HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: lonnet w 17 Lipiec 2018, 21:46:31
-
Cześć,
Od połowy stycznia 2018 zauważyłem problem z nie włączającymi się wycieraczkami i klimatyzacją bezpośrednio po uruchomieniu samochodu. Nie chodzi o tryb auto, po prostu pomimo włączenia, nie działają przez ok 5 minut, podobnie z klimatyzacją. Potem funkcjonują poprawnie. Doszło do tego że po jakimś czasie akumulator się rozładował. Sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika, oraz prawie wszystkie w kabinie. Prąd drenu ok 0,4. Założyłem nowy akumulator, bo niestety 5 letni był rozładowany kompletnie. Sytuacja z wycieraczkami zdarza się w deszczowe dni. Wniosek nasówa się taki wniosek że gdzieś woda powoduje zwarcie z masą i trzeba by przyglądnąć się kablom od wycieraczek czy nie przetarte/nadgryzione ( ponieważ jakiś stwór ponadgryzał piankę osłaniającą akumulator). Jeśli ktoś z was ma wskazówki co do możliwej usterki to poproszę o informację. W serwisie Hyundai - pomimo że oddałem samochód na gwarancji - zostałem poinformowany o naprawie poprzez naładowanie akumulatora. Super !! ale akumulator znowu się rozładowuje i wycieraczki dalej nie działają poprawnie. Gwarancja się skończyła zaraz po "naprawie" w serwisie. Dziękuję za info. Po sprawdzeniu bezpieczników i odłączeniu 10 A z opisem memory prąd spadł z 2.9 A do 0.16 A Pozdrawiam Zbyszek/Tychy
-
Odnoscie rozladowanego akumulatora:
1. Sprawdz prad po zamknieciu samochodu po kilku minutach.
2. Sprawdz napiecie ladowania akumulatora.
Po tym zabiego podaj jakie sa wartosci to podpowiem co robic dalej.
Odnosnie wycieraczek:
Gdzies pod plastikiem na podszybiu w okolicy wycieraczek powinny byc otwory odpywowe. Nalezy to rozebrac i sprawdzic ich droznosc.
[ Dodano: 2018-07-20, 22:13 ]
A prad drenu to jest prad w tranzystorze polowym ;)
-
1)Po kilku minutach 0,4 A, może dodam ze podczas ryglowania samochodu z szeregowo podłączonym miernikiem prąd pojawiło się 9-12 A i samochód nie zamykał się a kable zaczynały się grzać wiec rozliczałem co by się cos nie sfajczylo. Natomiast 0,4 A było przy otwartej masce i drzwiach, reszta odbiorników wyłączona.
2) prąd ładowania 14,3 V
Wycieraczki sprawdzę dziś wieczorem
Myślałem ze pradvdrenu to na zamkniętym samochodzie
-
Nie wspominales wczesniej ze samochod sie nie zamyka. Ale z Twojej relacji wynika ze wiecej podzespolow nie dziala m.in. centralny zamek wycieraczki klimatyzacja( to tez nie sprecyzowane co dokladnie w tej klimatyzacji nie dziala). Wyglada mi to na problem albo z body komputer albo jakis problem z instalacja elektryczna. Widze ze mieszkasz w Tychach. Jestem z Myslowic i zajmuje sie elektronika samochodowa. Jezeli jestes zainteresowany naprawa zapraszam do kontaktu. Bez urazy ale wydaje mi sie ze sam sobie nie poradzisz. W razie pytan służę pomoca i schematami.
-
Masz racje sam tego nie ogarnę plus/minus bywa dla mnie wyzwaniem, na razie mam termin do elektro klimy pazdziorek wiec nie będę robił siary i odmawiał termin (gościu ogarnął mi Abs w focusie wiec mam do niego zaufanie, ale jak da ciała to się zgłoszę do ciebie, daj namiar na pw dzięki. Problem się pojawia w deszczowe dni głównie. Samochód się zamyka. Tyle ze ja mam słabe kable o ile prąd płynie przez miernik podczas ryglowania zamkiem centralnym i pewnie dlatego się nie zamykał. Jak bezpośrednio z aku to Ok. Klima się nie włącza przez Ok 5 min od uruchomienia samochodu tak samo wycieraczki zauważyłem ze jak aku rozładowane Ok 25-30 % to tak właśnie się dzieje prZy pełnym wszystko gra. Zatem albo sieczka na kablach wycieraczki albo na centralnym albo na czujniku deszczu dzięki za nr odezwę się pod koniec tygodnia.
-
Tel: 510-639-720
[ Dodano: 2018-07-21, 22:53 ]
W pierwszej kolejnosci nalezy znalezc przyczyne rozladowanego akumulatora. Zmien miernik albo kable na takie ktore puszcza wystarczajaca ilosc pradu zeby zamknac samochod. Wszystko ma byc zamkniete. Zamknieta klape maski mozna zasymulowac zamykakac zamek np srubokretem. Po 20 min sprawdzasz prad. Kezeli jest rzedu kilkudziesiecu mA sprawdzasz napiecie ladowania. Jezeli jest ok jedziesz do elektryka sprawdzic stan akumulatora.
Jezeli pobor pradu jest za duzy robisz jak w przypadku sprawdzenia pobor pradu a nastepnie wyjmujesz po kolei bezpiecznik po bezpieczniku i po nitce do klebka ustalasz co kradnie prad.
-
Ale pisałem ze bezpiecznik memory po wyjęciu spowodował spadek poboru z 2.9 do 0,16 tyle ze ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za kilka elementów Moduł drzwi kierowcy/pasażera, moduł IMS kierowcy, BCM, złącze diagnostyczne, zegar cyfrowy, czujnik deszczu, moduł sterujący klimatyzacji, zestaw wskaźników, skrzynka prze- kaźników ICM (przekaźnik składania/rozkładania lusterek zewnętrznych).
-
I 2.9A i 0.16A to za duzo. Zostaw bezpiecznik memory w spokoju i wypinej po kolei te ktore sa w szoferce i obserwuj wskazania amperomierza. Rownie dobrze mozesz wyjac glowny bezpiecznik i spadnie do 0A a to nie bedzie znaczylo ze cala elektryka samochodu jest uszkodzona.
-
Wszystkie bezpiecznik z szoferki wyjmowlem pi koleji i tylko na tym od memory spadło z 2.9 na 0,16. Zrobię powtórkę ale tym razem będę siedział w zamkniętej kabinie tylko niech trochę zelży
-
Zeby pomiar byl wiarygodny musisz tak zrobic jak pisalem. Nie wszystkie moduly sa odcinane od pradu po wyjeciu kluczyka ze stacyjki. Samochod musi byc zamkniety i nalezy odczekac kulkanascie minut. Daj znac jaki bedzie wynik pomiarow i wyslij zdjecie bezpiecznikow polazujac palcem ktory to dokladnie. Ja robie to tak. "Zamykam" srubokretem maske podlaczam amperomierz i jlade go na przedbiej szybie zebym widzial wskazania amperomierza
-
Kurde to jakaś masakra teraz prąd po odczekaniu 2 minut spadł do 0,01. Odkryłem przepalona żarówkę od postojowych również brak zatyczki do obudowy światła( potencjalnie gdyby wilgoć się tam dostawała mogło by być zwarcie i te 2,9 A może pochodzić od postojowych. Muszę kupić te zatyczkę. 0,44 pojawia się gdy są drzwi niezamknięte, po Ok 2 min spada do 0,09. Zostawiłem samochód na światłach mijania. Po wyłączeniu silnika i po automatycznym wyłączeniu świateł, przez Ok min było 0,2A, następnie spadło do 0,01. Niecwiem czy coś więcej wyniucham. 2,9 to dużo jak na postojowe po wymianie żarówki wzrosło do 3,3 x 12 to prawie 49 wat, jakim cudem ?
-
Zarowki postojowe to masz 4x5W plus podswietlanie deski i wnetrza jakies jeszcze inne bzdety to moze byc tyle
-
Nic dzięki za pomoc😀 jutro jadę do elektryka zobaczymy
-
Daj znac co bylo
-
Ok
-
I jak? Wiesz juz cos?
-
Wstępnie tyle ze to jakiś przełącznik w komputerze pokładowym który kosztuje Ok 650 pln więcej szczegółów w poniedziałek.
-
Powiem Ci ze na moje przeczucie to dobry bajer Ci cisna.
-
A czemu ? I jak to sprawdzić
-
To mlody samochod. Jaki masz przebieg? Sam BCM raczej nie psuje sie zbyt czesto. Nie rozbieralem akurat tego BCM ale nie sadze zeby byly tam jakies przelaczniki. Sa tam co najwyzej przekazniki wlutowane w plytke. Wiekszy prad puszczany jest przez przekazniki zewnetrzne umieszczone w innym miejscu. Pozatym ta odpowiedz serwisu nie jest konkretna informacja co jest nie tak. Wspominales ze objawy nasilaja sie podczas deszczu to raczej wskazuje na problem z miejscami ktore sa narazone na bezposredni kontakt z wilgocia. BCM z pewnoscia nie jest takim miejscem
[ Dodano: 2018-07-28, 23:56 ]
No nic popros o wymieniona czesc to sobie zobaczymy co rzeczywiście wymienili
-
Ok dzięki będę ich dopytywał o szczegóły oraz poproszę o paragon z informacja co zostało zrobione. Mam zamiar scedować opłatę na serwis Jako reklamacje naprawy. Na razie tylko tyle mi powiedział, fakt tez miałem odzczucie ze chce mnie zbyć ale zobaczymy. Jak pisałem Abs naprawił a rok się z nim męczyłem i nie było na miejscu mahera który potrafiłby to naprawić.
[ Dodano: 2018-07-29, 09:29 ]
Przebieg Ok 75 tys
-
Ja stawiam na przebicie w instalacji elektrycznej. Może być na silniczku wycieraczek lub na czujniku temperatury zewnętrznej. Czujnik sprawdzić można odłączając wtyczkę. Jest na froncie przed chłodnicą na środku. Wycieraczki też można rozłączyć ale większa zabawa ze zdejmowaniem plastików pod którymi się kryją. Można spróbować oblać auto wodą i wtedy sprawdzać gdzie jest "wyciek" prądu. Może się okazać równie dobrze, że problem jest w skrzynce bezpieczników. Ja tak miałem w swojej eli. Tydzień szukał elektryk co to jest, bo objawy miałem dosyć dziwne. Więcej kosztowało mnie zdiagnozowanie problemu niż naprawa.
-
Przekaznik zasilający plyty głównej modułu nadwozia, ale nie chcą powiedzieć jaki numer/specyfikacja przekaźnika oraz włącznik zapłonu.
-
Dziwne ze akurat 2 rzeczy na raz sie uszkodzily. Pozatym to nie ma zadnego zwiazku z opadami i wilgocia. Mysle ze problem byl inny albo znowu w deszczowe dbi wroci.
-
Jak wróci to się do nich pojedzie ;-) i porozmawia .
-
dzisiaj wszystkim w aucie steruje BCM więc się nie dziwcie. jak najbardziej ta usterka mogła być.
-
Jak na razie usterka się nie pojawiła, wszystko działa poprawnie. Czekam na jesienne słoty i wtedy się okaże.