HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: Hants w 25 Luty 2018, 13:11:05
-
Search by VIN [KMHBT51GR6U591889]
Поиск по VIN
The lineup Car ruler Type of car
Getz GETZ 02: -OCT.2006 (2002-) 20060809 Cars
Vehicle Information
Main characteristics:
Body: [W] 5 DR WAGON
Class: [D] MIDDLE GRADE
Engine displacement: [4] 1100 CC
Fuel: [3] MPI-SOHC
Transmission: [5] 5 SPEED MT 2WD
Control Type: [R] RIGHT HAND DRIVE
Type of weather conditions:
Additional color adjustment:
Outer color: 5S
Upward: [5S] SPACE SILVER
Down: [5S] SPACE SILVER
Inside paint: [WK] SATURN BLACK
Are common:
Date of manufacture: 20060809 Model
year: 2006
Model: BJWD435
Country: [C21] UNITED KINGDOM
Region: [C51] EUROPE
Factory: AC
Vehicle Factory:
Engine Factory: [084]
Engine number: G4HG6162206 Engine
code: ME55
Transmisson Factory: 084
Transmission Number: H617956945 Gearbox
code: GT56
Optional codes
[ALL0] ALL MODEL
[K0J0] TB
[K0J2] TB (5DR)
[0FL1] F / LIFT MODEL (1'ST)
[0910] UNLEADED
[2831] EVAP. GAS CONTROL
[2839] EMISSION EC 2005
[3114] FUEL CUT SYSTEM
[3116] FUEL TANK 45 LITER
[3716] BATTERY-45AH (MF)
[52B9] TIRE- 165/65 R 14
[5274] HANKOOK
[5276] KUMHO
[528F ] T105 / 70D14
[530A] WHL-4T * 15 (STL)
[530B] WHL-5.0J * 14 (STL)
[531A] FULL CAP-13
[5612] STRG WHL-3 SPOKE (PU)
[5613] STRG -NORMAL POWER
[5614] STRG-TILT
[569Z] CUT OFF SWITCH
[5691] A / BAG (D / S)
[5692] A / BAG (P / S)
[5831] DRUM
[5891] ABS
[6501] HIGH GRADE
[8197] KEYLESS (433.9MHZ)
[8233] TRIM-DR (DLX TYPE-CLOTH)
[8241] TNTD
[8342] WINDOW-POWER (FRT)
[8512] MIRROR-I / S (DAY & NIGHT)
[852G] MRR W / CVR-VANITY (NON GLASS) D / S
[852J] W / CVR-VANITY (NON GLA)
[8536] ASSIST STRAP (NON LEATHER)
[8538] ASSIST STRAP (FR)
[857C] TRIM-LUGGAGE RR (PLASTIC )
[857F] TRIM-LUGGAGE MAT (WALL PAPER)
[857V] LUGGAGE CTR TRAY
[8573] PLASTIC
[8591] COVERG SHELF-SIDE / RR
[8620] TNTD & S / BAND
[863E] RAD. GRILLE-BODY + CR COAT'G
[8663] MLDG-BUMPER (PVC-COLOR)
[8712] TNTD & HTD
[875B] LEVER MIRROR CONV
[8758] LEVER CONV
[877G] DR FRAME BLACK-OUT
[8771] MLDG-BODY SIDE (BLACK WIDE)
[8801] CLOTH
[8816] B / POCKET
[882A] SEAT-FR (DOUBLE RECLIN'G) DRIVER
[8874] H / R UP / DWN
[888B] S / BELT-DR'S ADJUST
[888H] SEAT BELT-FR DR'S P / T ELECT TY
[8888] SEAT BELT-FR DR'S (ELR 3PT)
[889B] S / BELT-PA'S ADJUST
[8898] SEAT BELT-FR PA'S (ELR 3PT)
[8903] RR-SPLIT FOLD'G
[8954] H / R-RR (UP / DOWN)
[898C] SEAT BELT-RR CTR (ELR)
[8982] SEAT BELT-RR SIDE (ELR 3PT)
[8987] SEAT ANCHORAGE-CHILD
[9211] HLLD
[9215] BULB-12V P43T (H4 HALOGEN)
[9231] REPEATER-SIDE
[9242] LAMP-FOG (RR)
[9262] LAMP-LUGG.ROOM
[9275] LAMP-HMS
[9371
] LAMP-CHECK ENGINE WARN 'G
[9401] MPH (KMH)
[9415] TACHOMETER
[9451] CLOCK-AUTO (DIGITAL)
[9542] IMMOBILIZER
[96C1] COMPONENT-1 DIN
[96SA] SPKR-FR DR
[96S4] SPKR-RR DR
[960R] ANTENNA- TYPE ROOF
[9619] AM9K / FM50K
[9631] AUDIO-GERMANY BLANK'G COVER
[9662] SINGLE-HORN
[970B] TEMPERATURE UNIT 'F'
HEATER-MANUAL (HCC) [9701]
[9711] HEAT RR (STD)
[ 9831] WIPER INTERMITTENT
[9862] CHIME BELL
[9880] WIPER-RR
[W30] THE TEMPERATE ZONE
[K0J0] TB
[K0J2] TB (5DR)
[2734] DISTRIBUTOR-DLI TYPE
[9571] LOCK'G-CENTRAL
[9572] POWER LOCK
[9713] AIR FILTER
[9760] AIR CON
[9761] AIR CON-MANUAL (HCC)
Added options
-
Wg Twojego opisu to jakieś 312 :)
A tak na powaznie, to wg spisu:
http://hyundaiklub.pl/forum/baza_silnikow.php (http://hyundaiklub.pl/forum/baza_silnikow.php)
były tylko 1.1 63KM
-
Dzięki waszek_rmc, W sumie, taka ciekawostka: silnik prawie 9x większy od mojej motorynki, a kucyków zaledwie 6x tyle...
Umyłem dzisiaj Gacka (głównie z plaka, którym rzęsiscie go zrosił autohandel), obejrzałem, opukałem wszystko dokładnie i widzę bardzo mało rdzy (oprócz tego pasa koło chłodnicy). Fajny mały bzyczek, na zakupy jak znalazł (ten haczyk za siedzeniem przedniego pasażera rozbawił mnie). :-)
-
Raczej 67KM. do 2004 miały 63KM.
W bazie silników jest błąd.
-
Nawet lepiej. Od razu poczułem że MOC jest ze mną.
-
Hants sprawdź nadkola (oczywiście jak będzie cieplej). Gacek tak ma, że zwłaszcza z tyłu wyżera od spodu tak na wysokości 15-20 cm od dolnej krawędzi. Możesz to zobaczyć na Allegro, bo są do kupienia specjalne reparaturki błotników. Jeśli nie jest za późno, warto wiosną rozebrać nadkola i zabezpieczyć od spodu.
-
Dziękuję zz_top1, sprawdzę to gdy tylko będzie nieco cieplej
-
Warto jak najszybciej pomalować d spodu błotniki i ich ranty a potem dać nadkola. To da tyle, że rdza wyjdzie później :-D bo w getzie nawet na zdrowym lakierze robi się bąbel z jakby wodą a później tam tworzy purchel. Blacha jak w maluchu lub gorzej niestety.
-
Ech. Mój drugi post na forum, a już robię OT.
Właśnie mam problem z tylnymi nadkolami, a konkretniej zżera je delikatnie rdza. W związku z tym że lakiernik ze mnie żaden, oddałem Getza do znajomego serwisu, gdzie zabezpieczyli blachę od spodu i przemalowali, jednak dwa tygodnie później już są bąble. Czy da się w takiej sytuacji nałożyć od spodu jakieś dodatkowe plastikowe osłony, żeby ograniczyć kontakt tej blachy z wodą?
-
Nic to już nie da. Sam mam zrobione u gościa nadkola ale co smi widzę nawet dobrze oczyszczona blacha plus podkład a przedtem dałem kwas to po kilku dniach farbę jakby odparza i rdzewieje. Zostaje zamalowanie znów i tak w kółko taka blacha czy co? Teraz dałem na miejscu rdzewienia zamiast podkładu najpierw cynk w spreju i na razie bąbel nie idzie.
Jedyna rdza to wycięcie tej szajsowatej blachy i wstawienie reperaturki ale to koszt spory bo te elementy do hyundaia są 2 razy droższe jak do głupich wv czy seata.
-
Pocieszajcie mnie dalej... W przyszłym tygodniu rozkręcę co się da i popatrzę sobie wnikliwie na te słynne błotniki...
-
możesz dać tak:
oczyszczenie blachy szczotką drucianą, potem cortanin F (2 razy w odstępach 24h) potem corrina , podkład epoksydowy (ja używam novola 360) i baranek.
sposób sprawdzony na kilka lat- zrobiłem tak uniaka i wytrzymał 7 lat (a wiadomo że uniaki rdzewiały już na prospektach)
-
oczyszczenie blachy szczotką drucianą, potem cortanin F (2 razy w odstępach 24h) potem corrina , podkład epoksydowy (ja używam novola 360) i baranek.
Nie mam łatwego dostępu do tych produktów, dlatego raczej skończy się na wirujących szczotkach, 'rustoleum' i barankiem.
A do progów i odsłoniętych elementów chcę użyć tego:
https://www.pielegnowacauto.pl/innotec-h-temp-wax-spray-500ml-wosk-do-profili-zamknietych.html
Pomysł podpatrzony u najlepszego detailera nad Wisłą:
-
preparaty które podałem są łatwo dostępne - w kazdym sklepie z farbami. najważniejsze jest pomalowanie cortaninem f bo bez tego rdza szybko wyjdzie i szkoda roboty. możesz też dać fertan (działa tak samo) ale jest dużo droższy - 1litr cortaninu kosztuje ok 18zł a fertan ok 120. jak pomalujesz samym barankiem to rdza wyjdzie na pewno w szybkim czasie. cortanin (pozostałe podkłaty- też) możesz też kupić wysyłkowo, nawet na allegro. trzeba tylko znaleść sklep co ma wszystko aby wysłać jedną paczkę.
Poczytaj sobie o produkcie:
https://organika.com.pl/produkt/chemia-motoryzacyjna/preparaty-i-srodki-antykorozyjne-chemia-motoryzacyjna/cortanin-f-250-ml/
obejrzałem filmik i mam mieszane uczucia- to było robione na ładny wygląd a nie na zabezpieczenie samochodu przed korozją. co mnie obchodzą ładne, błyszczące plastikowe nadkola - wolę aby rdza nie żarła mi blach ;)
-
Ja dawałem już cortanin, fosol czy na to potem podkłady z fary na rdzę. Ten sam efekt pod farbą co dziwne tworzył się znów bąbel z wodą.
Wcześniej miałem tico więc ono rdzewiało na rantach drzwi bo była słaba blcha ale taka zaprawka wytrzymywał rok. A tu w getzie kiepsko i nie wiem co za środek pomoże bo nawet oczyszczanie fosolem czyi kwasem nie pomaga.
Ale nie ma się co dziwić skoro takie i30 czy i20 zaczynają rdzewieć już na gwarancji.
Co do branka polecam tylko pomalować progi od spodu co chroni je od uderzeń kamyczków a tam właśnie to powoduje małe ogniska korozji.
-
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, gdyż progi wyglądają idealnie: baranek od wewnątrz, super lakier na zewnątrz.
Niestety, rurka flexi od wydechu, "odczepiła się" od rurki biegnącej do tyłu i szczerze mówiąc, nawet nie wiem dlaczego to nie hałasuje na potęgę. Już widzę, że wymiana będzie nieco traumatyczna, bo ani nakrętek, ani szpilek na łączeniu z katem nie ma.
Konstruktor, który wymyślił umiejscowienie filtra oleju w silniku 1.1 chyba był pijany, tam nie ma miejsca nawet na palce, o żadnym narzędziu już nie mówiąc. Filtr jest pod takim kątem, że nie ważne jak się postarasz,i tak porządnie zalejesz olejem blok silnika. Fuj!
Znalazłem trochę powierzchniowej rdzy na sankach. Omłotkowałem i wyglądają zdrowo,chociaż prawa strona wygląda nieco gorzej.
Zalałem moim ulubionym Mobilem 10W40, przed zlaniem starego spróbowałem polecany na forum czyścik Liqui Molly. Ciekawa sprawa, bo batuta do sprawdzania poziomu oleju była ciemno-brązowa przed wlaniem czyścika, po wlaniu zrobiła się jasnobursztynowa. Ten czyścik faktycznie jest niezły. Polecam. Do każdej buteleczki dodają gratis fajny breloczek,więc taki gadżeciaż jak ja jest podwójnie zadowolony.
Ogólnie rzecz biorąc, jest całkiem nieźle jak na 12 lat.
Może po południu spróbuję jeszcze rozruszać klimę (zrobię próżnię i zobaczę czy ją utrzyma)
Ten nowy podnosnik na 3 tony jest super. Przy odrobinie głupoty możnaby Gacka przewrócić na bok :-)