HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 FD => Wątek zaczęty przez: oxygenium79 w 11 Marzec 2018, 10:56:48
-
Pierwszy Hyundai i pierwszy diesel w życiu, więc sporo pytań...
Zwłaszcza po przesiadce z Toyoty Corolli benzynowej 1.4 z 1997.
Drodzy, i30 ma taki monitorek, na którym sugeruje zmianę biegu na wyższy. Tylko że, jak na moje oko i ucho, te zmiany on proponuje na bardzo niskich obrotach (1,5k na przykład). Kuzyn zaopiniował, że olać te porady komputerka, bo sobie zapcham silnik. No dobrze, ale w takim razie... jakie wskazówki do ekonomicznej jazdy takim samochodem? W benzynowej Corolli 2k obrotów na minutę to była w zasadzie dolna granica. W tym dieslu, na słuch, też mi się wydaje, że 2k około, bo poniżej zaczynają się wibracje, buczenie itd., ale się nie znam. Jedni mi mówią, że diesel lubi niskie obroty, inny że wręcz przeciwnie. Zgłupiałem, nie znam się. Pomożecie?
Zastanawiam się jeszcze, "co z tym sprzęgłem", które łapie niemal od razu, jak tylko lekko oderwie się pedał od podłogi, ale to już znalazłem stosowny wątek.
-
Moim zdaniem to 2 tyś obrotów, ale pamiętaj że dizla też trzeba przegonić na około 3,5 tys obrotów
-
W toyce miałem tak, że przyspieszałem do ok. 3k obrotów i zmiana biegu, a jednostajna jazda w okolicy 2-2,5k obrotów. Tutaj by było tak samo?
-
Komputer przy 1500 obrotów każe ci zmienić bieg na wyższy, czy na niższy? Przecież poniżej 1500 to w ogóle nie da się jeździć, bo całe auto telepie, więc nie wyobrażam sobie zmiany biegu przy 1500. Generalnie nie powinieneś w ogóle schodzić poniżej 1500 obrotów i na takiej prędkości obrotowej jechać tylko w przypadku jazdy ze stałą prędkością. Zapomnij też o mocniejszym wciskaniu pedału gazu przy takiej prędkości jeśli chcesz zadbać o swoje auto.
Co do samej zmiany biegów to wydaje mi się, że nie ma jakiejś reguły. Wszystko zależy od stylu jazdy i traktowania pedału gazu. Wiadomo, że jak w trasie nie będziesz przekraczał 100 km/h i miał w miarę pustą drogę to nie spalisz nawet 5 litrów, a jak w mieście pojeździsz dynamiczniej to spalanie i do 7 dojdzie. Moim zdaniem nie ma co przesadzać ze zbyt wczesną zmianą biegów, bo to wykończy układ napędowy. Pamiętaj, że te auta nie mają dwumas, więc wibracje są tu bardziej odczuwalne. Jeśli masz skrzynie 6, a masz auto z 2011 roku więc pewnie tak jest zauważysz, że jest duży przeskok z 2 na 3 bieg. 2 trzeba troszkę bardziej przeciągnąć niż inne biegi, bo jak zmienisz za wcześnie bieg to 3 ci wskakuje z 1300 obrotami i całe auto wpada w wibracje.
-
Witam kolegów.
Ze swoich testów mogę powiedzieć, że najbardziej ekonomiczna jazda w moim Hultaju 1.6 115km (6 biegów) jest wówczas, gdy obrotomierz jest tuż przed 2tys. a prędkość między 90 a 100 km/h na tempomacie.
Spalaniem zszedłem do 4,3 w lato (warszawa - katowice) i 4,8 ta sama trasa zimą.
-
Właśnie ostatnio czytając w katalogu aut używanych Motoru piszą że i30 nie mają DPFu (do 2010r.) i koła dwumasowego. Czyli w ogóle pierwsza generacja bez dwumasy jest?
Jeśli chodzi o to pokazywanie kiedy zmienić to też to olewam i gdzieś czytałem że gdyby się tym sugerować to silnik długo nie pożyje a przynajmniej niektóre części bardzo cierpią zbyt wczesne zmiany biegów. Wolę zmienić później niż za wcześnie, a miałem ostatnio jadąc przykład chcąc szybciej uciec z lewego pasa przy widocznie zbyt niskich obrotach depłem mocniej gaz i od razu wibracje chwilowo i zdecydowanie głośniej odezwał się silnik a wcale nie przyspieszył jakoś znacznie niż gdybym to zrobił z wyższego pułapu.
-
Co do dwumasu i DPF.
Mam autko z 2010 i mam DPF i nie posiadam dwumasu.
-
Koledzy odnośnie normy emisji spalin to
Każdy nowy samochód musi spełnić konkretną normę emisji spalin dla konkretnego kraju na jaki został wyprodukowany.
Bodajże w Niemczech każdy diesel od 2009 r. musiał mieć DPF-a a np w innych krajach był to rok 2010.
-
W 2011 kupiłem bez DPFa. Były ostatnie 3 szt
Z autopsji 90KM zaczyna ciągnąć od 1800obr
-
Koledzy odnośnie normy emisji spalin to
Każdy nowy samochód musi spełnić konkretną normę emisji spalin dla konkretnego kraju na jaki został wyprodukowany.
Bodajże w Niemczech każdy diesel od 2009 r. musiał mieć DPF-a a np w innych krajach był to rok 2010.
W 2011 roku Hyundai miał pozwolenie na sprzedaż resztek bez DPF-u z 2010 r. - kupiłem ostatniego cw 115 KM bez dpf-a w czerwcu -a zapytanie ofertowe wysłałem do kilkudziesięciu ASO