HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: lukaszpiast w 23 Kwiecień 2018, 22:15:23
-
Witam serdecznie mam takie pytanie jestem świeżym uzytkownikiem Santa fe 2.2crdi 150km , szybko łapie temperaturę ale nie dochodzi nigdy do polowy pola czyli jest tak jakby przed ta kreska środkową nie osiąga temp 90stopni zawsze mu trochę brakuje czy to tak ma być czy po prostu termostat do wymiany??? Pozdrawiam ..
-
Zapewne w Santa Fe tak jest, w swoim obecnie mam tak (torque pokazuje 87-88 stopni), miałem tak w Tucsonie 2.0 benzyna i z tego co wszyscy piszą, to każdy tak ma
-
Czyli wymiana termostatu jest zbedna?Ten model tak bedzie miał? To dla mnie nie ukrywam nowosc bo wszystkie auta ktore posiadalem zawsze mialy rowno 90 stopni ;) dlatego troche sie zdiwilem ;)
-
Dla mnie też to była nowość, wcześniej Renault i Ford tak nie miały :)
Ale uspokoiłem sią jak po podłączeniu do kompa zobaczyłem wskazanie 87-88, czasem nawet 89. Tak są chyba skalibrowane te wskazania
-
czyli to nie tyl;ko u mnie tak pokazuje ? ;) a joz myslalem ze cos nie tak .. ale termostat i tak pewnie pasowalo by wymienic przy wymianie rozrzadu pompy wody i plynu??
-
W moim Tucsonie 2.0 crdi też temperatury są 87/88°C więc wszystko w normie.
-
To dobrze niedawno go kupilem i zastanawialem się właśnie o co chodzi ale jak tak to spoko ;) ale myślę ze wymiana sporadycznie razem z rozrzadem termostatu nie zaszkodziło by chyba ??? Czy lepiej nie ruszać? ;)
-
A dlaczego nie??
Kupić dobrej firmy termostat i będzie wszystko ok.
Termostat też ma swoją żywotność i najczęściej pada w zimie;)
-
I chyba tak zrobię a jakiej firmy polecasz termostat ?? I jaki płyn chłodniczy idzie do Santa fe II ?
-
Ja wlewam DYNAGEL.
Termostaty to jak nie są z obudowami to najlepiej oryginał.
A jak nie to dobre firmy według mnie:vernet,wahler,miałem jeszcze Valeo i było ok.
W tej firmie blue print często w paczkach są oryginalne rzeczy a jak nie oryginalne to dobre.
-
A płyn G12 można zalać ten czerwony ? Na czym to polega bo jest zielony chyba właśnie mam go zalanego z jedna norma napisana jest także w sklepie niebieski on ma ze 2 normy na etykiecie i jest ten czerwony g12 + i ten ma te wszystkie normy plus jakąś jeszcze chyba cos takiego juz nie pamiętam dokładnie.
-
Nie wiem jakie normy.
Na pewno ma być do chłodnic aluminiowych i pewnie jak najnizsza temperatura zamarzania.
-
czyli ten G12+ jak najbardziej sie nadaje ?? w specyfikacji plynu np profas g12+ pisze (Wielosezonowy Płyn Do Chłodnic Samochodowych Wszystkich Typów. Zapewnia Doskonałą Ochronę Przed Korozją Oraz Przegrzaniem I Zamarzaniem. Zalecany Szczególnie Do Chłodnic Aluminiowych. Płyn Zawiera Inhibitor Korozji, Który Hamuje Niszczenie Materiałów Inst) A na plynie MaxMaster g12+ pisze na etykiecie (Płyn do chłodnic MaxMaster G12+ nie zawiera azotanów, amin i fosforanów. Przeprowadzone testy dowiodły, że płyn MaxMaster G12+ zapewnia właściwe chłodzenie oraz właściwą ochronę antykorozyjną w samochodach osobowych przez 250.000 km przebiegu, a w samochodach dostawczych – nawet przez 500.000 km. Zaleca się jednak wymianę płynu chłodzącego po określonych wyżej przebiegach lub po 5 latach użytkowania.
Płyn MaxMaster G12+: nadaje się do wszystkich typów silników chroni przed korozją chłodnice z wszelkich materiałów, w szczególności aluminiowe może być mieszany z innymi płynami do chłodnic samochodowych) Wiec chyba plyny G12+ nadaja sie znakomicie do mojego santa fe II 2008r 2.2 CRDI 150km ;) jak myślisz?
-
Pewnie będzie dobry,ale ja od zawsze wlewam DYNAGEL i jestem zadowolony.
Myślę że teraz to wszystko jest robione podobnie.
-
Na termostacie pisze 85 stopni i tyle wskazuje na zegarze nie dochodzi do 90 stopni nigdy wiec chyba tak juz powinno być ;) a płyn zapałem ten glixol G12+ ponoć bardzo dobry do takich układów ..