować sie ze skrzynia i chwilę czekam a następnie bieg wsteczny włącza sie
to odnosi się do sytuacji, gdy pojazd się toczy (czytaj. nie stoi) i nic nie ma wspólnego ze ssaniem. czy ssa czy nie :mrgreen: spokojnie możesz wrzucać biegi i ma zapiąć, jedynie co to na ssaniu będzie szybciej pełzał :-P