HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: darilion w 18 Maj 2018, 21:32:32
-
Mam sonatę NF 2.0 CRDI po liftingu.Po przekręceniu stacyjki odpala i gaśnie.Co kilka prób odpali i chodzi równo bez zastrzeżeń.Zdarza się że z 10 razy pod rząd odpali i gaśnie a przy tym sterownik nie pokazuje żadnego błędu.Proszę o pomoc.Wiem,że ten silnik był montowany też w innych modelach hyundaia,więc może ktoś miał taki problem w innym modelu z tym silnikiem.
p.s.Nie patrzcie na profil.Widnieje tam Trajet bo mamy z żoną całą rodzinę hyundaia(TRAJET,SONATA,GETZ)
-
Zatkany katalizator,pompa w baku(przytkane sitko) jak jest EGR elektryczny to trzeba wyczyścić.
To takie typowe problemy tego silnika.
-
Dzięki za odpowiedz.Usterka naprawiona.Czujnik położenia wałka rozrządu padnięty.
-
To git, że maszyna już śmiga i dzięki za odpowiedź co go bolało.
-
Witam
Jestem od niedawna posiadaczem Sonaty 2.0 Crdi 150 km z 2009 roku. Niestety moja współpraca zaczęła się niezbyt miło.
Po zakupie auta auto nie odpaliło po powrocie do domu. Następnego dnia, odpaliło bez problemu. Auto wylądowało w warsztacie na standardowym serwisie zakupowym: rozrząd, olej, filtry. po odebraniu auta wszystko było ok przez 1 dzień. Przejechałem ok 60 km i po dojechaniu auto nie chciało zapalić na ciepłym silniku. (auto trafiło do elektryka który wymienił czujnik położenia wału i akumulator. Znowu przez 1 dzień było ok ale dzisiaj rano kicha. Mam już troszkę dosyć i proszę o pomoc !!! Co robić !!!
-
Czujnik położenia wałka też może być a przynajmniej ludzie mieli z nim problemy.
-
Został już wymieniony i nic :(
-
Czyli wymieniłeś oba dwa ,wału i wałka rozrządu?
Zobacz sobie zawór EGR bo tu masz elektryczny a one też niezłe numery odwalają. Trzeba wykręcić i wyczyścić chyba, że już umarł elektryczne to wymiana.
-
Możesz, spróbować odpinać czujnik ciśnienia na listwie i regulator na pompie i za kazdym razem próbuj odpalić, ale najprawdopodobniej może to być pompa WC. Sprawdź czy dochodzi paliwo do pompy, no i przede wszystkim sprawdź wtryskiwacze, możesz miernikiem albo też wypinac pojedynczo i odpalać . Te silniki nie są skomplikowane. Kilka czynników i ma gadać
-
Sprawdź pompę paliwa. Miałem podobny problem z tym, że nie padła całkiem tylko czasem się zacinała. Okazało się, że założony był jakiś tani zamiennik. Po wymianie pompy problem znikł.
-
Witam Was.
Mam problem z Moją Sonatą 2.0 CRDI automat. Otóż dzisiaj moja małżonka odpaliła bez problemu Sonię, przejechała nią może 500m i samochód przestał reagować na pedał gazu. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu silnik zaczął się dziwnie trzepać po czym zgasł i teraz jak próbuję odpalić auto to efekt jest jak na filmiku poniżej:
Auto w ogóle nie reaguje na pedał gazu, jakbym w ogóle nie wciskał pedału.
Znajomy przyjechał do mnie z komputerem, sprawdzaliśmy programem Delhi i komputer nie znajduje żadnych błędów. Odłączaliśmy akumulator żeby zresetować kompa - bez zmian.
Pompę słychać zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon, sprawdziliśmy również dopływ paliwa i jest ok. Po telefonicznej wymianie zdań z kilkoma mechanikami obstawiamy:
- immobiliser
- alarm świruje (?)
- czujniki położenia wału lub wałka rozrządu
Bardzo proszę o pomoc.
-
Odepnij przepływomierz,egr. To na początek.
-
Dziękuję Ci za odpowiedź, prawdopodobnie padł EGR, po wypięciu wtyczki auto zapala, ma delikatnie podniesione obroty ale silnik nie gaśnie, tylko że po dodaniu gazu na biegu N obroty rosną do max 1800, czy to normalne po wyjęciu wtyczki...?
-
No nie wiem jak jest z tym elektrycznym EGR ale możliwe.
Przepływomierz jak odepniesz to samochód jedzie tylko do około 3 tysięcy a i tak bardzo kulawo.
EGR potrafi napsuć nerwów. Wyczyść go może się naprawi a jak nie to wymiana.
-
Mała aktualizacja, egr jest już czysty i silnik nie gaśnie, natomiast auto nie ma mocy, wolno wkręca się na obroty podczas jazdy, jak przegazuję na neutralnym to obroty wchodzą max do 3500. Jakiś pomysły?
-
Odepnij przepływomierz i zobacz czy się coś zmieni czy będzie tak samo. Jak tak samo to może to być przepływka.
[ Dodano: 2018-10-28, 18:07 ]
Zobacz jeszcze katalizator. Jak się da to rozłącz wydech tak żeby katalizator był pominięty.
-
Odpinalem wtyczke od przeplywki i bez zmian, tylko esp off sie wyswietlilo, sprobuje jeszcze z tym kata. Ewentualnie dpf zapchany...? Jak sie go wypala w sonacie?
-
Aaaa zapomniałem w twoim samochodzie jest DPF przecież a nie katalizator. Możliwe,że jak by był zapchany to by jakiś błąd/komunikat wywaliło,ale do końca nie wiem. W sumie jak się da go jakoś odpiąć to bym spróbował.
-
Wpadłem napisać, jakie było rozwiązanie mojego problemu - brak mocy spowodowany był tym, że... zapomnieliśmy podłączyć dwa wężyki od turbiny... -.- Tak, żałosne ale na szczęście to tylko tyle!
Jednak EGR mimo czyszczenia prawdopodobnie się przycina, dzisiaj stanąłem na środku drogi bo znów auto miało brak reakcji na pedał gazu, wypiąłem wtyczkę i dojechałem do domu (na szczęście miałem niedaleko). Pod domem zgasiłem silnik, wpiąłem wtyczkę ponownie i auto znów jeździło bez problemów. Tak więc chyba EGR do zrobienia... :-?
-
Hehe czasami zdarza się najlepszym:)
No to jak tak szaleje ten pan EGR to czas się nim zająć ;)