HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: satan28 w 10 Czerwiec 2018, 23:43:48
-
Jak w temacie, gdzie w tym silniku znajduje się odma, czy też odpowietrzenie skrzyni korbowej?
A czy u kolegów przy tym siniku podczas pracy po odkręceniu korka oleju wydobywa się jasny dym i czuć mocne dmuchanie?
-
Prawdopodobnie odmę albo jej namiastkę masz zrobioną tak samo jak 2.0 crdi tj. wyjście z w głowicy z dekla klawiatury jak się nie mylę średnicy ok. 20 mm wężyk idzie do zaworu / taki grzybek - od strony głowicy ma się blokować jak pociągniesz powietrze/ który jest zamontowany na przewodzie doprowadzającym powietrze to turbiny przy samej turbinie. Natomiast co się tyczy przedmuchów na korku olejowym to najlepiej oglądnąć filmiki na YouTube bo jest tam tego pełno, z tego co pamiętam to kartka papieru ma się utrzymać na głowicy przy odkręconym korku oczywiście silnik załączony wolne obroty, jak kartkę zdmuchnie to kicha. Jak za duże przedmuchy to zatkana odma ale taka konstrukcję ciężko zatkać albo pierścień olejowy jest wytarty i już właściwej szczelności nie trzyma możesz próbować go reanimować ceramizerem. No pozostaje jeszcze jedna możliwość po prostu jesteś przewrażliwiony Pozdrawiam
-
Przewód , tzw. ODMA, znajduje się o prawej stronie silnika, stojąc przodem do auta, na pokrywie zaworowej i łączy się z z przewodem powietrznym mniej więcej w połowie długości. Spójrz w okolice turbiny.
-
Ok, ale czy ten przewód łączący pokrywę klawiatury z turbo nie służy tylko do odpowietrzania góry silnika? A w jaki sposób jest odpowietrzany dół, skrzynia korbowa?
-
Nie spodziewaj się jakiś wynalazków w każdym silniku jest tak samo jak w twoim skrzynia korbowa właśnie tak jest odpowietrzana. Jak będziesz miał wyrobione panewki na wale pierścienie na tłokach i nie będzie już odpowiedniej szczelności to Ci będzie wywalał silnik przez korek potężne dymy, jeżeli jest to tylko dmuchanie to nic się nie dzieje tak musi być. Jak chcesz sprawdzić kondycję silnika to odepnij odmę i pojeździł z rozpięta odmą jak będziesz miał osyfiony silnik olejem to będziesz wiedział, że silnik pomału dogorywa jeżeli będziesz miał małe plamki to po oleju to znaczy że wszystko jest jak w najlepszym porządku i tak jak pisałem może jesteś przewrażliwiony. Ile w ogóle masz przejechane? bo 1.6 CRDI to dobre silniki.
-
Przebieg 200 tyś. Sprawdzana kompresja i na wszystkich 4 cylindrach po 22.5. Wtryski ok. Mechanik zasugerował zużyte lub zatarte pierścienie zgarniające :-(