HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Sonata => Wątek zaczęty przez: Mr_T w 03 Luty 2018, 22:55:57
-
Witam wszystkich :)
Mam problem z przyrodnim bratem sonaty :) mianowicie nie chcę odpalać za pierwszym razem odpali i znaśnie. Dziwne jest to, że jak juz zgaśnie to po ponownym włączeniu rozrusznika nie odpali mogłbym dotąd kręcić aż akumulator nie padnie. Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpali, Dzieje się tak zawsze po dłuższym postoju i nawet po przejechaniu 2~4km. Dodam, że jak jest zimno np.0*C lub minus to muszę długo kręcić aż odpali. Moje pytanie brzmi czy to może być wina świec żarowych? bo po takim długim kręceniu puści dymu co niemiara.
zamieszczam filmik o co mi chodzi
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leEFnC5n8U5PA1Qh3Q
Dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2018-02-04, 18:27 ]
Ciężka sprawa, test przelewowy wtrysków wypadł dobrze nawet mam gdzieś filmik :) a czy ktoś mi może powiedzieć czy ta wtyczka odnosi się do świec żarowych?
https://1drv.ms/i/s!AlR-FfcHIL_0leEGnhC9dvRiM7QURw
na rozgrzanym silniku odpinam ją i odpala tak jak powinien tylko, że kontrolka na desce rozdzielczej zapala się i znika czy to tak ma być?
-
Jak dym to mogą być świece albo coś z prądami do nich.
Może jakiś przekaźnik itp.
Oczywiście filtry też muszą być "sprawne" :)
Możesz do baku zobaczyć czy nie ma tam łuszczącej się farby i nie przytyka sitka pompy,ale nie wiem czy te modele cierpiały na tą dolegliwość.
Ta wtyczka będzie od świec.
-
myślałem o tym żeby popatrzeć w bak ale zostawiam to na ostatnią czynność. Kable są ok sprawdzałem, przekaźnik też. Sprawdziłem dwie świece bo do drugich świec trzeba by wykręcać cooler egr a to już grubsza robota płyn itd i miały pomiar 0,95 ohm. Filtr ropy był wymieniany niedawno kilka miesięcy temu Filtron, poprzedni był jakies 3 lata :D tylko, że oryginał z salonu. Problem się zaczął jak wymieniałem uszczelkę pod dekiel (dwa razy w ciągu misiąca) teraz uszczelka trzyma olej i zaczął się inny problem z odpalaniem na dwa (tak jak na filmiku). Teraz dochodzi to tego lekko ujemna temperatura i długie kręcenie.
-
Wtryski dobrze dokręcone??
Jak je wyjmowałes to dałeś nowe podkładki,gniazda dobrze wyczysciles???
Pompa wysokiego ciśnienia nie jest mokra?? Nie leje się z niej??
-
Filtr ropy był wymieniany
Mowa jest o filtrze w zbiorniku paliwa, a nie w komorze silnika.
-
filtr w baku podejrzewam, że nigdy nie był ruszany.
Tak za każdym razem jak wyciągam wtryski daje nowe podkładki, dokręcone odpowiednim momentem nawet pozniej troche dociagalem sruby. Aż tak to nie widzę żeby się lało z pompy w każdym bądz razie myłem ją i teraz widziałem, że jakimś cudem jest brudna taki smarowate coś :roll: umyje jeszcze raz pojeżdzę zostawię na noc i sprawdzę rano może i dość, że pod wpływem niskiej temp rozszczelnia się pompa.
Nie patrzcie na wtryski, że są mokre to z odpływów jak ściągałem poleciała ropa.
Dwa razy robiłem test wtrysków na zimnym. ok 2.40 widać jak bąbel powietrza wychodzi
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leENCJuLHfj_ycOnAA
Na rozgrzanym silniku zobaczyłem coś takiego
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leELhHw-nKEWZICHyw
-
No coś tam widać, że jakieś bąbelki lecą.
Wtryski też wyglądają ok.
Zobacz pompę w baku i ta wysokiego ciśnienia.
Jak puszcza to będzie mokra od spodu a i skrzynia też pewnie będzie miała ślady.
I zaczyna swiergotac rolka/sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze.
-
ta rolka kierunkowa była kiedyś wymieniana tak więc chyba to jedna z rolek zwrotnych :) ale to to nie problem.
Oglądałem wycierałem dotykałem pompy wysokiego ciśnienia i nic takiego nie widać żeby wyciekało z niej. Jakbym wykręcił wyczyścił wkręcił i znów odkręcił do sprawdzenia to bym wiedział na 100% bo dostęp mizerny, na skrzyni są tam różne ślady bo miałem wycieki z uszczelki nad klawiatury. Pompę w baku jeszcze nie sprawdziłem ale czy jednego dnia to chodzi a drugiego już nie? pompkę słyszę jak buczy czyli ładuje ciśnienie do filtra.
Dzięki za podpowiedzi
-
No to nie mam pojęcia.
Sprawdził bym jeszcze pompę w baku a jak to nie pomoże to chyba btrzeba szukać tu gdzie coś robiłeś. Czyli okolice głowicy,dekla, wtrysków,kabli,wtyczek itp.
-
czysto hipotetycznie co by było gdybym pomylił wtryski? chodź jestem pewny, że nie no ale teraz zawsze jest lekka niepewność. Lub jakbym miał złe podkładki? już mi ręce opadają. Świece sprawdzone każda ma taką samą wartość.
Ostatnie co mnie dziwi to ropa we wtyczce od czujnika paliwa we filtrze, to jestem pewny, że wylewałem z niej ropę bo myślałem, że mechanik jakimś cudem ją zalał jak wkładał. Nawet przeczyściłem specjalnym sprayem do elementów elektrycznych.
Chodzi mi o tą wtyczkę po prawej
https://1drv.ms/i/s!AlR-FfcHIL_0leEOQXLL0IwfMa8iDQ
tylko jak ropa idzie do góry???? bo z góry to nie ma z czego bo tam tylko kabelki
-
Nic się nie stanie jak wtryski miejscami zamienisz.
No podkładki trzeba było sobie porównać ze starymi,ale nie wydaje mi się że by były jakieś inne.
Ewentualnie mogło coś podejśc pod wtrysk, podkładkę jakiś nagar czy coś.
A z wtyczką to dziwne. Może faktycznie to jakaś stara ropa, bo przecież kablami nie wychodzi :) nawet jak by ta wtyczka nie miała kontaktu to raczej nie powinna wpływać na rozruchu bo to czujnik wody w paliwie jest
-
podkładki kupowałem od tego samego sprzedawcy a robiłem dwa razy tą samą robotę bo nie miałem klucza dynamometrycznego i dalej był wyciek z pod uszczelki. Jestem pewny, że suszyłem wtyczkę dziwna sprawa, ale tak jak mówisz odpiąłem ją i dalej tak samo. Kiedyś czytałem, że powinno się używać tylko oryginalnych filtrów paliwa bo na innych coś nie działa dobrze nie sądzę no "ale" zostaje. Jakie masz doświadczenia?
-
Zmieniałem u siebie filtr i nie na oryginalny,ale jaka firma to nie pamiętam muszę zobaczyć,ale nic złego się nie dzieje.Pali dobrze czy zimny czy ciepły.
Zobacz jeszcze do baku bo w sumie to jeszcze zostaje.
A świece wykręcałem?? Jak tak to może gdzieś koło świecy jest jakaś nieszczelność.
Możesz jeszcze odpiąć akumulator na 15 minut i zrobić taki reset.
-
już chwytam się wszystkiego i dlatego myślę o tym filtrze ale filtr to filtr. Wczoraj odpinałem aku i stał tak z 3h i nic. Po urlopie zobaczę do tej pompki ale co tam mam szukać na odpalonym silniku? świec nie ruszałem tylko sprawdzałem opór wszystkie miały jakies 0.10. Myślę co mogło się stać jak wkręcałem wtryski, tym razem zrobiłem książkowo odpowiedni opor i tyle. Wcześniej dokrecałem na oko i na pewno była to większa siła. Dokręcać trzeba na zimnym silniku tak? czy znowu wykręcić wtryski dać nowe podkładki i dokręcić jak kiedyś z większą siłą? Coś musi go boleć skoro jak jest zimno to strasznie ciężko pali a nie było tego, przekręcił z raz wałem i odpalał prawie tak samo jak teraz jak jest ciepły. No i dlaczego odpali i zgaśnie, wyłączam zapłon i od nowa i pali i chodzi pojeżdżę troche zgaszę i od nowa dopiero za drugim razem. Może czujnik temperatury padł? sprawdzałem i pokazuje jakieś omy przy różnych temperaturach
Dzieki za podpowiedzi
-
Jak ja wyciągałem wtryski to:
Nowe podkładki
Wszystko wyczyszczone (gniazda w głowicy, wtryski szczególnie tu gdzie podkładka, śruby stare, dokręcone tak na 28 Nm i tyle. Robione na zimnym silniku. Wszystko działa do tej pory.
Z pompką chodzi o to, że ma ona takie sitko(filterek) w baku a baki w rodzinie Kia, Hyundai miały takie wady że rozpuszczała się jakaś farba w baku i zatykała to sitko.
[ Dodano: 2018-02-07, 16:21 ]
Nie uszkodziles jakiejś wtyczki, pinów we wtyczkach przy zakładaniu wtrysków i kabli do nich???
-
Do tej pory to ja też tak robiłem tylko, że nie czyściłem gniazd i nie miałem klucza dokręcałem znacznie większa siłą ażeby się nie odkręciło 8-) myślę o tych podkładkach czy mogą być źle skręcone, ale to miedź dochodzi i tyle. Dawno temu nawet skręciłem na starych bo obrobiła mi się śruba i nie mogłem odkręcić ostatniego wtrysku i tak jeździłem, mechanik mi mówił, że uciekała kompresja ale wszystko było ok.
Mam drugi starszy silnik ten 112hp tylko, że tam była wymieniana pompa bo ciekła to przy -15*C nawet nie czekałem do rozgrzania oryginalnych starych świec i pali na dyk.
Chyba zacznę powoli wymieniać zacznę od świec wiesz może jaki tam klucz idzie? bo jak odpinałem przekaźnik to tak samo pali nie ma żadnej różnicy.
Stał jakieś dwa tygodnie wsiadam kręcę kręcę kręcę kręcę i jest odpalił dymu puścił nigdy wcześniej tak nie robił.
Wiesz może jak sprawdzić EGR? ale na moje oko nie powinien działać jak jest zimny :roll:
-
Jak masz na co podmieniać to nie ma na co czekać.
Jak świece nie grzeją i długo kręcisz i jak już odpali to właśnie jest taki efekt. Kupa dymu,przez parę chwil nierówno chodzi.
Może to przekaźnik??? Jak masz na podmianę to działaj,ale ja bym te świece wymienił. EGR masz elektryczny czy na podciśnienie??
-
Przekaźnik pyka po jakimś czasie bodajże 30s. Chodzi nierówno ok 2s, potem jest ok. No nic muszę jakoś ogarnąć temat świec co wykręcić, żeby się nie orobić a zrobić i nie urwać ;-) EGR mam elektryczny. Tylko gdyby świece były padnięte to dlaczego odpali i zgaśnie? to pytanie mnie nurtuje
-
Jak już odpali to powinien chodzić.
EGR możesz śmiało wykręcić i zobaczyć czy nie jest zawalony sadzą.
Gdzieś czytałem że te elektryczne lubią namieszać.
Musisz szukać i tyle.
-
i to jest najgorsze szukać i wymieniać wszystko :-/ ale coś mi mówi, że chyba ta pompa WC szwankuje ale to zostawię na sam koniec. Nie wiesz przypadkiem ile kosztuje sprawdzenie pompy?
-
Nie mam pojęcia.
Ja tylko swoją uszczelnialem,bo się pociła.
Robiłem to sam i kosztowało mnie to tylko uszczelki chyba coś koło 100zl.
Jak rozebrałem to przynajmniej nie było jakichś wizualnych uszkodzeń,zatarcie itp. Uszczelnilem i działa do dzisiaj.
-
No ale samochód palił bez zarzutów, czyli ciśnienie trzymał. Gdybym widział wyciek to by była sprawa załatwiona. Myślę o tych świecach wymieniałeś może?
-
No odpalał dobrze tylko ciekło.
Świec nie wymieniałem,bo odpala w mrozy bez problemu,ale nie wiem czy ich profilaktycznie nie zmienię bo i tak muszę zdjąć kolektor wydechowy żeby uszczelkę zmienić bo puściła i trochę pierdzi,ale to już jak ciepło się zrobi.
-
Wydaje mi się że powinno się i tak wymienić do te 50kkm ale w sumie jak odpala dobrze to nie ma sensu ruszać bo później różnie to bywa ;-) jedyne co mnie wstrzymuje przed wymianą świeć to to, że troche zabawy jest bo akurat jest tam chłodnica EGR, z wykręceniem nie powinno być jakiś problemów (oby) ale jak odkręcę cały lub ściągnę węże to zleci tylko troche płynu. Muszę znaleźć jakiś dzień wolnego i działać. Świece Bosch chyba dobre są nie, jak myślisz?
-
Bosch,NGK to różnie bywa.
Wolał bym wsadzić Beru,Denso jeszcze się nie zawiodłem.
-
Beru też bym chciał ale troche za drogie :-/ ale żeby Bosch miał felerne świece? za 4 sztuki mogę kupić za 150zl to chyba dobra cena
-
No do tanich nie należą,ale jak dla mnie Bosch i NGK tylko w ostateczności. Za dużo wpadek mają szczególne z zapłonowymi.
Sam wiesz ile roboty jest z żarowymi i moje zdanie jest takie, że jak już tam zaglądać to zrobic to dobrze. No ale to tylko moje zdanie.
-
też tak mi się wydaje i pewnie kupie Beru zobaczymy czy coś to pomorze z odpalaniem oby to było to :roll: dam znać jak będzie po przeszczepie
-
No ja bym tak zrobił :)
Daj znać o wynikach, bo nigdy nie wiadomo co kogo dopadnie :)
-
ostatnio stał z 3 dni przy -6 kręciłem dotąd, aż prawię akumulator rozładowałem i nic ehh, sprawdzałem czy idzie paliwo z filtra do pompy idzie była taka troche gęsta ale to pewnie normalne. Temperatura wzrosła nastała kalendarzowa wiosna przy odpaleniu jak dodaje gazu to pali. No nic czekam na świece zakładam i zobaczymy czy to pomorze kupiłem Beru żeby nie było jakiegoś ale, że nowe mogą być zepsute :)
-
Beru będzie ok.
Ja odpalałem przy prawie -20°C bez jakichś większych problemów,nie było to na strzał,ale takie trochę dłuższe kręcenie.
Do ropy dolewam tylko regularnie 250ml oleju do mieszanki na cały bak.
-
ja dolewam jakiejś mieszanki ale to chyba bardziej do czyszczenia wtrysków i dpfa ale w każdym bądź razie -6 czy -15 nie powinno robić większych problemów z odpaleniem. Podejrzewam, że to jednak będzie pompa :-/ no nic pierwsza próba wymiany świec w niedziele jak będzie ładna pogoda i trzymaj kciuki żeby się nie urwały :D teraz przy pierwszym odpaleniu po nocy dodam gazu to pali lepiej, dziwne
-
To może do niedzieli warto parę razy jak jest dostęp potraktować jakimś WD czy innym specyfikiem. Niech się moczą.
To dziwne,bo raczej linki gazu nie masz tylko pewnie elektronika przy pedale gazu.
-
na razie przeszczep ze świecami zostają przełożone na inny dzień bo świece nie doszły. No tak będę zalewał WD i powinny pójść ;-) No właśnie dziwne tak jakby paliwo cofało się. Tylko zastanawiam się czy takie "pompowanie pedałem gazu" daje większą dawkę paliwa czy tylko działa na moją wyobraźnie
-
Jak by to był gaz na linkę to pewnie daje coś więcej paliwa,ale tu jest elektronika to nie wiem czy wtedy coś więcej podlewa.
-
no tak na linkę to się zgodzę, ale coś musi dawać skoro odpali. Puści dużo dymu i chodzi. EGR chyba nie działa jak jest zimny silnik. Ciekawi mnie skąd ten czarny dym. Teraz w sumie jest ciepło to świece ile mogą nagrzewać komorę spalania.
-
To zależy od samochodu.
Jeden po wyżej jakiejś temperatury już nie włączy świec inne nawet na plusie jeszcze włączają.
-
Crdi nawet przy +20 włącza ale to raptem ok 1s :-)
stał dwa dni i jednak gdzieś się zapowietrza
https://1drv.ms/u/s!AlR-FfcHIL_0leE3-qSZYidr5nS9QQ
ale czyzby przez jedną małą bombelkę powietrza?
dzisiaj mają przyjść świece czyli jutro drugie podejście do przeszczepu :)
-
Możliwe że gdzieś łapie lewe. No raczej w układzie nie powinno być żadnego powietrza.
Może gdzieś na przelewach łapie jak ruszales wtryski.
Nie przeciąłes oring na tych końcówkach co są na wężach od przelewów które się wpina do wtryskiwaczy???
-
nie mam pojęcia, sprawdzę jutro bo będę wyciągał świece, ale gdyby nawet było chodź troche powietrza to powinien odpalić od razu bo tam nie ma aż tak dużo żeby musiał przewalić powietrze, a przecież ropa jest w wężach wtryskach i pompie. Jedyne miejsce gdzie może łapać powietrze jest tam gdzie wkręca się odpowietrzenie z listwy i wtrysków do pompy tam jest dwie takie miedziane podkładki i tego nie wymieniałem rozkręcę i przeczyszczę i wkręcę
-
miała być dobra pogoda a jest jaka jest czyli zima powróciła i tak po odpaleniu
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leFjbHd71d-3nhDusQ
czy u was też tak dymi? ok wiem że jest zimny i że zima ale żeby aż tak?
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leFkYS5iofWvy8v7yw
świece czekają na trochę lepszą pogodę :)
-
Dymi jak parowóz na drugim filmiku.
A po rozgrzaniu?
-
Nie wiem może na tych filmach tak wygląda,ale tu nie widać jakichś kolorów niepokojących. Taka para wodna i tyle. O tej porze mój robi podobną mgłę a nic nie ubywa,odpala normalnie.
-
Nie przypominam sobie, żeby tak dymił wcześniej np rok temu, a może sam już nie wiem :roll: nic nie ubywa, z odpalaniem jest ciężko w szczególności jak jest zimno. Jak się rozgrzeje to zero dymu, pali dobrze tak jak powinno być. Jutro kolejne podejście na przeszczep świec oby pomogło.
-
Jak się rozgrzeje to zero dymu
Czyli "nie ma problema"
-
przeszczep świec przyjął się :) nie wiem dlaczego ale były zamontowane Beru, no nic mniejsza z tym wyszło na to że 3 świece zero przejścia 4ta pokazuje ok 10ohm czyli 4 świece nie działały. Wkręciłem wiadam odpalił od strzała jak nowa benzyna :mrgreen: zobaczymy za kilka dni jak postoi czy odpali i zgaśnie czy już będzie dobrze.
-
A godołek Ci o świecach od razu :) będzie ok a mrozy się kończą :)
[ Dodano: 2018-03-19, 16:43 ]
To,że były Beru o niczym nie świadczy nic nie jest wieczne,ale przynajmniej ta firma nie ma takich wpadek z nowymi rzeczami.
-
No tak była mowa o świecach ale troche zeszło z wymianą :lol:
Nie no oczywiście tylko myślałem, że będą tam NGK albo Denso bo nie podejrzewam żeby ktoś tam wcześniej zaglądał ;-) zaraz ide przetestować bo odstał z 9h a dość zimno jest
[ Dodano: 2018-03-20, 01:08 ]
no i jednak dalej to samo, jedna sprawa załatwiona z odpalaniem.
https://1drv.ms/v/s!AlR-FfcHIL_0leFnOfZlM2hPjzNUCg
-
Ciekawe. To wygląda jak by coś odcięło paliwo.
Kiedyś miałem podobny objaw tylko w Oplu jak bawiłem się imobilajserem. Jak wyjąłem immo to dokładnie robił tak samo. Odpalił na dwie sekundy i zgasł.
Mi to wygląda na jakieś prądy związane z paliwem.
-
tylko, że tak immo zapala się tak jak powinno i gaśnie. Cały czas mi chodzi po głowie taka myśl, że skąd zasysa powietrze. Może taka mała bąbla powietrza robi robotę jak włączam zapłon pompka pompuje paliwo wraz z tym powietrzem on odpala tyle co ma w listwie i wtryskach dochodzi powietrze i gaśnie?. Dziwne, że to tylko tak robi jak odstoi dłuższy czas w zimnie
-
istnieje jakiś domowy sposób lub preparat na sprawdzenie nieszczelności np zalać wodą z mydłem połączenia i zobaczyć gdzie wciąga powietrze, albo żeby sprawdzić szczelność pompy? w sumie jak nie ma wycieków to czyli nie powinna zasysać powietrza.
-
No niby tak powinno być, że jak nieszczelność to i wyciek,ale już tyle widziałem, że może być różnie :(
Woda z mydłem to raczej do instalacji gazowych.
Patrz tu gdzie coś robiłeś i są jakieś z uszczelki,oringi może gdzieś jest uszkodzone.
-
W tym problem, że nic nie widać co mogłoby mi się rzucić w oczy. Na dniach założę zawór zwrotny zobaczę czy coś pomorze czy nie. Pewnie skończy się to na tym, że rozkręcę wszystko i skręcę i dalej tak będzie :-/
-
Obczaiłem coś takiego.
Wsiadam odpalam zgaśnie, odpalam drugi raz odpali chodzi, po ok 6s działania zgaszę odczekam z 5s, chcę zapalić i to samo jak za pierwszym razem odpali i zgaśnie. Czyli to nie będzie wina tego małego lewego powietrza tak mi się wydaje bo po 6s działania powinno przewalić powietrze przez cały układ. Jakiś czyjnik? pompa?
-
Tak więc auto się naprawiło samo dziwnie bo brzmi ale podejrzewam filtr paliwa bo przy ok 2000rpm szarpie przed wymiana oryginalnego filtra na ten co mam tak się właśnie działo. Narazie sprawa zamknięta zobaczymy po wymianie filtra i jak przyjdzie zima 😊