HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Getz => Wątek zaczęty przez: gladki8 w 19 Styczeń 2018, 22:59:25
-
Witam.
Getz 1.5 CRDI rok 2004.
Mam jakiś problem z zawieszeniem a objawy to: - przejazd z prędkością ok 20 km/h przez próg zwalniający ale taki krótki i wysoki słychać chrobotranie jak przednimi kołami najadę, - gdy jadę na prostej drodze i jest wgłębienie taka hopka to chrobocze bardzo podobnie. Ale tutaj prędkość musi być większa impet 50 km/h minimum. - ruszenie pod delikatna górkę z 1 ale tak na granicy ślizgu kół z impetem też takie chrobortanie jakby spod nóg/pedałów. Dzieje się to wszystko tylko jak jest zimno. Jak jest ciepło/auto nagrzane słychać bardzo delikatnie albo wcale. Wymieniałem ostatnio poduszkę silnia od strony pasażera (była uszkodzona olej się lał). Amortyzatory na ścieżce pokazuje sprawność 80% (trochę dziwne bo ja odkąd go kupiłem - 2014 nie wymieniałem amortyzatorów) Ja typuję poduszkę od skrzyni biegów co łączy się ze silnikiem. Ktoś miał podobne objawy?
-
a jak jest ze zmianą biegów? wchodzą "czysto" czy czasami haczą?
-
Czysto wchodzą.
Sprawdzony też dzisiaj rano inny sposób ruszania. 1 bez sprzęgła bez gazu auto się delikatnie toczy i gaz do spodu taki sam dźwięk i efekt. Na 2 dużo mniej a 3 4 i 5 nic nie czuć.
[ Dodano: 2018-01-20, 20:51 ]
Witam
auto dzisiaj przeszło gruntowny kilkugodzinny przegląd na kanale. Sprawdzone było dosłownie wszystko. Poduszka łącząca skrzynie z silnikiem jest jak najbardziej ok (nie jest ona olejowa), poduszka pod akumulatorem też jest w porządku ( nie jest olejowa).
Uwagę zwróciła półośka prawa a właściwie przegub zewnętrzny, wewnętrzny i podpora. Dwoma palcami delikatnie wystarczy dotknąć aby stukot wydobywał się natychmiastowo. Przesuwanie zarówno wertykalne jak i horyzontalne jest wręcz ogromne i powoduje stukot.
Drugi przegub/półośka rusza się także ale w bardzo minimalnym zakresie.
Belka poprzeczna też jest w stanie nie pierwszej jakości aczkolwiek porządna konserwacja powinna jej pomóc.
Czy chrobotanie przy najeździe na próg i wjazd w hopkę może powodować przegub?
-
może (bo przecież też się przemieszczają) ale ... sprawdź gumy stabilizatora i ... łączniki ( tylko że bardziej byłoby to stukanie)
-
Ja miałem taki przypadek, że chrobotało przy ruszaniu tak jakby przegub pdał. Kupiłem nowy i pomogło na chwilę. Okazała się winna piasta przednia a dokładniej wyrobiona powierzchnia styku łożyska przez słabo dokręconą nakrętkę od zabezpieczania przegubu.
-
Sprawa prawie wyjaśniona, usterka zlokalizowana.
W ub. roku na przeglądzie wyszły delikatne luz/stuki łączników stabilizatora i gum na nim. W ciągu tygodnia zostały wymienione łączniki i gumy (dostęp do nich to tragedia antyczna).
Obecnie po podniesieniu auta celem ostatecznej weryfikacji przegubów okazało się że łączniki stabilizatora są zamienione stronami (lewa - prawa).... Łączniki po roku czasu wyglądały na uszkodzone.
Dzisiaj wymieniłem łączniki na nowe (gum niestety się nie dało - wymiana była robiona w domowym garażu), jednakże efekt dźwiękowy pozostał w dużo mniejszym zakresie (ale teraz bardzo mocne i energiczne szarpnięcie stabilizatora). Poluzowana była także jedna z obejm tulei.
Dziękuje za porady i sugestie.