HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Lantra / Elantra => Wątek zaczęty przez: antonio12 w 22 Styczeń 2018, 19:21:25
-
Witam,
Regulacja luzów zaworowych jak sie odbywa?? nie moge znalezc nigdzie informacj??
-
W silniku G4NB jest hydrauliczna http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
-
Poprawilem tag.
Dziekuje za odpowiedz, idac tym tokiem myslenia czy wymagana jest regulacja luzów??? bylem w serwisie aut koreanisch?? no i stwierdzono ze sa luzy
-
Luzy zawsze muszą być.
Nad ich prawidłową wielkością w silniku G4NB czuwają hydrauliczne popychacze jest to układ bezobsługowy.
-
Jasne w tym silniku G4NB jest hydraulika ale w 1.6 MPI, trzeba regulować po 90 kkm lub 72 miesiacach.
http://www.hyundai.com/wcm/idc/groups/df_kw_tipsadvice_pdf.pdf strona 7 inspect valve clerance.
Ktoś ma z was namiar na valve cover gasket (uszczelka pod pokrywę zaworów )
-
Czy posiadacie może jakiś maunaul w zakresie ww. regulacji luzów zaworowych?
Chciałbym zlecić to zaprzyjaźnionemu mechanikowi, jednak ten nie ma info o wartościach jakie powinny być, więc chce mu je dostarczyć.
-
po co? nie grzebie się! jak nie ma hydrauliki to będzie płytka lub stała szklanka - to raczej jest wieczne (chyba, że jeździsz na gazie)
w eli XD syna ponad 200tys.przebiegu i nic nie trzeba regulować, to samo miałem w toyocie przy ponad 350tys. nic się nie działo
-
Jak to po co?
- tylko i wyłącznie dlatego, że książka serwisowa tak każe i jest to jeden z obligatoryjnych elementów przy przeglądzie 90 tys km.
Nie znam się i nie udaje, że znam, natomiast wyczytałem ogólnie w internecie, że zaniedbania w tym zakresie mogą być opłakane w skutkach, stąd troska o to. Skoro producent zaleca, to dlaczego mam być od niego mądrzejszy?
Nie jest to atak na Ciebie wtom, jednak nasze forum jest tak opustoszałe, że nie mam punktu odniesienia i opinii innych Elantr.
-
Wieczne to było w starszych silnikach które śmigały na gazie latami. A teraz hyundaie nie słyną w odporności na gaz szczególnie jak się nie ma hydraulicznych zaworów. Nie bez parady np. i30, kia seed są na czarnej liście silników.
-
KamilGie Sprawdź te luzy jak masz chęć. Jestem ciekaw co wyjdzie. Będziemy wiedzieć czy wtom ma rację czy nie ( jeśli się pochwalisz wynikami) . Wg filmiku na YT (kia ceed) w 1.6 G4FC luzy powinny być: 0.2+/- 0.03 mm na ssącym i 0.25+/-0.03 mm na wydechowym. Czy takie same są w G4FG pojęcia nie mam.
Na stronach ruskojęzycznych (tylko tam udało mi się wygooglać jakie kolwiek info dla silnika G4FG) podają wartości: 0.17-0.23 dla wlotowego i 0.22-0.28 dla wylotowego przy temperaturze 20st C. Czyli tak samo jak w G4FC
-
Mój przypadek, W Elantrze 2014, przy okazji gwarancyjnej wymiany rozrządu (rozciągnięty łańcuch), przy przebiegu 180 tys km zleciłem pomiar luzów.
Wg serwisu, luzy w normie i nie jest wymagana regulacja.
A na pewno nic na przeglądzie po 90 tys km nie było sprawdzane - serwisy raczej nie zdejmują pokrywy bez potrzeby. Spece "regulują" na słuch... :)
-
Nie jest to atak na Ciebie wtom, jednak nasze forum jest tak opustoszałe, że nie mam punktu odniesienia i opinii innych Elantr.
ale kto tu mówi o ataku, po prostu podałem ci przykład z doświadczenia.
tam gdzie masz regulacje ręczną to ok, możesz sprawdzić. niestey dzisiaj regulacja jest na 3 sposoby:
- hydrauliczna (tylko wymiana na nowe jeżeli klepie)
- płytkowa (regulacja poprzez dobór innych płytek z typoszeregu) -bardzo droga!!!
- szklankowa (stałe szklanki, wymiana identyczna jak w płytkowych) - bardzo droga!!!
weź pod uwagę, że tylko w płytkowej nie musisz zdejmować wałków i rozbierać rozrządu, w pozostałych przypadkach to tak naprawdę "remont silnika'.
dlatego piszę Tobie, jak nie stuka to nie szukaj dziury w całym. ale kto bogatemu zabroni :mrgreen:
-
Luz nie reguluje się bo coś stuka tylko przeciwnie, jak sie wypalają gniazda zaworowe w głowicy to dochodzi do podparcia popychacza i wszystko cichnie, dochodzi do nie domykania zaworu a to skutkuje ucieczką kompresji do kolektora i dalszymi zniszczeniami zaworu i gniazda. Stukanie bedzie jak sie przedobrzy i da za niską szklankę lub płytkę, jest to niekorzystne dla samej szklanki i krzywki wałka ale nie jest to skutek eksploatacji (wyjatkiem sa wady fabryczne czesci no. Honda miala taka wade materiałową swojego czasu,lub nie dbanie o jakość smarowania silnika - zly olej lub nie wymieniany na czas.
-
Luz nie reguluje się bo coś stuka tylko przeciwnie....
nie pisz bzdur!
luz regulujesz w obu przypadkach: czyli jeżeli jest za mały lub za duży. znakomita większość problemów z luzami to niestety ale większy luz, z tytułu zużycia materiałowego i w efekcie klepanie zaworów. przypadek, który opisujesz w normalnie użytkowanym aucie raczej nie występuje - dotyczy to aut z " podtlenkiem LPG" gdzie wypala gniazda zaworowe.