HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: longin1 w 17 Czerwiec 2018, 18:22:59
-
Cześć,
Szanowne koleżanki, szanowni koledzy,
Mam problem następujący.
Wymieniłem wahacze z przodu, końcówki drążków kierowniczych. Kupiłem nowe felgi, nowe opony. Pojechałem na geometrię przód i tył.
Mam wydruk. Wszystko ustawione
Teraz sytuacja jest taka że jak jadę na wprost trzymając kierownicę, auto jedzie na wprost i kierownica jest ustawiona idealnie symetrycznie względem deski rozdzielczej. Jednak jak tylko ją puszczę auto dość szybko zjeżdża na prawo. Myślę sobie - jadę po prawej stronie jezdni, która jest pochylona w prawo to może tak powinno być. Niestety jak jadę po lewej stronie jezdni, która jest pochylona w lewo to auto po puszczeniu kierownicy również skręca, ale nie w lewo tylko w prawo.
Byłem również na szarpakach bo chciałem wykluczyć wszystkie luzy w zawieszeniu przód i tył, ale diagnosta powiedział że wszystko jest sztywne.
Może macie jakieś pomysły lub doświadczenia w tym temacie?
Generalnie wygląda to tak, że muszę non stop kontrować tor jazdy kierownicą.
Pomocy!
-
Spróbuj zamienić koła, prawe na lewe i sprawdz czy nie masz przypieczonego zacisku hamulcowego.
-
Kolega pisał, że opony felgi nowe więc zamiana kół chyba tu nic nie wniesie. Zakładam, że ciśnienie powietrza jednakowe :-) Ale jak był na szarpakach to trzeba było sprawdzić opory toczenia na rolkach. Jeśli hamulce w porządku to pozostaje jakaś korekta ustawień. Czy na oko czy na kolejnej geometrii to już inwencja własna.
-
Zaciski regenerowalem - przód i tył. Tak właśnie myślałem, że mogą delikatnie trzymać tarczę, ale teraz to już na pewno jest ok.
Z tą zmianą kół lub opon to może być dobry pomysł, problem jednak w tym że opony mam kierunkowe i koła mogę zamieniać tylko przód na tył i odwrotnie, ale nie stronami. Pewnie pojadę na zamianę opon.
A co wy na to jakbym zasugerował, że może przyczyny trzeba szukać tutaj:
1. Drążki kierownicze - minimalny luz na kulce niewyczuwalny organoleptycznie.
2. Maglownica - luz do skasowania.
3. Przekoszona felga.
4. Łożyska słabo dokręcone - chociaż tutaj też szarpali ile wlezie.
5. Jakiś minimalny luz na którejś z tylnych tulejek.
Co wy na to?
Problem w tym że to co napisałem jest niemal nie do wykrycia.
Chyba że znacie jakiegoś dobrego mechanika.
-
Pisałeś , że założyłeś nowe opony i felgi. A felga przekoszona?
Jeśli te opony takie nowe jak ta felga to też mogą być przekoszone, w sensie ułożone do poprzedniego stanu zawieszenia. I tu szukał bym przyczyny ściągania. A luzy minimalne niewyczuwalne bym sobie odpuścił. A jeszcze nie dokręcone łożysko? Przód, tył? Zresztą nie są to chyba łożyska stożkowe z ustawianym luzem to tylko dokręcić i tyle.
-
Tak, mam nowe opony i nowe felgi. Po wjeździe w dziurę nowa felga nie może się skrzywić? ;) Dziur ci u nas dostatek.
-
No może. Skoro masz nowe opony jak pisałem wcześniej ich zamiana miejscami nie ma sensu. Przekoszona felga raczej będzie powodowała bicie, wibracje, a nie będzie przyczyną ściągania. Wracamy do punktu wyjścia
-
No to opiszę jeszcze jeden efekt, który u mnie występuje. Mianowicie mogę jechać nawet 180 na godzinę i wibracji brak. Ale jak tylko nacisnę hamulec powstają wibracje. Dziwne jest to że wibracje są mocniejsze wtedy kiedy hamulec naciskam lekko. Jak mocniej to wibracje ustają. Czyli wynikałoby z tego że opony i felgi są proste i wyważone. Czy może się mylę?
U mnie efekt jest taki tylko bardziej intensywny:
efekt ściągania w prawo (https://youtu.be/iP-hm92j5vU)
-
Odnośnie wibracji przy hamowaniu czytałem że często problemem jest źle wyczyszczone/minimalny luz między piastą a tarczą.
-
Co by nie było nie ma to wpływu na ściąganie.
Pojechałem na geometrię przód i tył.
Mam wydruk. Wszystko ustawione
Byleś w tym warsztacie ponownie? Zgłaszałeś im problem?
-
Wrzuć kolego wydruk z geometrii.
Podczas jazdy podłącz się po obd2 pod układ kierowniczy i zobacz podczas jazdy jakie są pomiary w czasie rzeczywistym. Tam wszystko pisze.
Możesz pod Autocom sie podpiąć spokojnie Ci pokaże wszystko.
Odnośnie układu kierowniczego w i30 nigdy nie był precyzyjny (zawsze szuka swojego toru jazdy i trzeba korygować w szczególności na Alusach które fabrycznie ciężko wyważyć można tu pomarzyć o jakości np z grupy VW..)
-
Oczywiście, że go wrzucę, ale muszę zakryć dane wrażliwe - RODO, a oprócz tego nie będę reklamował firmy więc trochę to potrwa.
Odnośnie kompa podczas jazdy, co miałbym sprawdzić?
-
Sprawdź opory toczenia jak radzili koledzy.
Hamulce regenerowałeś ale nie oznacza to, że wszystko poszło dobrze.
Sposób najprostszy i bez kosztowy, przejechać 30 km bez hamowania, zatrzymać auto i sprawdzić czy czasem felga prawa nie jest cieplejsza od lewej, jak będzie, oznacz to, że jednak zacisk lekko trzyma. a wtedy efekt ściągania masz wyjaśniony.
Drugi sposób to stacja diagnostyczna.
Poszukaj też innej firmy, która posiada maszynę do geometrii, może tam gdzie robiłeś jest urządzenie, delikatnie mówiąc, do luftu.
-
Wrzuć kolego wydruk z geometrii
Proszę.
[ Dodano: 2018-06-20, 08:55 ]
Sprawdź opory toczenia jak radzili koledzy
Dzisiaj zrobiłem taki test. Delikatnie cieplejsza jest tylna lewa felga. Ale przy wpływie tego koła na tor jazdy auto powinno skręcać w lewo. Tak przynajmniej ja to rozumiem. Coś mnie "ciągnie" z tyłu po lewo to skręcam w lewo a u mnie samochód skręca w prawo.
[ Dodano: 2018-06-20, 12:07 ]
Byłem u mechanika. Jego zdaniem trzeba wymienić drążki kierownicze, nie końcówki tylko drążki bo na prawej kulce on wyczuwa luz, minimalny ale jest. Później geometria i dam znać co wyszło. Mowa była też o EPS czyli elektrycznym wspomaganiu kierownicy.
Tutaj mam pytanie do Was, czy da się to deaktywowac na jakiś czas? Czy w tych samochodach mamy tylko elektryczne wspomaganie czy jest również tradycyjne hydrauliczne?
Jak to sprawdzić?
-
Czy w tych samochodach mamy tylko elektryczne wspomaganie czy jest również tradycyjne hydrauliczne?
Jak to sprawdzić?
Jeżeli ten mechanik nie wie jak to lepiej jedź do innego. Jak nie ma zbiornika płynu, pompy i węży dochodzących do maglownicy to hydrauliki nie ma.
P.S. Mi osobiście nie podobają się ustawienia liniowe na wydruku. Ale mechanikiem nie jestem po prostu mi się nie podobają :-D
-
Jak nie ma zbiornika płynu, pompy i węży dochodzących do maglownicy to hydrauliki nie ma
No poniekąd masz rację, ale to ja tego nie wiem a nie mechanik.
Z drugiej strony gdzie jest zbiornik płynu sprzęgła? :mrgreen:
-
Nie mam jeszcze hyundaya więc nie wiem. Mogę się domyślać, że jest jeden zbiornik do sprzęgła i hamulców.
Do wspomagania stosuje się inny płyn-olej (jak zwał tak zwał)więc byłby osobny zbiornik większy niż na płyn hamulcowy
-
Kolego jak możesz zauważyć na zdjęciach. przed ustawieniem geometrii i po nic wiele się nie zmieniło delikatnie skorygowali ustawienia i ustawili kierownice. Widać również ze przednie prawe koło jest cofnięte co może sugerować że ktoś mógł kiedyś mieć spotkanie poważne z krawężnikiem . ( jest przesunięcie w punkcie A4 5[mm] ( 5 mm to podejrzewam że jak byś zmierzył metrem to byś zauważył różnice. )
Ja bym spróbował to jakoś skorygować i powinno pomóc. Odnośnie wartości rzeczywistych w układzie kierowniczym jutro zrobię Ci zdjęcie dostępnych wartości jakie po OBD2 można odczytać. Jest tego tam sporo.
Można również przyadoptować czujnik konta skrętu kierownicy...
Może ściągniecie klemy pomoże by układ kierowniczy się przyuczył do nowej geometrii i kół.
A tak obiektywnie to auto nie powinno ściągać na 1 stronę. Ja sprowadziłem auto z niemiec ponad 3 lata temu i raz na samym początku zrobiłem komputerową geometrie a potem poprawiałem po puszczeniu kołyski w dół ponad rok temu ( po wymianie sprzęgła) i do tej pory dobrze sie prowadzi aktualnie 62tys,. w PL zrobiłem ( po polskiech drogach wojewódzkich spokojnie można te 300m z puszczona kierownicą przejechać przy 70km/h.
Przez ten czas przy zawiasie tylko łączniki stabilizatora wymieniłem to wszystko...
To że trzeba korygować podczas jazdy to chyba i30 tak mają ale ściągać to nie ściągają
-
po puszczeniu kołyski w dół ponad rok temu ( po wymianie sprzęgła)
Dokładnie tak jest, mam nowe sprzęgło i pewnie też kołyska była opuszczana. Nie chciałem sobie tego sugerować, ale mam wrażenie że właśnie od tego momentu auto gorzej się prowadzi. Z drugiej strony co ma kołyska, która i tak wraca na swoje miejsce do geometrii?
-
i do tej pory dobrze sie prowadzi aktualnie 62tys,. w PL zrobiłem
Na jakich oponach?
-
Przez 2 pełne sezony jeździłem na r15 195/65 Goodier Efgicient Grip, a ten sezon r17 205/50 to założyłem zetec-a bo goodyeary były 2 razy droższe ;).
Kolego 62 tys. i nie patrzyłem do zawieszenia prócz łączników stab. (Od zrobienia sprzęgła minęło dokładnie już niecałe półtora roku wiec pewno z 25tys. zrobiłem.
Kolego jak puszczali kołyskę w dół i przykręcali na szybkko pneumatem to mogło coś chuj.... siąść i zawsze się geometria nieznacznie przestawi.
Ale nikt mi nie wmówi że 5 mm cofnięte koło to normalna przypadłość... Zobacz czy kołyskę mechaniory wogóle przykręcili i czy z dobrej strony założyli śruby zakładając mcpersona do zwrotnicy.
-
Clins jak komfort jazdy na nowych kołach w porównaniu do starych? Chodzi mi o dziury, koleiny i trzymanie na zakrętach
-
miałem chwile 225/50 r17 i szukało sciazki w koleinach i DUŻE spalanie koło 7 litrów palił jebany. na 5 nie mógł sie przy 80 uciągnąć hehe.
Na 205/50 jeździ sie już normalnie i spalanie nawet ok. w porówaniu do 15 spalanie wzrosło 0,5l/100km Jeśli chodzi o trzymanie na zakretach. Balonówka R15 195/65 Goodier Efgicient Grip. za jebiscie trzymała ; na tych zetec R 17 205/50 to przyczepność kiepska. na zakrętach lubi trakcje załączyć i dohamuje (ale to na mokrym miałem kilka razy). Ogólnie spoko i nie wrócił bym do 15. Informacyjnie (za te zetec-a płaciłem na wiosne 170zł z założeniem za szt.
NA 2 sezon założe 2 nowe oponki na przód. a te 2 zeteca pójdą na tył.
-
Dzisiaj sądny dzień, samochód pojechał na sprawdzenie zawieszenia, wymianę śrub regulacyjnych z tyłu i ustawienie geometrii. Dobrze się zapowiada, zobaczymy co wyjdzie.
-
clins jaką masz moc w hultaju ? Nie boisz się kupować takich opon to jakieś chińczyki
longin i jak poszło ?
-
longin i jak poszło ?
Niestety do bani. Śruby wymienione, tuleje też, geometria ustawiona (na innej maszynie). Jak ściągał tak ściąga. Fachman powiedział że teraz trzeba pomierzyć auto bo możliwe że jest przekoszone, ale on nie ma jakichś wzorców czy czegoś, podobno tylko niektóre ASO je ma.
Chyba się poddam.
-
Nie masz jakiegoś bagażnika dachowego? Czegoś co może powodować takie halsowanie?
Obejrzałem ten filmik na jutiubie i jest on szokujący
-
Słuchajcie!
Dwóch niezależnych mechaników, dwie geometrie i jest diagnoza. Wszyscy zgodnie stwierdzili że przyczyną ściągania w moim przypadku jest zbyt mocno pochylone koło tylne prawe. Koło jest pochylone górą do srodka a przecież tego sie nie ustawia. Teraz muszę znaleźć miejsce gdzie koło jest krzywe bo żaden jednoznacznie tego nie potwierdził. Jest podejrzenie że wahacz jest krzywy lub jego tuleja lekko wyrobiona i to daje prawie trzy stopnie pochylenia. Jest jeszcze hipoteza że piasta koła jest nieco krzywa od uderzenia.
Dam znać co się podzieje a macie może jakieś swoje typy?
-
Jest podobny temat na forum i tam ludzie pisali, że u nich mechanicy obstawiali sprężyny, natomiast nie wiem jak to się skończyło. U mnie jest podobnie, jak u ciebie. Ściąga mnie na prawo, a z tyłu mam negatyw na obu kołach. Z prawej jest jeszcze ok, ale lewy tył już mi oponę zżera od wewnątrz. Jest to raczej popularna przypadłość. Wystarczy popatrzeć na parkingach jak te auta stoją. Połowa ma negatyw. Gdybym ja osobiście miał obstawiać też zacząłbym od sprężyn, bo przynajmniej u mnie wystarczy, że 1 osoba wsiądzie do tyłu i auto strasznie siada. Grzebanie w tylnym zawieszeniu to kosztowna i czasochłonna zabawa i ja nie mam ochoty, czasu ani pieniędzy się tym zajmować, więc jedyne co zrobiłem to sprawdzenie zawieszenia. Wszystko z tyłu jest sztywne, więc póki co dałem sobie spokój. Przy okazji jak będzie trzeba coś zrobić to zajmę się tym tematem, więc tym bardziej podziwiam twoją determinację i życzę powodzenia!
-
Dzisiaj byłem na kanale. Podniosłem auto z dwóch stron, zdjąłem koła i brechą sprawdziłem luzy na tulejkach - zero luzów. To się potwierdza podczas jazdy, kompletna cisza.
Natomiast jest jeden ciekawy aspekt, mianowicie zamocowanie sprężyn.
Zerknijcie proszę na zdjęcia i oceńcie czy Waszym zdaniem górne mocowanie sprężyny lewej do prawej jest ok? Zwróćcie uwagę na górne gniazdo ułożenia sprężyny. Lewa zamocowana jest inaczej niż prawa. Co Wy na to?
Dodatkowo na lewej sprężynie jest czerwony znak a na prawej go nie ma - nawet od wewnętrznej strony.
Czy moglibyście zerknąć jak to macie u siebie?
-
Witam
Nie chce zakładać osobnego tematu wiec zapyta tu.
Jak mona samemu wymienić maglownice w i30 .Czy jest gdzieś jakiś opis jak to zrobić (oczywiście elektryczną)