HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: To-Masz1980 w 25 Marzec 2018, 12:59:35
-
Witam. Jak w temacie. Czy ktos komu udalo sie zakodowac pilota ma jeden klucz glowny M ? U mnie jest centralka immo z przelacznikiem i centralka zamka kolo bezpiecznikow pod kierownica.
-
Podbijam temat, przydałby się jakiś elektronik na forum do wyjaśnienia tych zagadnień.
Dotychczas zakładałem, że immo jest jakoś sprzężone z pilotem, ale chyba nie jest, to dwa rózne układy.
Radioobiornik z anteną masz pod swoim prawym łokciem, sprytnie schowany między schowkiem podłokietnika a scianką którą widzą pasażerowie z tyłu.
Ja to rozumuję tak: radioodbiornik jest połączony z centralką zamka (a może nawet później z ECU celem np wyświetlenia info otwartych drzwi). Nie chcę już hałasować alarmem o tej porze, ale wydaje mi się, że da się odpalić auto z kluczyka, gdy sam zamknę się pilotem w środku.
Centralka immo z kolei (ładnie nazywana w hjundajowym manualu "SMARTRA") jest połączona z ECU i jeśli nie masz odpowiedniego transpondera w kluczyku, to nie będzie zgody na odpalenie auta.
Wiem jeszcze, że prościej jest zaprogramować kolejny kluczyk, aniżeli skopiować istniejący.
Chyba najprościej jest kupić nowy/używany układ radioobiornik/piloty, aniżeli zgadywać częstotliwość już istniejącego. Poza tym, to nie tylko częstotliwość chodzi, ale również o to jakie impulsy są wysyłane.
Podobnie: można kupić używane zestawy SMARTRA, z kluczykiem i bębnem kluczyka.
Polecam lekturę warsztatowego manuala np Getza: sekcja BE-133
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
-
W koncu ktos udzielil sie w temacie. Dzięki.Podpinalem sie pod tematy kodowania ale bez odzewu. Ja nie potrzebuje dokladac nowego klucza a jedynie sparowac drugiego pilota ktory jest nowy i oryginalny. Czestotliwosc 433.92
Dostalem sie do centralki immo w srodkowym panelu i sposob z przelaczenoem set/off u mnie nie dziala. W okolocy 2 serwisy nie daly sobie z tym rady ale mam 2 inne ktore twierdza ze w moim przypadku to dla nich nie problem jedynie cena mnie troche zniechecila a poki co stary pilot po kolejnym lutowaniu mocowanka baterii i wymianie microswitchy wspolpracuje z autem. Program cascade tez lipa bo u mnie nie zakodowal pilota. Moze cos zle robie. W ostatecznosci zlece komus robote ale mam jeszcze odrobine nadziei ze sam przy pomovy forum uporam sie z dodaniem pilota. Pozdrawiam
Ja nie ppsiadam zadnej centralki w tunelu pod lokoetnikiem. Mam druga centralke ETACS pod kierownica.