HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: piter1777 w 12 Marzec 2018, 21:06:58
-
Witam Tucson 2.0 140km właśnie wywaliło olej zalany silnik i pod klapa silnika na bagnecie zero ,,, jaka diagnoza
-
A może tak coś więcej???? Skąd wywaliło,bagnetem, uszczelką,korkiem???
Jak wywaliło bagnetem to odma do sprawdzenia.
Jak uszczelkami to uszczelki zmienić.
Jak korkiem to korek dokręcić lub kupić nowy.
-
no bardzo nie wiem syf pod maską , bagnetem nie ,, poleciało po kole ,,,czy to odmą poszło
-
No to ja też nie wiem. Dolej oleju,umyj silnik i patrz czy będzie gdzieś lecieć. Inaczej to można się zastanawiać.
-
dzięki
-
U mnie w podobnym okresie co u Ciebie zaczął lecieć olej. Minusowe temperatury i uszczelki szlag trafił. Diagnoza, uszczelka pokrywy silnika i uszczelki dookoła wtrysków. Ale u Ciebie może być co innego, w busie natomiast poszła mi pompa wody w te mrozy. Bez zajrzenia pod silnik się nie obejdzie, umawiaj mechanika, może lecieć zewsząd jak okolice koła może podstawa filtra?
-
Nie jest tajemnicą w tym silniku gromadząca się biała maź pod korkiem i prosze nie mylić tu podobnej "substancji" jak przy walniętej UPG czy innych teorii spiskowych. Jezeli ktoś jeździ dużo po mieście a mało po trasie to musi mieć tego świadomośc i co parę dni w okresie jesienno-zimowym należy czyścic korek z tej mazi, w przeciwnym razie pozatyka nam np. odmę ,która zamarznie i wywali nam olej w najsłabszym punkcie uszczelnienia silnika.
-
Jak wywaliło z winy zamarzniętej odmy, to nie ma strachu. Ale jak wywala przez filtr powietrza, to niefajnie....
-
wstawiony na warsztat czekam na diagnozę
:?:
Jest diagnoza zapchana odma poszedł uszczelniacz na wale ,, da się zrobić
-
Dzięki za info.
Czyli kolega yunior miał rację.
Co jakiś czas patrzę u siebie pod korek,ale jeszcze nigdy nie widziałem tego białego goofno:) i niech tak zostanie:)
-
ale jeszcze nigdy nie widziałem tego białego goofno:)
Tak powinno być ;)
wstawiony na warsztat czekam na diagnozę
:?:
Jest diagnoza zapchana odma poszedł uszczelniacz na wale ,, da się zrobić
Ja na twoim miejscu wymieniłbym olej i zastosował dobrą płukankę np. Liqui Moly.
Skoro doszło już do zapchania to trzeba silnikowi i wszelkim kanałom olejowym ulżyć.
-
Piotrek, widocznie używasz dobrego oleju a nie jakiegoś szajsu jak Castrol i podobne.
U mnie tej zimy tez już nie było masła orzechowego a rok temu żaliłem się, że na drogim Castrolu mam wszędzie masło.
-
drogim Castrolu
Castrol jest jednym z najtańszych olejów, to sprzedawcy tak wywindowali cenę lichego oleju.
Na czym jeździsz ?
-
Tak, żebym teraz pamiętał :]
Edit: Total Quartz 9000, olej tani, nie ma drobin złota ani platyny ( :mrgreen: ) , ale spełnia zadanie, 5 litrów u mnie kosztuje 70zł, ten olej mi doradzono i rada była trafna bo masła nie ma ani grama.
W posiadanym wcześniej BMW lałem tylko Orlena i też nigdy nie miałem masła, dlatego pierwszej zimy w Tucsonie się mocno zdziwiłem widząc takie ilości masła, wręcz zaklejony cały wlew.
Pierwsza myśl to płyn w oleju, ale szybko otrzymałem wyjaśnienie masełka po Castrolu (ok 140zł za 4l).
-
Ogólnie ze swojego doświadczenia, zauważyłem, że olej ma drugorzędne znaczenie przy powstawaniu masła pod korkiem. Na pierwszym miejscu jest to, jak zaprojektowany jest układ odmy. W poprzednim samochodzie Octavia I, pomimo wzorowego stanu technicznego, układ odmy był tak kiepsko zaprojektowany, że po dwóch dniach jazdy tylko po mieście ( temp. -5/-7 ) masła było tyle pod korkiem, ze mógłbym nim pół chleba posmarować a po tygodniu szyjka pod korkiem była zawalona mazią.
W KIA jest to, moim skromnym zdaniem, symboliczna ilość, jednak od czasu do czasu należy sprawdzic korek i oczyścić.
-
Ja na Ravenolu SSL 0W40 śmigam i jak na razie masła nie mam.
Auto jeździ tak 12 kilometrów w jedną stronę trochę po mieście.
-
To może benzyniaki mają większą tendencje do masła, ja co wymianę oleju robię płukankę Penrite Engine Flush i olej też zalewam PENRITE HPR 5 5W40 za 170pln i mam lekkie masło pod korkiem, ale auto zazwyczaj robi 9km w jedną i powrót z pracy 9km.
-
Mówią, że to normalne, woda jest wiązana emulgatorem zawartym w oleju gdy silnik jest niedogrzany, tylko dlaczego zanieczyszczenie na jednym oleju występuje a na innym nie?
-
Zrobiłem na gazie ponad 60 tysięcy kilometrów - całkowity przebieg 147 tys - silnik idealny, żadnego masła - wymiana oleju co 10 tys i kontrola gazowni - żadnych problemów, idealne auto :-)
-
wstawiony na warsztat czekam na diagnozę
:?:
Jest diagnoza zapchana odma poszedł uszczelniacz na wale ,, da się zrobić
Który element się dokładnie zapchał? Ten zaworek wkręcony w pokrywę zaworów czy coś innego?
-
tego nie wiem powiedziano mi tylko o odmie została wypłukana