HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe (2006- => Wątek zaczęty przez: bartez2110 w 11 Luty 2018, 18:08:34
-
Witam
Mam ogromną prośbe o jakąs konkretna porade...
Mianowicie moj Santa fe , po rozgrzaniu i wrzuceniu na jałowy , w pewnym momencie lekko rzuca nim . Jestem jego posiadaczem od grudnia , wymienilem rozrzad komp , cewki , swiece i górne lambdy . Podczas jazdy to rzucanie jest nie odczuwalne , gdy tylko stane i zluzuje go w pewnym momencie go rzuca , myslalem ze to minie po wymianie sond. Jednak problem nie ustal. Obrotomierz nie faluje . Prosze o porade , wrzucilem go na TORQUE nie pokazuje zadnych błedów ale na wykresach znalazlem na czerwono wyszczegolnione dwie rzeczy -( MID $31 TID $33 EGR Monitor Bank 1 Min:20,561L Max:0,003L Current: 13,104L ) i ( MID:$90 TID:$99
Min:20 544ms Max: -24 269ms Current: -26 224ms )
-
G6EA + LPG = nic dobrego.
-
nie wiem kolego skąd ta opinia , nie zgodze się z nia ale jedno wiem na pewno nie jest to żadna porada :)
-
Bardziej spodziewałem się dyskusji w rodzaju.
Tak wiem.
Jak w grudniu kupowałem to poprzedni właściciel sumiennie sprawdzał luzy zaworowe (mam dokumenty), a i ja dla pewności i tag 13.01.2018 (sto ** tyś km, na gazie kilkadziesiąt tyś km) sprawdzałem i jest wszystko ok.
Ciśnienie sprężania również w normie.
-
Jezeli o luzach zaworowych nie wspomnialem to znaczy ze nic nie ronbilem przy nich , wlasnie po to jest ten post. Byc moze jest osoba co miala podobny problem , bo sprawdzac wszystko po kolejii i wydawac pieniadze bez ustannie w naprawy to nie jest problem. Moga to byc luzy , ale moze tez swirowac jakis czujnik. Wiec nie medrkuj kolego , a jak masz tego typu posty pisac to nie pod moim bo nic nie wnosza ...
-
Wedle Twojego opisu, sprawa nie jest prosta do wyjaśnienia.
Otóż przyczyn może być wiele, jak np.:
-jeśli są nadmierne luzy zaworowe, to pracujący motor będzie wydawał dźwięki (dzwonienie zaworów. Bardziej szkodliwe są nadmierne luzy na zaworach ssących, gdyż to zaburza podawanie mieszanki i na wolnych obrotach może się to objawiać drganiami motoru,
-jeśli luzy są za małe to silnik pracuje cicho, jest słabszy i wolne obroty mogą falować,
-ponieważ - jak piszesz - motor dostaje drgawek po jeździe i zatrzymaniu się, czyli na wolnych obrotach, wolno mi zakładać, że motor jest zasilany wówczas LPG (nie podałeś czy trzęsawka ma miejsce także na Pb). A zatem wówczas przyczyny należałoby szukać we wtryskiwaczach gazu, które mogą już umierać i na wolnych obrotach dają temu wyraz (podczas jazdy podawany gaz jakoś jeszcze zmusza je do pracy i wyraźnych objawów drgań motor nie wykazuje). Nie wiem czy byłeś u gazownika, który podepnie się pod komputer od gazu i sprawdzi, jak pracują wtryskiwacze gazu (może być też, że parownik jest zasyfiony i na wolnych obrotach ma problemy z równym i wydajnym podawaniem gazu w fazie lotnej).
-
Miałem tak i niestety głowica do remontu była oraz regulacja zaworów na drugiej głowicy :) Ewentualnie jeżeli to się dzieje na gazie to masz do prawdopodobnie wtryskiwacze gazu do wymiany
-
Dziękuje Panowie za wasze opinie i rady . Samochód takie same drgania ma na benzynie jak i na gazie. Ogolnie silnik pracuje cicho , nie ma dzwonienia tylko jest pewien moment kiedy nastepuja drgania i lekkie buczenie bardziej slyszalne moim zdaniem od szyby przedniej . Robilem w nim jeszcze wartość pomiaru spalin na urządzeniu Hella Gutmann mega compaa GM3 , wartości na benzynie jak i na gazie sa perfekcyjne. Nie mam narazie możliwości wstawienia go na warsztat poniewaz dojezdzam nim na codzien do pracy po 20km , kontaktowalem sie z mechanikiem i tez podejrzewa regulacje luzów zaworowych ale to nie jest temat na jeden dzień. Jak tylko problem zostanie rozwiązany , zaraz was o tym powiadomie. Tymczasem pozdrawiam ...
-
Ja mam podobnie jak wrzucę P lub N przy automacie. A objawy to odczuwalne drgania silnika, które przenoszą się na budę. Na początek jutro wymienię świece :-?
-
Wymiana świc na NGK nic nie dała i nadal szukam przyczyny. :cry:
-
W innym poście już to pisałem:
Problem nierównej pracy na biegu jałowym został u mnie rozwiązany. Okazało się, że nieszczelny jest kolektor i łapie lewe powietrze. Trafiłem na mechanika, a nie kowala, który wymieniałby po kolei dobre części. Różne wersje słyszałem od "fachowców" m.in. od sondy lambda do wymiany katalizatora.
-
Witam , czy nieszczelność kolektora można rozpoznać poprzez jakieś parametry silnika? np: duże różnice korekt paliwowych albo coś ?
-
Witam. Przy nie szczelnym kolektorze, bądź lewym powietrzu z innej nieszczelności, którego nie mierzy przepływomierz korekty długoterminowe (LTFT), będą wysoko na plusie, na biegu jałowym.
Polecam obejrzenie tych dwóch filmików i wszystko stanie się jasne:
sondy lambda-film (https://youtu.be/Z-4BE6ahXU4)
korekty paliwowe-film (https://youtu.be/gR6RixCIFc4)