HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Mr_T w 15 Lipiec 2018, 19:34:01
-
Witam mam pytanie odnośnie tej uszczelki bo to już będzie chyba z 5 uszczelka i za każdym razem po kilku miesiącach puszczą olej. Już praktycznie wszystko wypróbowałem od silikonów po pasty elring. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale śruby zostały wymienione na twardsze 8.8 bo oryginalne się pourywały. I mam taką dziwna teorie czy jest możliwe że śruby same się dokręcają bo są za twarde? Nie wiem już sam ile razy można wymienić uszczelkę pod dekiel. Wszystko dokręcone kluczem dynamometrycznym na 9 lub 10 już nie pamiętam. Może skleić śruby albo dać podkładki sprężynujące? Albo to i to, czy może zmienić na takie tandetna śruby. jak jest u was?
dzięki i pozdrawiam
-
Mi bardziej podchodzi teoria, że pokrywa jest pokrzywiona poprzez właśnie dokręcanie śrub aż do ich zerwania. To trzeba sporo siły by takie śrubki urwać. Wtedy krzywo dociskana pokrywa się wypaczyła i mamy wciąż wycieki. Wymiana śrub na 8.8 to przesada bo tam nie trzeba utwardzonych i dokręcania na chama.
-
No właśnie, że nie to były a raczej są śrubki bardzo delikatne żeby nje przeciągnąć pokrywy. Kręciłem mała grzechotka i nie duża siła i się dwie u kręciły i stwierdziłem żeby wymienić wszystkie,a że miałem takie utwardzane to zastosowałem. Sprawdzałem pokrywę na szkle i ma bardzo małe bicie nie więcej jak mm. Uszczelka powinna spokojnie to uszczelnić
-
Jutro wymina ciekawe na jak długo wystarczy oryginalna uszczelka. Zastanawia mnie jedno czy moczyć ją w oleju? Słyszałem że jedni moczą dwa dni w oleju i wtedy zakładają czy to coś daje?
-
Oprócz momentu siły dokręcania, jest jeszcze kolejność skręcania i kilka zasad, typu - nie rozkręcanie elementów gdy są ciepłe/gorące.
Daj pokrywę do szlifierni na planowanie, kup oryginalną uszczelkę i będzie git.
-
Tak tak oczywiście dokręcane z odpowiednim momentem i dokręcane i odkręcane jak przy głowicy. Nawet śruby oryginalne kupiłem mam nadzieję że będzie teraz trzymać, dorzucę jeszcze pastę dirko. Dobrze by było przejechać na magnesówce ale teraz nie mam gdzie 😒
Czyli nie moczyć uszczelki w oleju
-
Nie widzę takiej potrzeby.
Widzę jednak ogromną różnicę w gumach "OEM" a oryginałami, szukałbym oryginałów, nawet jeśli kosztują 2x więcej.