HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Yahoou w 11 Styczeń 2018, 22:55:35
-
Witajcie. Mam taki temat... W moim rocznym I30 1.6 crdi 110 KM dziś (przy przebiegu niespełna 20000 km) zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego w zbiorniku sięga nieznacznie (2-3 mm) ponad linię oznaczoną litera L. Czyli tak jakby trochę mało. .. Czy to jest niepokojący objaw, czy dolać trochę i olać sprawę?
Dodam, że nie mam masła pod korkiem oleju silnikowego, nie ma kopcenia na biało i innych niepokojących objawów. Przybyło odrobinę (okolo 0,5 cm na bagnecie) oleju silnikowego od ostatniej wymiany 5000 km temu, ale to zasługa pewnie jakiegoś przerwanego procesu dopalania filtra DPF...
Podpowie ktoś coś?
-
Wcześniej miałeś więcej płynu? sprawdzałeś na ciepłym czy zimnym silniku? Ja po wyjeździe z salonu na zimnym silniku miałem ok 0.5 cm poniżej kreski, dolałem do stanu parę cm nad kreskę i tak mam do teraz. Na ciepłym silniku mam 3/4
-
Nie pamiętam. Wydaje mi się, że miałem między kreskami L i H.
Dolalem dzisiaj 0,1 l i jest równo pośrodku. Nie będę robił zadymy o taką ilość skoro w układzie mieści się ponad 6 litrów.
-
Sprawdź teraz jaki stan masz na gorącym silniku, nie powinien być powyżej H.
-
Witam Posiadam auto kupione w salonie trzy lata temu i na ostatnim przeglądzie (45000 km)został uzupełniony pierwszy raz płyn w układzie chłodzenia w ilości około 200 ml zadnych wycieków nie stwierdzono Mysle że ubytek płynu spowodowany jest odparowaniem.