HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Hants w 13 Marzec 2018, 23:55:53
-
Podczas pierwszej po zakupie wymiany oleju zauważyłem mały problem:
(http://i63.tinypic.com/2e2p9x1.jpg)
Pomacałem, zatkałem wyjście rury wydechowej (auto nadal działało bez zarzutu):
(http://i67.tinypic.com/qpo2gj.jpg)
Szybko zorientowałem się, że trzeba będzie się trochę nagimnastykować: Poza tym nakręcanie ładnych nakrętek na te badziewne kikuty...
(http://i66.tinypic.com/51ps8p.jpg)
Zamówiłem nową "front pipe" (przednia rura wydechowa). Koszt: równowartość około 180 zł.
Myslałem, ze zacznę kulturalnie, piłą:
(http://i67.tinypic.com/4qh6ix.jpg)
(http://i67.tinypic.com/2s861y8.jpg)
ale skończyło się na kątówce:
(http://i64.tinypic.com/nz13lf.jpg)
(http://i64.tinypic.com/v7qbl4.jpg)
Tylnego połaczenia ...nawet mi się nie chciało sprawdzać/odkręcać kluczami.
(http://i65.tinypic.com/64m2qd.jpg)
Zacząłem od wyznaczenia początkowych otworów punktakiem. "Na oko". Potem przewierciłem fi 1mm
(http://i68.tinypic.com/5zpm9.jpg)
Szybkie sprawdzenie katalizatora:
(http://i66.tinypic.com/27drp.jpg)
3mm... Nawet łatwo poszło: (W tle druga sonda O2)
(http://i66.tinypic.com/34pe6i9.jpg)
To chyba początki fi 5mm
(http://i63.tinypic.com/2uorsjd.jpg)
Wiertła wymagały regularnego chłodzenia. O kubku jeszcze zaraz będzie!!!
(http://i67.tinypic.com/29z8ro9.jpg)
W końcu udało się wydziabać potrzebne fi 8.5mm: (to jest M8 x 1.25)
(http://i65.tinypic.com/296oqwl.jpg)
Ogromnym kosztem energii. Te gówniane chińskie wiertła nadają się do drewna i plastiku!
(http://i68.tinypic.com/zxtz0j.jpg)
Plan był fajny, ale te gwintowane łaczniki okazały się za krótkie, przeto "pękniete podkładki" ostatecznie wyleciały z zestawu:
(http://i66.tinypic.com/2z9cwb8.jpg)
Klasyk polskiego internetu i 4 najlepszy mechanik kraju, Pan Sebix aka Wazzup twierdzi, ze "bez silikonu to nie ma roboty". Silikonu nie miałem, ale za to znalazłem inny szuwaks:
(http://i65.tinypic.com/29auv0o.jpg)
Tada!
(http://i65.tinypic.com/34e7s6s.jpg)
Analogicznie wykonałem połączenie z tyłu (M10x1.5):
(http://i66.tinypic.com/epr4o9.jpg)
Zaczepy wydechu na tylnym łączniku były chyba ze dwa razy grubsze niż w wymienionej części. Z pomocą przyszedł olej słonecznikowy:
(http://i67.tinypic.com/14e78dw.jpg)
Git malina:
(http://i67.tinypic.com/oqvfd0.jpg)
Lubię zabezpieczać tego typu połaczenia smarem miedziowym. Brud i kurz po kilku miesiącach zrobi z tego twardy kokon chroniący nakrętkę i śrubę przed korozją. Polecam - przetestowałem to już kilka razy w przeszłości:
(http://i64.tinypic.com/binxuv.jpg)
(http://i65.tinypic.com/2yo5sma.jpg)
Nowy podnośnik zaskoczył mnie bardzo pozytywnie swoją ...genialnością!
(http://i66.tinypic.com/2i7tfg4.jpg)
(http://i64.tinypic.com/i3hru9.jpg)
Dobrrra Rrrobota!
Niestety, nie obyło się bez strasznej, osobistej tragedii. Mój ukochany kubek Hyundai Fanklub Polska, w którym piłem hektolitry kawy i herbaty przez ostatnie prawie 10 lat: uległ zniszczeniu. Podczas kolejnej wymiany oleju, klucz oczkowy zsunął mi się ze śruby od miski olejowej i uderzył w ściankę....
Smutno mi z tego powodu niezmiernie.
Rest in peace, ukochany kubeczku!
(http://i64.tinypic.com/birl7b.jpg)
Post dedykowany pamięci mojego ulubionego kubka.
-
W moim Getzie czeka mnie identyczna wymiana. Jedyna różnica jest taka , że poprzedni właściciel ( lub jego super mechanik ) przy wymianie obciął oba mocowania i wspawał "PIPĘ" na sztywno. Nie ma rady trzeba też spawać chyba , że macie inne pomysły. Pozostała część układu wydechowego jest w bardzo dobrej kondycji.
-
Wrzuc fotkę.
Wydech powinien wisieć, a nie być przyspawany do czegokolwiek.
-
Fota będzie jak tylko podjadę gdzieś na kanał