HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Toki w 29 Czerwiec 2018, 12:10:17
-
Cześć
Zamierzam zakupić nowe alufelgi do mojego Gjeca ale nie wiem czy te będą dobre do tego samochodu
Średnica felgi: 14
Szerokość felgi: 4.5
Rozstaw śrub: 4x100
ET: 46
Oczywiście chciałbym to rozwiązać bez wymiany opon gdyż są prawie nowe o rozmiarach
165/65/R14
-
Cześć
Zajrzyj pod ten LINK (http://www.rozmiaryfelg.pl/hyundai.htm)
Powinno pomóc
-
Szukaj typowych od wv czyli multum ofert. Ja mam takie ale et to 38 i takie coś najlepiej pasuje.
-
Chodzi mi głównie o szerokość bo oryginalne stalowe mają 5.5 bodajże i nie wiem czy 4.5 będzie dobre na aktualne opony a nie chcę ich zmieniać bo jeszcze pierwszego sezonu nawet nie przejechały
[ Dodano: 2018-06-30, 12:50 ]
Temat do zamknięcia znalazłem to czego szukałem niżej to podaje może komuś to pomoże
Montaż opony w innym rozmiarze
Jeśli zmieniamy rozmiar opony bez wymiany felgi, najlepiej skorzystać z poniższego zestawienia. Dla każdej szerokości opony podany jest zakres rozmiarów felg, na których możemy ją zamontować oraz zalecany rozmiar.
155 – (4,0–5,0) – 4,5
165 – (4,0–5,5) – 5,0
175 – (4,5–6,0) – 5,0
185 – (5,0–6,5) – 5,5
195 – (5,5–7,0) – 6,0
205 – (5,5–7,5) – 6,5
215 – (6,0–8,0) – 7,0
225 – (6,0–8,5) – 7,5
235 – (7,0–9,0) – 8,0
245 – (8,5–10,0) – 9,0
255 – (8,5–10,0) – 9,0
-
Osobiście pozbyłem się dawno stalowych felg fabrycznych Hyundaia. Padły ofiarą chyba największej bolączki Gacka czyli korozji.
Na lato mam alusy z Mazdy (nie pamiętam z jakiego dokładnie modelu ale kołpaczki mają jeszcze ten stary logotyp mazdy w postaci roztyłej spadającej kropli, a nie obecnego ptaszka ;) - pasują jak ulał - zarówno osadzenie jak i i średnica otworu jest identyczna jak w oryginalnych Hyundaia, czy to alusach czy stalówkach.
Na zimę mam aluski z Opla - tu osadzenie jest akceptowalne (bodajże 2 czy 3 mm różnicy) otwór centralny wymaga minimalnego pierścienia centrującego.
Prosta zasada, którą ja przyjąłem szukając felg - sprawdź parametry wytłoczone na oryginalnych felgach - odnośnie rozstawienia śrub, osadzenia (ET) średnicy otworu centrującego, i na tej podstawie szukaj zamienników. Masz dzięki temu szersze pole manewru i większy wybór, przy bardziej atrakcyjnych cenach jęsli jesteś w stanie zaakceptować używane felgi.
Ogólnie ujmując: rozstawu śrub nie przeskoczysz, osadzenie ma jakiś minimalnie elastyczny margines, średnica otworu może być większa ale raczej minimalnie, a różnicę załatwisz pierścieniami centrującymi za niewielkie pieniądze.
Mi udało się kupić parę lat temu w dobrym stanie całe 4 aluski z Opla Astry raptem za 2 stówy.
Dałem pierścienie centrujące, a sam znaczek opla zakleiłem porządnymi aluminiowymi naklejkami na piance z logiem Hyundaia, co by nie drażniło mnie (choć Gackiem jeździ żona, a ja go tylko tankuje, myję i serwisuję ;).
Wygląda to całkiem znośnie, a na pewno dość oryginalnie ;-)
A co najważniejsze auto nie stwarza żadnego niebezpieczeństwa, co nie raz jest bagatelizowane.