HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: dstasiu w 19 Marzec 2012, 09:07:34
-
Witam przy 80tys wymieniłem rozrząd . Po wymianie pojawił się dziwny świst który wzrasta wraz z dodaniem gazu , jakby miał tyurbinkę. No i czasami jak silnik jest zimny to biegu jałowym dochodzi lekkie charczenie które ustaje po przejechaniu kilku km. Ale świst wraz z dodaniem gazu jest czały czas. Wymieniłem kompletny rozrzad. Przejechałem na nim ok 500 km
Dziekuje za porady
-
Ciężko zaznaczyć , że nie chodzi o tucsona!!!
[ Dodano: 2012-03-19, 18:46 ]
Sorry, na przyszłość odznacz samochód.
[ Dodano: 2012-03-19, 18:54 ]
W syna mondeo jest to samo od chwili zamontowania. a ponieważ kupione były dwa rozrządy do mondeo i eskorta z tymi samymi silnikami firmy motorcraft i miły te same odgłosy. Przejechane jest na nim 80 tys. i nic się nie dzieje. Wniosek: czasami podróby tak mają. Ja po wymianie w swoim mam dobrze i nic nie słychać.
-
ok przepraszam będe pamiętał.
Natomiast pasek orginalny hyundaia reszta nie.
Zastanawiam się czy czasami nie jest za mocno napięty ale z drugiej strony Mechanik dobrej klasy nie jakis podrzędny mający serwis alfy ale robi tez inne marki. Moze dla spokojności podjechac sprawdzic napięcie, czy to jest duzy problem zeby sprawdzic naciąg?
dziekuje
-
Moim skromnym zdanie to świszcze rolka napinacza lub łożysko na pompie (mało prawdopodobne), pasek nie świszcze, może ocierać o osłonę itp.
[ Dodano: 2012-03-19, 20:20 ]
A jak było przed wymianą rozrządu?
-
przed wymiana było OK. Odgłos dochodzi chyba z tej górnej rolki czyli moze jest za mocno napięty . Jeszcze pół biedy rten świst przy dodawaniu gazu. Bardziej mnie niepokoi ze jak spada z obrotów to właśnie przez moment tak lekko jakby ociera dzwi.ęk tarcia.
-
Rolki masz dwie, napinająca i prowadząca, na słuch tego nie wychwycisz, trzeba od nowa rozebrać rozrząd (czuje tu przekręt), chyba, że to łożysko w alternatorze.
-
jutro podjade do mechanika i zapytam zobaczymy co powie. Mam nadzieje ze to nic poważnego swist jest nawet całkiem przyjemny natomiast ten drugi dzwiek juz nie .podaję link do tego dzwieku z tym ze u mnie pojawia się on gdy samochód schodzi z obrotów albo na luzie przez ok 15 sek gdy dogazuje znika tak ze nie jest ciągły http://brzeziu87.wrzuta.pl/audio/8qwywWZVBMn/po_wymianie_rozrzadu
-
Co to za silnik, na czym on chodzi, w którym miejscu to krecileś (szok).
-
nie wiem znalazłem w sieci ktos tez pisał o swiszczeniu. U mnie nie ma takiego tarcia cały czas tylko jak silnik wpada na wolniejsze obroty to podobnie tak ale przez chwilkę , natomiast gdzies czytałem ze ten swist to ponoc ustepuje po przejechaniu od 1tys do 2 tys musi tam wszystko sie zgrac. Mysle ze naciag chyba dobrze ustawił w końcu sa zazbnaczone linie gdzie i jak ma byc naciągnięty?
-
Jak ktoś mówi, że ma się zgrać to go pożegnaj ozięble. Tu może być wina rolki (może być nawet nowa jak w mondeo), ale do brze będzie sprawdzić napinacz.
-
ale warto wymieniac czy poprostu sie przyzwyczai , zobaczymy jak sprawdzi naciągnięcie no i co powie
-
Jak zdejmie osłonę i sprawdzi napinacz to wtedy posłuchaj, (nowa rolka to 70 zł) i masz ciszę.
-
Mam podobnie też lekko świszczy po wymianie , robiłęm rozrząd u kumpla więc mechanik pewny i fachowiec , sprawdził wszystko jeszcze raz i wszystko w normie :-) może te rolki tak chodzą :-D
-
Byłem jeszcze raz u mechanika i mówił po ogledzinach że mam sie nie przejmować bo na sto procent wszystko jest ok tak że prtzyjąłem jego sugestie.pozdrawiam i dzieki
-
Witam
Mam pytanie bo mi w moim Tucsonie lubi zapiszczeć pasek alternatora, ale tylko przy odpaleniu jak jest mrożno moje pytanie czy można go w jakiś sposób dodatkowo naciągnąć - pasek był wymieniany.
-
czy można go w jakiś sposób dodatkowo naciągnąć - pasek był wymieniany.
Na pewno można - tylko nie przesadzaj z naciągiem, bo to nie fortepian - za mocno dociągając mozesz uszkodzić jakieś łożysko.