HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: gzrybol w 31 Lipiec 2018, 16:27:16
-
Witam
Szukałem podobnego tematu, znalazłem w śmietniku post o nazwie "letnie przypadłości". Problem ten sam ale brak rozwiązania. Otóż w moim 1,6 CRDI z 2010 r od jakiegoś czasu (wydaję mi się, że tylko przy wyższych temperaturach na zewnątrz >12na +) zaraz po odpaleniu puszcza chmurę białoszarego dymu. Przez kilka sekund falują też delikatnie obroty i potem spokój. Efekt jest tylko na zimnym silniku, po dłuższym postoju. Zapach typowy jak dla spalonego paliwa. Oleju nie ubywa, olej MOTUL 5W30, wymieniany co roku wraz filtrem oleju i powietrza. Przebieg samochodu to obecnie 107 tys km. Turbo suche, podczas jazdy zero problemów, żadnego spadku mocy. Szukałem na necie, owszem były jakieś wątki w tym temacie ale żadnych rozwiązań. Miał ktoś coś podobnego?
-
miałem tak samo.Dwie świece były padnięte.Przy wykręcaniu,2 się urwały.Koszt wymiany 970zł :evil:
-
Tylko jaki związek z odpalaniem przy temp. powyżej 12 stopni mają świece? Da się je sprawdzić bez wykręcania?
-
Mój odpalał bez problemu,tylko chwilkę pokopcił i lekko przebierał przez kilka sekund.Teraz jest ok.Elektryk chyba potrafi sprawdzić świece bez wykręcania.
-
Mój też pali bez problemu. Kolega w pracy powiedział, że jemu tez kopcił po odpaleniu i winna była uszczelka pod głowicą. Po wymianie przeszło. Robiłeś głowicę przy świecach?
-
Nie robiłem uszczelki,bo nie widzę potrzeby.Pali na dotyk,teraz nie dymi,płynu nie ubywa,mocy nie stracił ;-)
-
Kolego to że zgaśnie Ci kontrolka podgrzewania świec nie znaczy że one już nie grzeją! Kontrolka gaśnie a świece mogą grząć nawet i 2 razy dłużej. ( w zależnośći od temp.).
Spróbuj odczekać + 5 sekund po zgaśnięciu kontrolki i odpal powinno pomóc.
A Swieczki pewnie są do wymiany (umnie tak sie działo juz 2 lata temu i nic z tym nie robiłem - tylko później daje rozruch i wszystko jest ok - nawet nie falują obroty po odpaleniu).