HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: darman w 08 Czerwiec 2018, 10:53:48
-
Witam. W moim hultaju przy obrotach 3200-3500 wyskakuje bląd wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze. Przy mniejszych lub wiekszych obrotach wszystko jest ok. Zamienilem cewke 3 z 4 zeby zobaczyc czy dwie cewki sa walniete ale, narazie nie mam chwili zeby podjechac i podlaczyc sie do kompa. Wypadanie jest na kazdym biegu przy tych obrotach.
-
W Lagunie u kumpla pomogła wymiana świec zapłonowych.
Później obstawili byśmy koło zmiennych faz rozrządu ale to by było pewno słychać.
Dobre świece wytrzymują 40tyś. Gorsze mogą paść np po 1 sezonie albo możne i 3 lata jeździć bez zaglądania ;)
-
Świece wymieniłem na NGK, ale nic nie pomogło. A da sie hakos sprawdzic czy kzfr jest walniete czy tylko wymiana wchodzi w gre?
-
U brata było podobnie (w oplu), wypadanie zapłonu. Po zastosowaniu preparatu do czyszczenia wtrysków pomogło, czyszczenie EGR i wymiana świec rozwiązało problem.
Także spróbuj od najtańszych możliwości.
-
Sprawdź najpierw przewody zapłonowe jeśli świece nie pomogły. Najlepiej powinno to widać rano w deszczowy dzień, jeśli przewody mają przebicia. Można i przewody zmoczyć wodą i w nocy będzie widać czy iskrzą.
-
darman, czy to się dzieje na LPG? Jak tak to wymień wtryski od LPG i po kłopocie. Jeśli nie, to gorsza polka. Gdyby to było samo falowanie obrotów to stawiałbym na świece z kablami, ale wypadanie zapłonów może być efektem problemów z cewką a nawet zaworami. Spróbuj też wymienić kable prócz świec. Hultaje mają to do siebie, że na LPG świece z kablami trzeba często wymieniać.
Do najprostszego sprawdzenia wystarczy elm327 i jakiś darmowy programik na smartfona. Błędy silnika dobrze czyta. Do bardziej zaawansowanych funkcji potrzeba coś więcej.
-
Panowie o czym wy tu wgl piszecie, w i30 nie ma kabli zapłonowych, każdy cylinder ma osobną cewkę. Co do twojego problemu, jak jakaś cewka ma przebicie to check świeci cały czas niezależnie od obrotów, a na komputerze wyskakuje błąd cewki konkretnego cylindra. Musisz szukać gdzie indziej.
-
Witam. W moim hultaju przy obrotach 3200-3500 wyskakuje bląd wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze. Przy mniejszych lub wiekszych obrotach wszystko jest ok. Zamienilem cewke 3 z 4 zeby zobaczyc czy dwie cewki sa walniete ale, narazie nie mam chwili zeby podjechac i podlaczyc sie do kompa. Wypadanie jest na kazdym biegu przy tych obrotach.
Witajcie, otóż ja w swoim mam także błąd wpadania zapłonu tylko na 2 cylindrze. Cewki były zamieniane i mimo podmiany, dalej wywala drugi cylinder (błąd P0302), dodatkowo pojawią się także wielokrotne P0300 (przypadkowe/wielokrotne przerwy zapłony na cylindrze), czasami P0761 (Wydajność elektrozaworu wyboru biegu C lub blokada na wył.), a także P0171 (zbyt uboga mieszanka) - to akurat dziwne, bo gaziorz zapewniał mnie, że w tej instalacji co ja mam komputer steruje mieszanką i jak jest za uboga to jest "dotrysk" benzyny (nie znam się, tylko przekazuje info jakie dostałem).
Przeczytawszy kilka wątków na tym forum, dopatruje się tutaj przebić w okolicach drugiego cylindra do masy. Moje pytanie czy w małopolskim jest jakiś elektryk albo ktoś go ogarnia takie tematy?
-
Bardzo możliwe że już się katalizator kończy trzebe by kamerka inspekcyjna obejrzec
-
Akurat miałem dostęp do takiej kamerki (jakość nie powala, ale coś tam widać). Mechanik po zapoznaniu się z materiałem, stwierdził, że jest nagar na cylindrach - w sumie to jest go na tyle, że silnik specyficznie "stuka".
Kompresja też była sprawdzana na zimnym - manometr pokazał 12-13,8,13,13. Po "podlaniu" olejem drugiego tłoka, podskoczyło do 16, więc zdiagnozowane zostało uszkodzenie pierścieni na tym tłoku - co oczywiście będzie robione na dniach.
Może to być przyczyną wypadania zapłonu? Przecież to błąd elektryczny?
-
jak najbardziej. wypadają zapłony, bo kompresja do bani. to nie jest błąd elektryczny, po prostu pojawia się w kilku przypadkach ale wszystkie i tak dotyczą niewłaściwego spalania mieszanki.
ten błąd wywali ci:
- uszkodzona cewka, świeca
- przebicie na ukł. zapłonowym
- dossanie lewego powietrza do cylindra
- słaba kompresja
p.s.
kondycja kata nic tu nie ma o rzeczy
-
W moim przypadku to zawsze były świece zalane olejem, co je uszkadzało. W moim przypadku wchodzą w głowicę z góry. Więc jeśli "puści" uszczelka pokrywy zaworów to mam po świecach. Objaw zawsze ten sam - wypadający zapłon