HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: KamilGie w 04 Czerwiec 2018, 08:45:08
-
Pora wymienić olej.
Tym razem nie chce oddawać samochodu do ASO.
Pieniądze dla ASO wolę przeznaczyć na lepsze jakościowo części.
Mam przejechane ok 75 tys km.
Zalany w zeszłym roku przez ASO olej to Shell Helix Ultra 5w30.
Chciałbym coś z dużo wyższej półki jakościowej. Cena nie gra roli, bo 30-50 złotych różnicy na rok, to żadna różnica.
Proszę o poradę jaki olej zalać i czy mógłby to być któryś z grupy 5w40? Dlaczego? Bo stety lub niestety ale często kręcę samochód do końca, a to już wymaga dużo lepszej ochrony i przekonany jestem, że 40stka będzie lepiej chroniła silnik przy wyższych temperaturach, a te osiągane są własnie wysokim kręceniem (jak się mylę, to proszę sprostować)
Wiem, że Hyundai poleca olej, który został zalany przez ASO, choć wydaje mi się, że przewidywany jest on dla "normalnego" trybu użytkowania pojazdu. Ja jeżdżę agresywniej niż przeciętny użytkownik Elantry, stąd potrzeba lepszej ochrony.
Myślałem nad Motulem lub Liquid (5w30 lub 5w40), choć nie jestem w 100% pewien, cz zmiana na "40" to dobry pomysł (potrzebuję ochrony przy wysokich obrotach).
Najbardziej skłaniam się ku Motulowi, choć martwi mnie określenie w opisie tego oleju, że jest to"... paliwooszczędny olej silnikowy opracowany do najnowszych pojazdów wyposażonych w doładowane silniki benzynowe oraz Diesla o wtrysku bezpośrednim, dla których przewidziany jest olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Zmniejszenie zużycia paliwa...". W ostatecznośnie nie będzie gorszy niż ten "nie paliwo oszczędny"?
Nie jestem też pewien specyfikacji oleju (ACEA A5/B5???)
Mało tego: zastanawiam się też nad olejem 0w30 lub 0w40 ?
Dobry pomysł z tą zerówką?? Zerówka lepiej chroni w niższych temperaturach (zimą). Samochód eksploatuje w dużym mieście, co za tym idzie silnik nie zawsze zdąży się w pełni nagrzać nim skończę jazdę.
Czy stosując któryś z nich powinienem wykonać też tzw. płukankę?
Wiele pytań...
Bardzo proszę o porady :roll:
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/motul-8100-eco-nergy-5w30-5l-acea-a5-b5-i6023175783.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YmVkNzMwYjctNDI3Yy00ZDAzLWJhZjUtOGJhZGNjZTQ4NTVjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=cdbbcecf-7422-4ffd-acf9-740e9262a152
http://allegro.pl/liqui-moly-olej-5w30-5w-30-5l-special-tec-f-2326-i7274497517.html
-
zalewam 5w30 shell helix ultra proffesional z Niemiec(Acea a5/b5-najwyzsza klasa czystosci) na aukcjach z alledrogo dostaniesz. Trzy wymiany sa juz na tym oleju, po 3 wymianie olej czysty, wymieniam co okolo 10 000 tys.
Tez duzo jezdze, niewymyslalbym oleju poza standardem jakim zaleca producent maksymalnie 5w 40.
Shella professional masz za 120 zł za 5 l z przsylka. sporo za motula.
-
kolego nic nie kombinuj z olejami bo przekombinujesz. silniki hyundaia nie lubią eksperymentów! lej olej zgodny ze specyfikacją, kręcenie nic tu nie ma do rzeczy.
Producent zaleca SAE 5W-20 (API SM / ILSAC GF-4)
można stosować 5w30 ACEA A1/A5
-
Dlaczego uważacie, że wybranie oleju z przedziału zaleceń producenta to przekombinowanie?
Z tego co mi się wydaje, to Hyundai przewiduje oleje w zakresie lepkości:
0W40, 5W20, 5W30, 5W40
Olej 5w30 jest najbardziej powszechnym i uniwersalnym olejem.
Wiadomo, że lanie takiego na pewno nie zaszkodzi, ale chyba nie o to chodzi. Gdybym miał zalać olej w samochodzie np. mamy, to z pewnością bym nie wymyślał, bo i po co, kiedy ta nie przekracza 3 tys obrotów....
Nie jest czasem tak, że 0w40 to najlepszy jakościowo syntetyczny olej?
Chciałbym pobrać olej pod styl jazdy i warunki eksploatacji pojazdu, tak aby chronić silnik najlepiej jak się da.
Jazda agresywna i ciężka, bo w dużym mieście, a poza miastem autostrada i duże prędkości jak na ten silnik (160 - 170km/h), utrzymujące obroty w granicach ok 4 - 4,5 tys.
BTW: akurat dla producenta samochodu będzie na rękę szybkie zarżnięcie silnika...
-
po to producenci określają typ oleju, ponieważ konstrukcja układu smarowania silnika tego wymaga. do elantry MD jest rekomendowany 5w20. oczywiście tabela jest po to aby dostosować klimatycznie, bo inne lepkości będziesz lał w Dubaju a inne na Syberii do tego samego auta.
Ludzie nie zwracają uwagi na nic i leją co popadnie do silników, szczególnie ważna jest ACEA czyli jak ma być lekkobieżny to ma być A1/A5 a nie A3.
Lepkość też nie jest bez znaczenia. dla przykładu w silnikach 2.4 sonat 2005-2010 jazda na 10W40 kończy się zatarciami panewek, gdzie wymagane są 5W20, W30
ja zawsze leję to co producent wymaga (nie mylić z tabelą olejową bo takową zawsze umieszcza się książce obsługi) i jakoś nie mam problemów z silnikami a robię i po 300/400tys przebiegu
-
wtom, dodam swoje 3 grosze, sytuacja w I30 benzyny. Przy 1 gen. zalecane były A3, a przy 2 gen. zalecane A5 - przy czym obydwie generacje siników mają takie same oznaczenia.
-
ale mogli wprowadzić modyfikacje lub wyciągnąć wnioski eksploatacyjne, a wcale nie musi być zmieniane oznaczenie silników.
Tak też było w sonatach, w 2017 wprowadzono rozpylacz oleju gładzi cylindrów a silnik nadal o tych samych oznaczeniach co z 2011 + rekomendują używanie 5w30 a na korku oleju dalej wydrukowane jest 5W20.
-
Jeżeli auto jest eksploatowane w trudnych warunkach (a za takie można uznać kręcenie pod czerwone) najlepiej jest skrócić o połowę okres między wymianami oleju. Smarowanie silnika jest lepsze przy wyższych obrotach niż przy niskich. Istotną sprawą jest to, że przy wysokich obrotach silnik wykonuje więcej pracy i stąd te zalecane częstsze wymiany oleju.
Tak na marginesie to osobiście przerabiałem różne oleje w swoim Getzie... Akurat jedynie z motulem mam niemiłe doświadczenia.
40stka będzie lepiej chroniła silnik przy wyższych temperaturach, a te osiągane są własnie wysokim kręceniem
P.S. Wysoką temperaturę silnika osiągniesz nawet stojąc w miejscu na biegu jałowym
-
Zamówiłem:
AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL) - 3,8 litra za 170,00 zł :roll:
Lepkość kinematyczna w 40 C - 59.9
Lepkość kinematyczna w 100 C - 10.4
Indeks lepkości - 163
Temperatura zapłonu - 228
Temperatura płynięcia - -51
TBN - 12.6
Po wymianie zdam relacje z odczuć ;-)
-
po co taki drogi? bez sensu.
ja od lat kupuję GULF-a, pełne syntetyki w bardzo dobrej klasie.
dla przykładu cena to 90zł za 4l full syntetyka 5w30 API SN ilsac -GF5, A1/A5
-
Nie wiem po co taki drogi. Po prostu...ma być dobrze.
Po wymianie brak odczuwalnych różnić.
Co do GULF-a, to słyszałem o nim dobre opinie.
Z tego co mi mówili, to stosuje go bodaj VW.