HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: lukaszpiast w 22 Czerwiec 2018, 14:21:27
-
Witam mam pytanie , jak to z nowymi dieslami? mamy teraz comon raily II gen pompy wysokiego ciśnienia to wszystko jest czule na jakość , suchość paliwa czy może warto jest stosować jakieś preparaty specyfiki poprawiające smarność paliwa ON ? Czy porostu wystarczy tankować paliwa tz PREMIUM ?? Ale one są ponoć suche. Morze ktoś stosuje jakieś specjalne specyfiki to fajnie by było się podzielić z forumowiczami opisać co i jak ;) Pozdrawiam
-
napędowego, common rail, może, polskie znaki...
Archoil AR6900-D Max - smaruje elementy układu paliwowego, czyści wtryskiwacze i wspomaga czyszczenie DPF, zwiększa liczbę cetanową paliwa.
Ogólnie - wrażenie po stosowaniu tego środka, to bardziej "miękka" praca silnika, lepszy "dół" - szczególnie dobrze było to czuć w przypadku SM - tam było 113 KM, w Sorento mam 197 KM i trudno jest kategorycznie stwierdzić, że "idzie o wiele lepiej", bo to auto ogólnie idzie bardzo ładnie. Mam DPF, auto spełnia normę Euro5, producent zaleca produkt również do samochodów z DPF i spełniających Euro5/Euro6.
-
A jakie paliwo lejesz stosując Archoil AR6900-D Max ( premium, zwykle czy marketowe)? Dolewasz przed tankowaniem czy po?
-
Ja tam od roku co każde tankowanie leje 250 ml oleju do dwusuwów i tyle. Na plus to silnik miękko pracuje i końcówki wydechu moim zdaniem dużo później zachodzą sadzą. A tak to wszystko ok.
Olej to półsyntetyczny Ravenol 2t.
-
A jakie paliwo lejesz stosując Archoil AR6900-D Max ( premium, zwykle czy marketowe)? Dolewasz przed tankowaniem czy po?
Przed oczywiście. Paliwo zwykłeLotos lub Lotos Dynamic - z przewagą Dynamica (do 100% zimą).
Ja tam od roku co każde tankowanie leje 250 ml oleju do dwusuwów i tyle. Na plus to silnik miękko pracuje i końcówki wydechu moim zdaniem dużo później zachodzą sadzą. A tak to wszystko ok.
Olej to półsyntetyczny Ravenol 2t.
Masz DPF?
-
Nie tylko kat.
-
A niektozy mówią by łac tylko paliwo premium ? Bez żadnych dodatków bo ponoć te dodatki juz są w tych paliwach Co o tym sadzicie?
-
Może tak może nie. Ja tam leje co mi się wymyśli do tego olej do 2t i jak na razie wszystko ok. Ostatnio wyjąłem EGR i nie było co czyścić tylko lekki nalot sadzy.
-
volcan, to masz dawki odmierzone czy z bańka jeździsz na stacje? Skąd wiesz ile dolać? Teoretycznie 50 litrów to 50 ml...
-
Butelka ma dozownik ze skalą (taki "wyciskany" - z butelki do dozownika pod korkiem).
-
Swojego czasu mocno wnikałem w temat i trochę tego przewaliłem po różnych forach, ale niestety nie praktykowałem. Między innymi pamiętam ten wątek z naszego forum. Tu można poczytać na temat dolewania oleju do 2T do ON: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3479
Z informacji tam znalezionych, jak i z wielu innych tematów, które miałem okazję poczytać na innych forach można wywnioskować, że 90% dolewających olej do 2T do ON jest bardzo zadowolonych. Każdy po rozpoczęciu dolewania oleju do 2T do ON podkreśla bardziej miękką i cichszą pracę silnika, spadek spalania i mniejsze dymienie, co w sumie jest największym plusem przy stosowanych w dzisiejszych dieslach filtrach DPF. I jak dobrze pamiętam, to testujący zdecydowanie bardziej zalecają dolewanie syntetycznych olei do 2T zamiast półsyntetycznych czy mineralnych, gdzie mineralne oleje szczególnie te z niższej półki mogą narobić więcej szkody, niż pożytku – większy nagar.
Tendencje do obniżania zawartości siarki w oleju napędowym doprowadziły do sytuacji, w której z paliwa usunięto substancje odpowiedzialne za smarowanie układów wtryskowych, także dolewanie oleju do 2T do ON ma swoje logiczne uzasadnienie. Jednak proponuję też zwrócić uwagę na paliwa premium i dodatki w nich stosowane, które mają zgodnie z obietnicą spełnić rolę identyczną, jak dolewany olej do 2T (syntetyczny z górnej półki), czyli poprawić smarność paliwa a tym samym lepiej smarować układ wtryskowy jak i poprawić parametry spalania poprzez ograniczenie dymienia.
Licząc koszt zakupu oleju do 2T, który w sumie podniesie cenę samego tankowanego ON, to w sumie zastanowiłbym się nad laniem paliw premium.
A czy warto lać paliwa premium???? Według mnie tak. Są przede wszystkim czystsze. Co do ich innych obiecanych właściwości, typu przyrost mocy itd., nie chcę się wypowiadać. Od ponad 7 lat jeżdżę autami z silnikami benzynowymi i tylko na paliwach premium. Skutek??? Przy wymianie filtra paliwa po przejechaniu 60 tys. kilometrów poprosiłem mechanika, aby przeciął filtr i zajrzał do środka. Okazało się, że filtr był zdecydowanie czystszy niż filtry w autach o podobnym przebiegu nie jeżdżących na paliwach premium. Przypuszczam, że z ON premium będzie podobnie.
-
Czyli to bujda ze paliwa premium są jeszcze bardziej suchszymi paliwami niż zwykle paliwa ?? Bo i takie opinie słyszałem i żeby nie jeździć cały czas na paliwach premium tylko co jakiś czas zatankować zwykłego diesla.. Kurcze rożne opinie chodzą i komu tu wierzy :)Morze macie specyfikacje paliw ON zwykłego i ON Premium do porównania to by się wiele wyjaśniło wtedy..
-
lukaszpiast, ja znam opinie tylko gościa od DPF, zalecał raz na jakis czas jakiś dobry środek na obniżenie temperatury wypalania, oraz co któryś bak zalać zwykłego ON - jak się jeżdzi cały czas na premium...
-
Czyli jednak coś w tym jest ???
[ Dodano: 2018-06-27, 12:04 ]
to chyba właśnie chodziło o właściwości smarne ze niby premium jest lepszy bo mniej tego syfu ma i nagaru mniej zostawia ma większa liczbę cetanowa ale jest suchszy ponoć
-
Napiszcie co sądzicie o nowym paliwie orlenu Efecta Diesel podobno czyści silnik
-
To stosunkowo nowe paliwo wiec trudno co kolwiek o nim powiedzieć ale myślę ze może być spoko może poprawia smarność w ON wkoncu ;)
-
Jeśli chodzi o olej T2, to dolewa się półsyntetyk a nie syntetyk. Co do paliw premium, Ja jeżdżąc 10 lat dieslem, miałem mieszane uczucia, dla Mnie, silnik chodził bardziej twardo i miałem wrażenie że to właśnie premium jest bardziej suchei je lałem co któreś tankowanie. Olej T2 stosowałem w Toyocie RAV4. Subiektywnie? Odczuwałem różnicę w pracy silnika. Osobiście stosowałem Liqui Moly 2 Takt Motor oil 1052. Nie jest tani. Chłopaki z forum Avensis dogłębnie rozgryzali temat.Jest tam kilkanaście stron w temacie, można poczytać. Wielu stosowało Ravenol(Tańszy) przy DPF, albo Orlen 2T Semisyntetic, bez DPF.
-
A może ktoś wie ile tych jednostek smarnych ma zwykły ON a ile PREMIUM ?? Myślę ze im więcej tych jednostek tym lepiej dla układu ??
-
Widze nikt nie ma pojęcia szkoda , a może możecie mi powiedzieć koledzy czemu niektórzy zabraniają jeździć samochodami z układem common raill cały czas na paliwie premium ?? Jest za suche czy o co chodzi a może to tylko taki stereotyp i nic się nie dzieje ? Ostatnio podjechałem swoim santa fe 2.2 CRDI 150 km 08r na stacje i tankowałem premium bodajże dynamika i pan powiedział żebym za długo na nim nie jeździł bo te układy są czule na paliwo a paliwa premium są dość suche... Co o tym sadzicie? Ściema czy ziarenko prawdy??
-
Możliwe.
Ja tam sobie tym głowy nie zawracam.Nie patrzę czy to premium czy nie,bo do tego i tak idzie 250 ml oleju do motorynki :) i tyle.