HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: Horche w 19 Luty 2018, 20:27:54
-
Hej, od jakiegoś miesiąca mam problem z często działającym ABSem. Pedał mi odbija/drży nawet jak koła nie wpadają w poślizg, a wystarczy, że dłuższą chwilę hamuję (trzymam nogę na pedale hamulca). Jak odpuszczę pedał i lekko przycisnę na ułamek sekundy, pedał przestaje drżeć. Wygląda tak, jakby system się aktywował w sytuacjach, które tego nie wymagają. Żadna kontrolka nic nie sygnalizuje. Pomóżcie, gdzie szukać przyczyny takiego dziwnego zachowania systemu ABS?
-
Sprawdź może czujniki ABS przy kołach i pierścienie ABS-u.
-
Też mam taki problem, tylko u mnie dodatkowe co jakiś czas zapala się kontrolka ABS/TCS. Sprawdziłem pierścienie, przeczyscilem kostkę od sterownika ABS-u i dalej to samo. Na komputerze wychodzi błąd czujnika G, chyba będę musiał kupić na podmianę. Sprawdź u siebie te pierścienie i przeczysc to kostkę od sterownika.
-
u mnie byly popenkane pierscienie ale ledwo to mozna bylo zoabczyc i to dwa
wymieniem cale przeguby tak samo kontrolki i blad czujnika G
-
Poprawka jednak po dokładnym sprawdzeniu, okazało się że jest pęknięty pierścień przednie prawe koło. Więc trzeba będzie zrobić
-
Bedziesz wymienial pierscienie czy cale przegyby?
-
A po co całe przegłuby? Pierścieni na ebayu jest do wyboru, do koloru i nie kosztują wiele.
-
Bedziesz wymienial pierscienie czy cale przegyby?[/quote
Sam pierścień bo przegub jest w porządku. Po niedzieli się tym zajmę. Lubię sam grzebać przy autach.
-
jak ci sie che bawic z tymi pierscieniami to tak mozna ale nie zawsze idie tak latwo wymiana
-
Idą bez problemu, trzeba tylko dobry patent zastosować
-
jak ci sie che bawic z tymi pierscieniami to tak mozna ale nie zawsze idie tak latwo wymiana
W pocie czoła sciągałem koronkę z jednego przegubu: grzałem, chłodziłem, pukałem drewnianym młoteczkiem, potem przez godzinę picowałem go papierkiem... Tylko po to, zeby pożniej znalezć identyczny na ebayu za dosłownie kilka funtów. Kompletna strata czasu.
Teraz wiem, że stary po prostu trzeba zerwać, powierznie objechać druciakiem, nowy solidnie rozgrzać, nabiuć i zapomnieć o temacie.
OPowi tylko radzę, aby bardzo ostrożnie traktował same czujniki ABS, jesli działa, anie chce wyjść siłą samej ręki, to go zostaw.
-
wymienijic przeguby macie wszytsko nowe i to bez problmeuw, po co sie tk meczyc?
-
Po pierwsze to taka sama robota jak wymiana, po drugie zostają PLN w kieszeni 😉
-
czy to az tak duzo aby sie tym meczyc :?:
-
Hej, będę wymieniał i tak oba zewnętrzne przeguby bo mi już grają przy skręconych kołach. Są dwa rodzaje z różnymi ilościami pierścieni ABS, czy do mnie będzie pasował ten z liczbą 47, jak w akcji poniżej?
http://allegro.pl/przegub-zew-hyundai-santa-fe-01-05-sonata-ef-98-04-i7139259098.html
-
poprostu policz ile jest u cibie
-
Proponuję bardzo gruntowną inspekcję wszystkich koronek. Podejrzewam, że gdzieś jest coś lekko ułamane, ale jeszcze nie na tyle, aby już wywaliło błąd.
-
No ja właśnie wczoraj się dobrałem do koronki ABS z przodu prawa strona, ale pojawił się spory problem w wyjęciem przegubu, za nic w świecie nie chce nawet drgnąć nawet na prasie 20 ton. Nie spotkałem się jeszcze z tak zapieczonym przegubem. Dziś zawiozę na taką dużą prasę 200 ton może pójdzie 😀
-
Zdejmij nakrętkę :-D
-
Zdjąłem 😁 ale niestety nic to nie dało, nawet potężna prasa się poddała. Kupiłem drugą zwrotnicę i przegub.
-
Z nakrętką to był oczywiście żart. Wybić się nie dało? Prasa, prasą, ale młotki impaktowe czynią cuda, do tego jakiś palnik do podgrzewania....
Albo wyjdzie przegub z częścią łożyska, albo sam przegub: wszystko razem nie mogło się zapiec.
-
Niestety młotki też się poddały, grzać nie chciałem bo to średni pomysł. Rozhartuje się wszystko, po drugie czujnik ABS-u też nie chciał wyjść z gniazda więc też by go szlak trafił, ewentualnie podgrzewacz indukcyjny może by się sprawdził, ale takiego nie posiadam. Wrzucę to do ogniska i zobaczę czy pójdzie 😁
-
Nawet gazem MAP nie rozgrzejesz piasty do czerwoności, jest po prostu za duża.
Podgrzać całosć, prysnąć WD40 na trzpień półoski, by go schłodzić i wówczas młotkować.
-
ale kombnyjecie zamist wynienic calosc z przegubem
-
Nie... kulturalnie rozważamy jak sobie poradzić z problemem. Wymiana "wszystkiego" to również wymiana/zakup łożyska a to zbędnie podnosi koszta.
-
ale kombnyjecie zamist wynienic calosc z przegubem
Przecież napisałem, że wymieniłem na drugą zwrotnicę i półoś