HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: athon w 15 Maj 2018, 20:36:21
-
Ostatnio wyczyściłem kolektor powietrza i po zobaczeniu ile syfu w nim się zebrało postanowiłem zaślepić dolot spalin z EGR. Sprawa prosta bo wystarczyła stalowa blaszka pomiędzy chłodnica EGR z kolektorem ssącym.
Wszystko było super do czasu gdy nie zacząłem więcej jeździć po mieście. Zapaliła się kontrolka Check Engine i samochód ma wyraźnie problemy z przyśpieszaniem kiedy gwałtownie wcisnę gaz (efekt turbo-dziury). Diagnostyka za pomocą Casade pokazuje błąd P0401 EGR FLOW INSUFFICIENT (niewystarczający przepływ za EGR).
Wystarczy skasować błąd i pojechać w trasę, a samochód chodzi jak bajka. Trochę jazdy po mieście i znów błąd P0401.
Wie ktoś jak można rozwiązać ten problem?
Gdzie ten silnik ma czujnik przepływu gazów za zaworem EGR?
Da się to jakoś obejść z poziomu programu Cacade?
-
Poradziłeś sobie?
Z tego co patrzę i czytam to nie mamy czujnika przepływu gazów za egr.
Egrem można również sterować na podstawie temperatury spalin i taki czujnik (temp gazów wylotowych) jest.
Możliwe, że podczas miejskiej jazdy temperatura jest większa - gorsze chłodzenie komory silnika i dlatego dostajesz błąd. Jak korzystasz z Cascade to pewnie możesz poobserwować. Czy to można obejść to nie wiem ;-/
Przy okazji mam pytanie: czy po założeniu zaślepki poprawiła się kultura pracy silnika? Szczególnie dla zakresu obrotów 1500-2000 i spokojniej jeździe (delikatnie z gazem). Przy takich warunkach mój silnik jest mocno głośny (dzwoni aż miło ;-)) a gdzieś czytałem, że to wynika z kiepskiego sterowania właśnie egrem przy silnikach z WGT.
I drugie pytanie o Cascade - jaki kabel używasz? Możesz wskazać sprawdzony? Jakiś mam ale tylko K line i dostaję się wszędzie oprócz silnika :-)
-
Ogólnie seryjne i30 1.6 crdi 90 km jest zajebiście mułowate do 1800 obrotów powyżej t.j koło 2000 obr. zaczyna żyć. i żyje do 3000 obr. a potem idą w gre LIMITERY MOCY ZADYMIENIA ILOŚCI SPALIN pojawi się dziura która się pogłębia i silnik nie ciągnie (lepiej wbić kolejny bieg).
Ja zrobiłem modyfikacje softu i turbo budzi się szybciej już przy 1500 obr. turbo lepiej się budzi jak w serii przy 1800 obrotów wiec co za tym idzie można sie przemieszczać przy 70km/h na 5 biegu.
Dodatkowo zoptymalizowano dawkę paliwa i powiem tak : Przy emeryckiej jeździe po drogach wojewódzkich i mieście (cykl mieszany) na wyświetlaczu spalanie ~4,7 do 5,1 na kołach R17 205/50. (Prędkość jazdy ~50-90km/h średnia z 40 bo korki światła eLki MKS-y;))
Inf. Przed modyfikacją na wyświetlaczu średnio 6,0 w takich samych warunkach. W obydwu przypadkach jazda bez klimy.
Podejrzewam że zaślepienie i wyłączenie EGR poprawiło by jeszcze kulturę pracy silnika
Ale bez dwu-masy to i tak żadna kultura.:).
-
Dziwne rzeczy piszesz na temat spalania. Mi nigdy nawet w zimie komp nie pokazał więcej niż 5,6 cykl mieszany.ani mniej niż 3,6 ale to jazda na emeryta w trasie. Po modyfikacji na 131 km nic się nie zmieniło. Oprócz tego że lepiej ciągnie. Te 90 km nie jeździ najgorzej, ale fakt brakuje ciut mocy
-
Pisze jak jest u mnie ile na wyświetlaczu i takie jest mniej więcej realne średnie spalanie
resetuje po każdy zalaniu na cpnie.... A jak twój pali 3,6 realnie to spoko ja jechałem rok temu na Węgry (nie autostradami) i średnie spalanie wyszło ~4,6 % 50% trasy na klimie w 2 osoby + Bagaż na tydz. . Zobaczę w tym roku jak wyjdzie po programie.
U mnie średnie spalanie spadło bo teraz wcześnie wrzucam 5 a wcześniej na 4 jeździłem bo mnie wkurw. kultura pracy silnika
Guniak jakie masz turbo u siebie WGT czy VGT??
-
90 km miały ze stałą geometrią, i też dużo się nie wyciśnie na hamowni