HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: Leszek64_64 w 18 Luty 2018, 20:09:33
-
Witam Kolegów.
Już niedługo, bo w maju :-( czeka mnie / no nie mnie ale mojego Hyundaia/ pierwszy przegląd serwisowy /12 miesięcy/.Czy ktoś ma wiedzę z jakim kosztem muszę się liczyć? Z którego ASO w pomorskim korzystać.
Pozdrawiam.
-
Udało się dobić do 15000km przebiegu w roczek? :-D Zadzwoń do pierwszego lepszego serwisu i zapytaj czy ze swoimi materiałami możesz podjechać? W ten sposób możesz oszczędzić, ja tak robiłem w VW :)
-
Dzięki za podpowiedź. Mogę przyjechać na przegląd z własnym olejem.
Na jakieś piwo się zaoszczędzi👍.
A do 15 tyś. brakuje trochę ponad tysiąc km.Jeżdżę swoim i30 od czerwca więc tak myślę że przebieg w normie.Przez ten czas nie było nawet najmniejszej awarii.Oby tak dalej😊
-
Leszek64_64 na górnej belce forum jest profil tam możesz zmienić typ silnika zamiast GAMMA G4FA masz KAPPA G4LC.
Poczytaj tematy o przeglądach innych modeli ze znaczkiem i
-
Dzięki kosmos2011.
Zmienione.
-
Witam.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to śpieszę poinformować, że koszt przeglądu po 12 miesiącach to w ASO Gdańsk 482,33 zł.
Przegląd nadwozia - 59,04 zł
Przegląd po 1 roku - 118,08 zł
Uszczelka korka miski olejowej - 2,31 zł
Filtr oleju - 35,99 zł
Olej Shell Ultra AM-L Prof.5W30 - 266,91 zł
Mogłem jechać z własnym olejem ale sie nie zdecydowałem.
Pozdrawiam
-
To koszty netto jak się domyślam?
-
Witam.
To są ceny brutto.
-
Hmm, co z filtrem powietrza i przeciwpyłkowym? Nie wymienili?
-
Ja by wymienili to by nie było 480 a z 680 za przegląd.Jednak ceny mają niezłe za 3,5L oleju plus filtr 300zł.. Ciekawe czy dali resztę oleju z tych 4L jakie są w bańce.
-
Hmm, co z filtrem powietrza i przeciwpyłkowym? Nie wymienili?
Jeżeli dobrze pamiętam to filtr powietrza ma 2 lata do czyszczenia ew. wymiany lub 4 lata do wymiany jak nie było wcześniej. Filtr przeciwpyłkowy - wymiana po 2 latach.
-
filtr przeciwpyłkowy wymienia się co roku!, bo dłużej nie nadaje się do eksploatacji
filtr powietrza wymienia się co 25tys km, również przy naszym stanie powietrza i zanieczyszczenia dróg dłużej nie nadaje się do eksploatacji
-
Witam
A mi dzisiaj powiedziano w serwisie ze mimo iz przegląd mam wpisany co dwa lata lub 30 tys kilometrów to mam w to nie wierzyć i lepiej dmuchać na zimne i wymieniać co roku !!!
I czy to jest tylko "zacheta" do wydawania pieniędzy czy fakt ??? troche sie znam na olejach i wiem ze sa takie co przejada wiecej niz moje aktualne 12 tys i zyyyyyja długo
Co o tym sądzicie jechać i przy przeglądzie lakieru robić przegląd i wymiane oleju czy za przeproszeniem zapomnieć temat bo 5 lat gwarancji jest a książka pisze jasno 2 lata lub 30 tyś ?!?
-
Jeżeli chodzi o olej to książka mówi jasno. Silnik 1.0 T-GDI lub Silnik 1.4 T-GDI: Wymieniać co 15 000 km lub co 12 miesięcy. Silnik MPI: Wymieniać co 30 000 km lub co 12 miesiący.
Ja osobiście bym nie ryzykował pomimo 5 lat gwarancji bo jak coś się stanie z silnikiem to w pierwszej kolejności serwis sprawdzi czy przeglądy były robione zgodnie z harmonogramem.
[ Dodano: 2018-07-17, 16:24 ]
filtr przeciwpyłkowy wymienia się co roku!, bo dłużej nie nadaje się do eksploatacji
filtr powietrza wymienia się co 25tys km, również przy naszym stanie powietrza i zanieczyszczenia dróg dłużej nie nadaje się do eksploatacji
To chyba nie są interwały dla i30? Dyskusja jest o tym co jest wymagana przez producenta. Jeżeli kogoś stać i chce dmuchać na zimne to nikt nie zabroni wymiany filtra przeciwpyłkowe oraz powietrza co 12 miesięcy.
-
Instrukcja : str. 7-11
Olej silnikowy i filtr oleju silnikowego - Wymieniać co 30000 km lub co 12 miesięcy.
Więc dla silnika MPI (tak jak w moim) nie ma wątpliwości, że filtr i olej co 12 miesięcy należy wymienić aby nie stracić gwarancji. Jest to termin przy tzw. normalnej eksploatacji ale to jest bez znaczenia bo nikt nie udowodni przecież jazdy w trudnych warunkach ( wtedy wymiana oleju częściej).
Pozdrawiam
-
[ Dodano: 2018-07-17, 16:24 ]
filtr przeciwpyłkowy wymienia się co roku!, bo dłużej nie nadaje się do eksploatacji
filtr powietrza wymienia się co 25tys km, również przy naszym stanie powietrza i zanieczyszczenia dróg dłużej nie nadaje się do eksploatacji
To chyba nie są interwały dla i30? Dyskusja jest o tym co jest wymagana przez producenta. Jeżeli kogoś stać i chce dmuchać na zimne to nikt nie zabroni wymiany filtra przeciwpyłkowe oraz powietrza co 12 miesięcy.
nie chodzi tu o instrukcje tylko o zasady użytkowania. już dawno życie udowodniło, że wymiany co 30tys wymyślili księgowi a nie mechanicy i silniki tego nie wytrzymują. dobrze napisał kolega, że mechanicy z aso radzą mu wymieniać częściej, bo wiedza co mówią. oleje zgodnie z zasadami wymienia się co 15tys syntetyki, co 10tys półsyntetyki mineralne co 5tys.
jak chcesz aby śmierdziało ci skarpetami i zgniłą szmatą w kabinie to możesz sobie zgodnie z książką filtr kabinowy wymieniać to samo tyczy się powietrza (biorąc poziom smogu w naszych miastach). wybór nalęży do ciebie, możesz jeździć autem 3 lata, serwisować je jak ci napisali w książce i je opędzlować, ale jak chcesz dłużej i bezawaryjnie to stosuj się do zasad a nie książki obsługi. tam też np. piszą, ze oleju w skrzyniach automatycznych się nie wymienia, za to klient później przyjedzie na wymianę skrzyni :-P
-
Filtr powietrza do i30 PD 75zł, czekam na zamienniki ale jeszcze nie ma, za to filtr paliwa w 1.6crdi to dopiero smaczek :) Wkład wspomnianego filtra 170zł i wymiana około 200zł, bo umieszczony jest pod akumulatorem, który trzeba wymontować...
-
ja kupuję oryginalne manele w hurtowniach/sklepach w Korei lub USA przez Ebaya.
koszt średni to 50 a czasami więcej % taniej, przesyłki idą 1-2tyg.
jak ci się nie spieszy to polecam poszukać
-
Wymieniłem na oryginał, wymianę oleju mam dopoero za 10tys. więc wtedy liczę, że zamienniki już będą w PL :)
-
Witam czy jestes pewny ze co 30 tys i 12 miesięcy ???
Mi sprzedawca powiedział że serwis z wymiana oleju jest co 30 tys i dwa lata !!!
I mowie tu o wolnossacym silniku 1,4 ! ! !
!!!
-
Jeszcze wczoraj sprawdziłem w książce mam wpisane 24 miesiące lub 30 tyś km Hyundai I30 MPI 100 KM
-
Nie wiem, gdzie wyczytałeś te 24 miesiące, bo w ściągniętej z internetu instrukcji I30 2017 wyraźnie napisano, że dla silników MPI wymiana oleju co 30000 km lub 12 miesięcy.
W instrukcji, którą dostałem do mojego I30 PDE Go! Plus, dokładnie wymieniono silnik 1,4 MPI i dla niego również 30000 km lub 12 miesięcy.
-
te normy są dla durnych Europejczyków :mrgreen: bo frajerów można czesać na kasę, naprawią silnik za grube euro lub kupią następny samochód
w korei czy usa masz normalne okresy wymian oleju
dla przykładu zamieściłem taką samą tabelę, ten sam rocznik i30
pięknie widać różnicę dla silnika 1.4TGDI
-
Wątpię czy jest to ta sama tabelka. Krzaczki wyglądają pięknie i nawet bez ich znajomości widać, że jest to tabelka dla interwałów przy użytkowaniu w trudnych warunkach.
Jak widać różnice nie są już takie wielkie, a wynikają z tego że rynek europejski ma duże parcie na zwiększanie interwałów serwisowych.
(https://preview.ibb.co/nzRWDo/interwal.png) (https://ibb.co/gCDBDo)
-
Jeżeli ktoś byłby zainteresowany wykonaniem przeglądu w Hyundai Inter Car Nowak w Krakowie to składowe ceny przeglądu po 15kk kształtują się następująco:
- przegląd nadwozia (lub jak to ujął aktualny Kierownik Serwisu (poprzedni już nie pracuje) - przegląd lakieru - 70 zł
- przegląd po 1 roku + filtr oleju + uszczelka korka miski olejowej - 301 zł
Wygląda na to, że to moja ostatnia wizyta w tym serwisie. Pomijając kwestie cen, które są o kilkanaście procent wyższe niż u konkurencji najbardziej znięchęca mnie "fachowość" pracowników serwisu oraz brak profesjonalizmu przy obsłudze klienta. Auto ma rok, a historii z tym serwisem uzbierało mi się już całkiem sporo...
Jeżeli może ktoś doradzić gdzie warto w woj. małopolski warto serwisować auto, będę wdzięczny.
-
przegląd lakieru - 70 zł
czy możesz napisać na czym polega przegląd lakieru? Czy są do tego użyte jakieś narzędzia, przyrządy? Jeśli tak to jakie?
-
W książce serwisowej są dwie kategorie - przegląd okresowy i przegląd nadwozia. Miejsce na wpisy dotyczące przeglądów nadwozia zaczynają się na stronie 39 w książce gwarancyjnej. W moim przypadku pracownik ASO po prostu optaszkował wszystkie elementy. Czy faktycznie jakikolwiek przegląd miał miejsce, nie wiem bo nie mam tego jak zweryfikować. In plus że samochód został umyty (być może właśnie po to, aby można było ocenić stan nadwozia), mimo iż w zleceniu przy tej czynności widniało "NIE".
-
Prawdopodobnie płaci się za przegląd lakieru , gdzie głównym narzędziem pracy jest oko fachowca i tyle. Jak dla mnie większość tych przeglądów to jest totalna ściema, a zwłaszcza przeglądy które nie wymagają specjalistycznego sprzętu.
Klient powinien obowiązkowo być przy tego typu czynnościach, no chyba że dany warsztat ma coś do ukrycia.
Kolejna sprawa to budowanie zaufania "Klient---- firma Hyundai" powinna się przejawiać tym, że raz na jakiś czas przedstawiciel firmy zagląda tutaj na to forum i dba o relacje z Klientami. W XXI wieku to powinno być podstawą i pewną formą komunikacji, wszak świat już dawno oparty jest na sieci internet. Wówczas moglibyśmy sporo rzeczy na bieżąco wyjaśniać. Poza tym firma by na pewno zyskała , przynajmniej wizerunkowo. Zwłaszcza że forum odwiedzają głównie świadomi użytkownicy, a nie przypadkowe osoby.
W wielu krajach taka forma komunikacji jest już standardem.
Czekam na odwagę ze strony Hyundai. :-)
-
Mój też już po pierwszym przeglądzie. blisko 16 tys. w 8 miesięcy.
Nie wiem ile kosztował, bo dwa pierwsze przeglądy mam za darmo.
Co do auta. Żadnych problemów.Oleju nie bierze. Przed wymianą miał tak 1/4 na miarce. Jak dotąd sprawuje się bez zarzutu.
-
Ja też po przeglądzie, 16 tys. w dobre 3 mce :-D Wyszło w sumie koło 960 zł z wymianą filtra powietrza. Czas koło 5 godzin. Oleju nie bierze wcale. Spalanie jakieś 5,5 średnio (komputer zaniża trochę). Będę serwisował co 15 tys. jak poprzednie auta, do tej pory ta "strategia" sprawdziła się i z silnikami nie miałem nigdy problemów.
Z ciekawostek to według mnie klima słabo działa i drzwi fatalnie się zamykają (najgorzej klapa bagażnika, ale pozostałe też często się nie domykają, trzeba poprawić), ASO twierdzi że tak ma być i wszystko jest ok.
-
Jeśli pozwolicie, to dla tych co są za wymianą oleju co dwa lata i 30000km, szczególnie od nowości, polecam filmik.
-
Jestem po przeglądzie 15 000 km / 12 miesięcy w nowym ASO w Długołęce.
Ceny:
Przegląd: 160 zł
Inspekcja nadwozia: 64 zł
Uszczelka korka miski olejowej: 2,48 zł
Filtr oleju: 31,36 zł
Odtłuszczacz (?): 17,99
Łącznie 275,83 zł
Olej miałem swój, ale gdybym się zdecydował na ich to wyszłoby (o ile dobrze pamiętam) 211. zł/3,6 l
Ogólnie roboczogodzina dla tego silnika to 320 zł.
Obsługa klienta i czas na plus, od wejścia do wyjścia z serwisu minęło ~2h.
Poprosiłem też o wymianę filtra kabinowego i tutaj mieli małą wpadkę, wpadł im liść gdzieś do systemu przez co nawiew furkotał. Zauważyłem to dopiero w domu, ale sprawę załatwili następnego dnia w 15 minut bez umawiania więc sumarycznie mogę polecić ;)
-
iPeace, dzięki za dokładny cennik. A jak wygląda czas oczekiwania? Po przygodach w Jaremko czas chyba zmienić miejsce serwisowania.
-
Coś o tym wiem... W Jaremko chciałem likwidować szkodę, dzwoniłem na początku września to termin mi dali na... STYCZEŃ 2020 xd W Kaliszu zabrali się do roboty po kilku dniach.
Do Nawrota dzwoniłem 3 dni wcześniej z propozycją konkretnego terminu, więc nie wiem czy dali by radę szybciej. Ale ten pierwszy przegląd trwa bardzo krótko więc też było łatwiej.
-
Jak Kalisz oceniasz?
-
Doświadczenie mam tylko z działem blacharskim, wszystko wykonali poprawnie, nie widać śladów naprawy. Na przedniej szybie została taka mgiełka widoczna pod słońce, zauważyłem to niestety po czasie. Bałem się że to lakier ale zeszło po mocniejszym machaniu mikrofibrą. Nie mniej, na przyszłość warto dokładniej sprawdzać elementy które nie były naprawiane :D
-
Witam przegląd roczny i gwarancyjny po 4 latach przebieg 14,5tk wykonany w Austrii ,wymienione olej w silniku wszystkie filtry,przegląd karoserii,i przegląd gwarancyjny ,razem tylko 430,00 Euro. ;D
-
Mam pytanie co byście poradzili. Samochód z 2018 roku, benzyna 1.4 100 KM, przebieg ok 41000. Olej wymieniam bardzo często, filtry itp. tak samo. Zastanawiam się nad wymianą świec zapłonowych. Warto wymieniać przy takim przebiegu i czy to coś zmieni? Zaznaczam, że nic niepokojącego nie zauważyłem, jeżdżę natomiast bardzo dużo po mieście i krótkie dystanse. Drugie pytanie to jak można sprawdzić jakie świece są zakładane na pierwszy montaż, zwykłe czy irydowe?
-
Wg instrukcji świece wymiana przy 160 tyś km :)
Nie zaprzątaj sobie tym głowy :)
-
Drugie pytanie to jak można sprawdzić jakie świece są zakładane na pierwszy montaż, zwykłe czy irydowe?
Wykręcić jedną i stwierdzić przy pomocy oczu.
-
jak można sprawdzić jakie świece są zakładane na pierwszy montaż, zwykłe czy irydowe?
Prościej się chyba nie da.
(https://i.ytimg.com/vi/IkS2RKGF1mM/maxresdefault.jpg)
-
Koledzy, za mną czwarty przegląd serwisowy - podobno jakiś główny, większy. ASO twierdzi, że wykonali 28 czynności, co zajęło ponad 2 roboczogodziny. Wymienili olej (mój), filtr kabinowy (mój), filtr powietrza (mój) i filtr oleju (ich).
Zapłaciłem prawie 900 zł, a jeszcze w drodze do domu zapłaciłem mandat 200 zł za prędkość. To był najdroższy przegląd w życiu. Jak mój ojciec o tym usłyszał to skwitował krótko: kupiłeś nowe auto i ciągle pakujesz w niego pieniądze. Cóż... ma rację. On w swojego 25-letniego Passata tyle nie wkłada, co ja w i30.
W związku z tym zastanawiam się, czy nie warto już podziękować ASO i olej zmieniać u lokalnego mechanika. Co o tym sądzicie?
Przy okazji, jak potem ustawić w komputerze samochodu informację o kolejnym przeglądzie?
-
No niestety ASO hyundaia należy do najdroższych ;D Ktoś tu dawniej pisał, że za sam olej wołają po 70zł za litr. Dałeś swoje rzeczy to policzyli drożej za robociznę i wyszli na swoje. A na policję teraz trzeba bardzo uważać bo dostali nakaz i wszędzie łapią nawet u nas po wioskach by zarobić na wydatki rządowe.
-
W każdym serwisie hyundai-a za plecami doradcy serwisowego wisi duża tablica z kosztem przeglądu. Robocizna bez kosztów materiałów, jeżeli materiały są twoje to dopłacasz za utylizację. Dwie godziny po nowych stawkach to może być w okolicy 600zł, coś musiałeś wymieniać z ich części płyn hamulcowy? świece? coś do skrzyni?
-
W związku z tym zastanawiam się, czy nie warto już podziękować ASO i olej zmieniać u lokalnego mechanika. Co o tym sądzicie?
Oczywiście! Najmłodsze auto, jakie kiedykolwiek kupiłem, miało 5 lat i z żadnym autem nie jeździłem do aso. I żyję. I dbam (o te swoje, o auta żony już nie, bo to strucle).
-
W serwisach też pracują papracze i wymieniacze ale za duże stawki. Dobrze wiedzą, że ludzie muszą zrobić przegląd i zapłacą ile zawołają. Dlatego liczą 300zł roboczogodzinę gdzie olej wymienia pewnie praktykant ze stawką 15zł/h.
Jeśli nie umie się samemu naprawiać to warto znaleźć mechanika co nie zawsze ma piękny zakład ale naprawia niedrogo i dobrze.
-
Dobry mechanik nie pracuje w aso latami, tylko zakłada własną działalność. A często, mimo dostępu do wszelkich instrukcji serwisowych, nie chce się im czytać i robią rzeczy "na pałę" - podczas naprawy z OC sprawcy podziubali mi podłokietnik, bo nie wiedzieli, że jest w nim specjalny otwór na wkrętak. A wtedy to auto nie było już produkowane, czyli wszelkie jego aspekty były dobrze znane. Lenistwo i ignorancja, a rachunek zwykle bardzo wysoki za byle co.
Tak czy srak, znam takich co w aso wierzą bezkrytycznie. To zwykle ci kupujący nowe auta.
-
Dałeś swoje rzeczy to policzyli drożej za robociznę i wyszli na swoje.
Całkiem możliwe, ale myślę, że po prostu cena roboczogodziny w tym roku trochę podskoczyła.
Cena roboczogodziny w ASO, z którego korzystam:
2020 rok - 269 zł
2021 rok - 269 zł
2022 rok - 379 zł
Cena filtra oleju w ASO, z którego korzystam:
2020 rok - 38,57 zł
2021 rok - 44,14 zł
2022 rok - 44,66 zł
-
To drożej niż roboczogodzina w Mercedesie :D Dziś czytałem, że gościu w necie zrobił dym, że w ASO mercedesa chcieli policzyć mu od elektryka B klasy 2x większą stawkę niż za spalinowy czyli 700zł godzina.
Wymian oleju plus filtrów to 10min roboty z paleniem fajki na dworze. A wiadomo u nich to potrwa 2 godziny i stąd potem ceny. Ja bym jeszcze sprawdził, czy filtry były wymienione bo kolega serwisował Forda to potem mówił, ze kabinowy filtr był czarny jak zaczął samemu robić a przecież na fakturze zawsze była wymiana.
-
Wymian oleju plus filtrów to 10min roboty z paleniem fajki na dworze. A wiadomo u nich to potrwa 2 godziny i stąd potem ceny.
Jak pisałem wyżej, ASO twierdzi, że to przegląd rozszerzony, więc nie tylko wymiana filtrów i oleju, ale także 28 innych punktów, m.in. (o ile dobrze pamiętam) sprawdzają moment dokręcenia śrub w połączeniach metalowo-gumowych.
W zeszłym roku sprawdzałem, czy wymienili filtry - wszystko było czyste, więc wymienili.
Postów kolegi weuek z reguły już nie czytam bo wnoszą tylko narzekania, ale tu zauważyłem fragment: znam takich co w aso wierzą bezkrytycznie. To zwykle ci kupujący nowe auta.
Mam dla ciebie niespodziankę - jak kupisz nowy samochód to dowiesz się, że korzystanie z ASO to nie kwestia bezkrytycznej wiary, lecz przymusu, jeśli chcesz mieć gwarancję. I nie mam zamiaru wdawać się w dyskusje na temat przydatności gwarancji, gdyż w tym temacie omawiamy przegląd serwisowy.
-
Nie kupię, bo mnie nie stać (na takie trwonienie pieniędzy).
Mnie jednak ciągle bawi podejście typu "A wyważę se po raz kolejny te otwarte drzwi". argumentów i polega. :-)
Naiwności nikt nikomu nie zabroni (patrz te "28 punktów", co najlepszym razie sprowadzi się do kontroli wzrokowej). Hehehe...
-
fantastycznie, jestem niezmiernie ciekawy jak oni ten moment dokręcenia sprawdzają.
-
Tak: Śruba jest czy za moment wypadnie? ;-)
-
jestem niezmiernie ciekawy jak oni ten moment dokręcenia sprawdzają.
O ile w ogóle to robią ;) No generalnie można spróbować dokręcić kluczem dynamometrycznym, ale wątpię żeby się bawili w takie coś.
Ale wróćmy do najważniejszego pytania - jak usunąć informację/przypomnienie o przeglądzie z komputera?
-
klucz dynamometryczny służy do przykręcania czegoś z odpowiednim momentem ale już nie do sprawdzania z jakim momentem cos jest przykręcone.
a chociażby tutaj
-
Dobierając odpowiednio nastawy klucz dynamometrycznego i uruchamiając własny proces logicznego myślenia można dość dokładnie określić moment z jakim dana śruba jest dokręcona. Ale osobiście powątpiewam, żeby ASO się w to bawiło. Jeśli już, to sprawdzają raczej na jednej nastawie czy klucz "przeskoczy", co oznacza dokręcenie momentem nie mniejszym niż ustawiony na kluczu.
-
bardzo chętnie udostępnię ci klucz dynamometryczny a ty mi powiesz z jaką siłą była dokręcona śruba
-
No to poteoretyzujmy jeszcze. Wcale nie muszą wiedzieć z jaką siła BYŁA dokręcona, bo wystarczy wiedzieć z jaką siła MA być dokręcona. Wiadomo, że sama nie dokręci się bardziej, tylko może się poluzować. Dlatego ustawiając klucz na wartość, z jaką MA być dokręcona wystarczy - przeskoczy, to taka wartość jest, czy śruba drgnęła czy nie.
A teraz praktyka. Założenie pierwsze jest takie, że nikt tych śrub nie ruszał od czasu fabryki, a drugie, że jeszcze nie zardzewiały tak, że się nie ruszają wcale. No i jeszcze trzecie, że klucz jest regularnie kalibrowany.
Słowem: nierealne. ;-)
-
carsik, dziękuję Ci za filmik, nie myślałem, że to będzie takie proste. Sprawdzę w marcu 2023 roku!
Widzę, że pozostali bardzo uczepili się tego momentu dokręcania śrub i tutaj muszę zgodzić się wyjątkowo z kolegą weuek, choć nie do końca... W temacie klucza - ok, ale w temacie rdzewienia śrub mam odmienne zdanie. Śruby nie muszą być zardzewiałe, żeby się poluzować, więc coś co na oko wygląda dobrze, może w istocie być niewłaściwie dokręcone. A bywa, że auto z fabryki wyjeżdża z niedokręconymi śrubami, a czasami w ogóle brakuje np. jakiejś nakrętki. Na YouTube jest kanał Just Rolled In i tam facet pokazywał nowe Lamborghini czy inny supersamochód z luźnymi połączeniami. I to nie raz.
-
A ja mam w domu czterolistną koniczynę (poważnie). Znajdź taką.