HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: lukx w 31 Maj 2018, 08:05:02
-
witam
Mam problem z klima podczas upalnych dni i długiej jazdy.
Na początku klima ( manual ) pracuje normalnie dmucha zimnym powietrzem po pewnym czasie ( 15-30 min ) zaczyna być problem z ilością powietrza wychodzącego z kratek, podkręcenie obrotów nawiewu niczego nie zmienia ( słychać mocniejsza prace dmuchawy ) . Powietrze płynie bardzo słabo i cieple. Przełączanie rożnych rodzajów nawiewu ( nogi , szyba ) niczego nie zmienia. Po odstaniu auta na parkingu klima wraca do normy . Wyłączenie klimy i praca samego nawiewu tez jest ok.
Czy jest możliwe ze klima zamarza ? na australijskim forum znalazłem coś podobnego ale tam pisali o przesunięciu albo wymianie Thermistor'a cokolwiek to jest albo czujnika temperatury .
-
Sam raczej niewiele wykombinujesz.
Podjedź do warsztatu, gdzie zajmują się klimatyzacją, tam odessą... odsysą.... eeee opróżnią układ klimatyzacji, wpompują z powrotem czynnik, i zapewne dowiesz się ile brakowało.
Na twoją prośbę mogą wtłoczyć czynnik z jakimś czymś, które świeci w ultrafiolecie. Robi się to po to, żeby wykryć nieszczelność. Konieczna jest ponowna wizyta w warsztacie celem usunięcia tej nieszczelności.
Koszt odessania i nabicia z powrotem w moich okolicach wynosi około stówki.
-
Teraz jak odciągną czynnik to nie mogą go wtłoczyć ponownie gdy stwierdzą ubytek. Musi być przeprowadzona próba szczelności ( najczęściej azotem) potem ewentualna naprawa i nabicie. Jeżeli układ po próbie azotowej będzie szczelny, układ zostanie nabity. Nowe przepisy tego wymagają. Mechanik nie może nabić klimy bez sprawdzenia szczelności co musi odnotować w papierach. Za zaniedbanie tych czynności grozi nawet zamknięcie warsztatu. Oczywiście, istnieją warsztaty, które po cichu zrobią taką usługę ale co do jakości a tym bardziej gwarancji to tylko na tz. słowo możesz liczyć. Uwaga! Nieuczciwi zamiast czynnika chłodniczego włączają propan-butan!
-
Prawdopodobnie zacina się zawór rozprężny klimatyzacji. Pozostaje on w pozycji całkowicie otwartej i zamraża cały układ blokując możliwość wydostania się chłodnego powietrza z kratek. Z tego powodu zmiana prędkości dmuchawy nic nie daje.
-
Ok jak to naprawi - co wymienic ?
-
- odsysacz czynnik
- wycinasz, lub odkręcasz zawór (nie wiem jak jest montowany)
- wspawujesz, lub wkręcasz nowy
- sprawdzasz szczelność azotem
- robisz próżnię w układzie
- nabijasz odpowiednią ilość czynnika
i już.
Potrzebne będą:
- być może spawarka (palnik) do miedzi
- azot
- pompa próżniowa
- zegary
- czynnik
lub
- tzw kombajn do klimy
Możesz też podjechać do fachowego warsztatu...