HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: Daxol w 24 Lipiec 2018, 09:12:56
-
Cześć kupiłem hyundaia i30 z 2008 z 170k przebiegu. Mam w nim do wymiany uszczelkę bo trochę mi się poci ale bardziej niepokoi mnie problem z odpalaniem który nastąpił tydzień po zakupie. Często gdy próbuje odpalić silnik to zamiast normalnie wejść na obroty to strasznie muli i po chwili gaśnie lub wchodzi na normalne obroty (zimny silnik 1,2k w gorący dzień około 800). Zauważyłem też od wczoraj, że w mieście i ogólnie w postoju na biegu jałowym strasznie spalanie idzie w górę (a przynajmniej tak pokazuje komputer). Po wyzerowaniu średniego spalania i przejechaniu okolu 10km na postoju spalanie wzrasta co 10-20s o 0,1 l, dodam iż jest to wersja 109 koni, 1,4 silnik z dwu letnim LPG.
Miał ktoś może podobny problem, abym mógł przygotować się dokładniej na wizyte u mechanika?
-
Czyli ktoś założył lpg a jak zaczęło się pierniczyć to sprzedał. Kupiłeś silnik co nie nadaje się do gazu.
Tu masz cytat z Auto Świata:
Hyundai i30 1.4 (od 2008 r.) - Dla właścicieli kilkuletnich Hyundaiów nie mamy dobrych wiadomości. Na przykład dość ryzykowne jest instalowanie LPG w popularnym modelu i30 z benzynowym silnikiem 1.4. Radość z tańszej jazdy na gazie można odczuwać przez pierwsze 2-3 lata, do momentu wystąpienia pierwszych objawów zużycia zaworów – spadek mocy, zwiększone spalanie. Informacje na ten temat pochodzą zarówno od kierowców jeżdżączych takimi autami z LPG, jak również z doświadczeń warsztatów należących do sieci Prins.
-
Instalacja ma 2 lata... jakieś rady co teraz ? Nikt nie kupi tego patrząc na to, że jestem właścicielem od dwóch tygodni.
Czy mogę żądać odstąpienia od umowy ze względu na wadę ukrytą czy coś?
-
Zostaje jeśli sprzedawca uparty to rzeczoznawca a potem długa batalia sądowa.
Drugie to naprawa głowicy i to szyba by silnik nie wykończyć. TU dawniej była na forum osoba od i30 gdzie diler założył gaz i rozleciał się silnik.
Podobna sytuacja była z fordami focus gdzie miały zawory jakieś tam ceramiczne i nie wytrzymywały gazu. I tak samo później był wysyp ofert na allegro samochodów z 2 letnimi instalkami.
Pewnie gdzieś niedaleko jest jakiś radca prawny więc udaj się do niego i popytaj co zrobić.
-
Na razie podejdźmy do sprawy spokojnie. Powody mogą być znacznie bardziej prozaiczne niż zniszczony silnik.
Piszesz:
Zauważyłem też od wczoraj, że w mieście i ogólnie w postoju na biegu jałowym strasznie spalanie idzie w górę (a przynajmniej tak pokazuje komputer). Po wyzerowaniu średniego spalania i przejechaniu okolu 10km na postoju spalanie wzrasta co 10-20s o 0,1 l,
W jakiej sytuacji? Na benzynie, czy LPG?
Poza tym nic nie opisujesz jak to się sprawuje w czasie jazdy na benzynie - jak równo ciągnie, dźwięk, przyspieszanie, spalanie, ew przygasanie?
-
- na benzynie oraz LPG
- nie odczułem różnicy jazdy między LPG a PB
- dźwięk wydaje się normalny, prawię nie słychać silnika (dopiero na wyższych obrotach)
- dość słabo idzie z dwójki - brak dynamiki
-
No a ile to wogóle pali średnio? Świece są dobre i czyste, kabelki wysokiego napięcia? Jeśli tak, to jeszcze kwestia powietrza - zobacz czy gdzieś nie ma nieszczelności na dolocie od filtra do przepustnicy. Może sama przepustnica lub silniczek krokowy szwankują?
-
Bledy: C1103 napięcie poza zakresem,P0156 obwód sondy lambda, nieprawidłowe działanie bank 2 sonda 2, P1101 usterka elektryczna czujnika map.
W trybie mieszanym, więcej w trasie spaliło około 12l gazu (w pierwszych dniach spalało 7-8) nie wiem ile benzyny ale komputer jak pokazywał spalanie średnie 5,9 to teraz 7,2 (po przejechaniu 100km).
Z odpalaniem problemy są jak dłużej postoi, spalanie wzrasta na małych prędkościach a najbardziej na biegu jałowym. Filtry wszystkie wymienione, olej, świece, ciśnienie w komorach idealne.
Będę wymieniał sondę, wiem tylko, że to ta z szarą kostką. Dacie jakieś przykładowe modele (lecz z ceną nie z kosmosu) żebym wiedział co szukać? I czy opłaca się kupować używany ten czujnik MAP ?
[ Dodano: 2018-07-29, 20:45 ]
Czy ta sonda będzie odpowiednia ? https://allegro.pl/sonda-kia-ceed-sportage-soul-carens-hyundai-i30-i6985178974.html
-
Wymiana sondy nic nie zmieniła, czy ma ktoś jakieś inne pomysły ?
-
A kupiłeś sondę oryginalną czy tą tanią zamiennik. Bo niestety w sondach lepiej nie oszczędzać i kupować drogie oryginały. Inaczej długo takie nie chodzą.
-
Byłem u gazownika, potwierdził, że sonda działa prawidłowo natomiast błąd C1103 napięcie poza zakresem może stanowić tutaj problem. Na sterowniku od gazu wykazało 25 problemów z za niskim napięciem i prawdopodobnie przez to wariuje MAP i sonda. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? elektromechanicy u mnie mają terminy na za dwa tygodnie..
-
Silniczek krokowy wyczyszczony to samo przepustnica, świece wymienione druga lambda, i dalej problemy... Po zresetowaniu spalania komputer pokazuje po chwili spalanie średnie 160l na 100 i rośnie. Ma ktoś jakieś pomysły jeszcze
[ Dodano: 2018-08-04, 17:44 ]
Według tankowania po 220km spaliło 24l gazu. Po wymianie sondy nowy błąd P2096 adaptacja dawki paliwa za katalizatorem za uboga
-
Kolego obejrzyj ten odcinek
Jeśli coś jest nie tak ze spalinami to znaczy że jest zła dawka paliwo powietrze - o czym świadczą kody błędów.
Ja bym się przyjrzał tej sondzie jeszcze najlepiej podpiąć pod kompa i zobaczyć co tam za wartości się wyświetlają (może jest problem z czujnikiem temp. Aha i żeby samochód zaczął poprawnie pracować na gazie musi być sprawny w 100% układ na benzynie.
-
Sonda do sprawdzenia tak jak radzono w poście powyżej. Pewnie przy odpaleniu widać czarny dym a świece w sadzy.Zbyt bogata mieszanka więc i spalanie koparki. Sondy są dość drogie więc lepiej jeszcze sprawdzić na 100% czy to ona.
-
Jeśli chodzi o sonde to będzie zapisany stały błąd w komputerze. Ja miałem błąd niedogrzania sondy lambda i założyłem identyczną używkę (taką samą ze szrotu za 40zł.) Pomogło.. (objawów pracy silnika akurat umnie nie było). Silnik 1.6 crdi.