HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: ROTHMANS w 09 Marzec 2012, 21:57:23
-
Pytanie jak się wymienia podświetlenie w przyciskach typu światła awaryjne, przeciwmgielne oraz czy macie to podświetlone chodzi mi o przyciski lock, unlock etc
(http://images46.fotosik.pl/1377/eb3e45fe757da9dfgen.jpg)
-
U mnie nie ma, jest tylko podświetlenie konsolki od sterowania szyb. A co do uzupełnienia doświetlenia przycisków w konsoli to właśnie zabieram się do przycisku od halogenów gdzie zdechła żarówka (post dot. zegarka w konsoli)
-
znalazłem coś takiego:
http://hyundaiklub.pl/archiwum/viewtopic.php?t=1598&highlight=pod%B6wietlenie
-
znalazłem coś takiego:
http://hyundaiklub.pl/archiwum/viewtopic.php?t=1598&highlight=pod%B6wietlenie
Dzięki kolego czyli tak przełącznik lusterek na pewno nie jest podświetlany a szkoda ;-)
A co do wymiany żaróweczki podświetlania przycisków to aż nie chce mi się wierzyć że trzeba całą środkową konsole demontować :-/
-
A co do wymiany żaróweczki podświetlania przycisków to aż nie chce mi się wierzyć że trzeba całą środkową konsole demontować :-/
qrcze, no ciężko powiedzieć. Nigdy tego nie robiłem, choć nie ukrywam, że też czekam na jakiegoś "prekursora" który wstawi konkretny opis
-
No niestety trzeba. Ale jak pisalem w temacie zalozonym przez Hultaya, nie jest to trudna sprawa.
-
Probably, dzięki za linka do rozbiórki konsoli:) oraz Tobie Stolek6 za info.
-
Nawiązując do rozbiórki konsoli - czy demontaż radia - oryginał HYUNDAI/BLAUPUNKT potrzeba jakiegoś specjalnego ustrojstwa?? jak np w Astrze F potrzebne były takie specjalne druty żeby odblokować kieszeń.( z radiem JVC które wstawiłem w miejsce oryginalnego też dostałem w pudełku specjalne blaszki do odblokowania do demontażu - dot. Astry)
Nie chcę do tego podchodzić siłowo.
-
U mnie jak już pisałem w poprzednich postach przyciski od opuszczania szyb od strony kierowcy (konsola w drzwiach kierowcy) nie są podświetlane. Jest podświetlony tylko jeden ten od szyby kierowcy. Do reszty koreańce nie dały diod. Miejsce na nie jest trzeba je tylko wlutować i będą podświetlane. Od lusterek też nie są podświetlane i LOCK UNLOCK też nie. Więc jednym słowem jest ciemnica. Co do przycisków na środkowej konsoli potwierdzam-trzeba ją rozbierać żeby się dostać do przycisków, a z podświetlaniem klimatronika jest jeszcze ciekawiej...ale wszystko jest do ogarnięcia.
-
Arni71, tak potrzebne są te blaszki-wąsy do demontażu, jak demontowałem oryginalnego Blaupunkta to tez nich korzystałem (nowe Sony miało je również w komplecie).
-
, a z podświetlaniem klimatronika jest jeszcze ciekawiej...ale wszystko jest do ogarnięcia.
Potwierdzam, robiłem to parę dni temu - nie wiem jak gdzie u kogo ale oryginalnych żarówek nie dostałem - nie pytałem w serwisie ale są takie same jak w klimatroniku VOLVO i podobno kosztują 40zł /szt (nie potwierdzałem tego) ale w ich miejsce wstawiłem białe diody (5zł/szt) - kwestia zasilania - trzeba "podrapać" trochę laminat żeby diody dostały zasilanie - minimalnie inna konstrukcja
Hulltay - wykorzystałeś te blaszki z Soniaka czy masz może oryginalne ??
-
przyciski od opuszczania szyb od strony kierowcy (konsola w drzwiach kierowcy) nie są podświetlane. Jest podświetlony tylko jeden ten od szyby kierowcy.
U mnie są wszystkie podświetlone
-
Arni skorzystałem tych od Sonego, oryginalnych niestety nie miałem, ale zasada działania ta sama.
-
U mnie świeci :
od szyb tylko ta przód od strony kierowcy natomiast reszta niestety ciemność.
-
A może wie ktoś jak sie demontuje ten panelik od opuszczania szyb, regulacji lusterek itd. Nie chcę przypadkiem czegoś tam wyłamać wsadzajac paluszki a jeden z przycisków mi nie działa???
-
Musisz niestety zdejmować boczek od drzwi (tapicerkę) odkręcić parę śrubek i ostrożnie ale zdecydowanie zdjąć boczek-jest na wcisk. Potem powypinać kable od szyb i lusterek i masz boczek na wierzchu. Panel z przyciskami odkręca się od boczku.
-
Musisz niestety zdejmować boczek od drzwi (tapicerkę) odkręcić parę śrubek i ostrożnie ale zdecydowanie zdjąć boczek-jest na wcisk. Potem powypinać kable od szyb i lusterek i masz boczek na wierzchu. Panel z przyciskami odkręca się od boczku.
Dokładnie tak tylko jeszcze uważaj na kabel czerwonej safety lampki montowanej w dolnym rogu drzwi, nie jest aż tak długi więc przy mocniejszym szarpnięciu można się go pozbawić powodzenia http://hyundaiklub.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif
-
Wracając do głównego tematu - wymieniałem ostatnio podświetlanie przycisków na konsoli środkowej. Po zakupie świecił tylko przycisk awaryjnych.
Co do wymiany - nie demontowałem całej konsoli, tylko radio i od strony wnęki radia wypchnąłem przełączniki do przodu.
Kłopot był z żaróweczkami - są nietypowe.
Możliwe że komuś się to przyda więc podaję dokładną nazwę: R509TJBR
(kupiłem dokładnie: R509TJBR 60MA T3 Panel Bulb 14V 1.2W Brown Base)
-
Wracając do głównego tematu - wymieniałem ostatnio podświetlanie przycisków na konsoli środkowej. Po zakupie świecił tylko przycisk awaryjnych.
Co do wymiany - nie demontowałem całej konsoli, tylko radio i od strony wnęki radia wypchnąłem przełączniki do przodu.
Kłopot był z żaróweczkami - są nietypowe.
Możliwe że komuś się to przyda więc podaję dokładną nazwę: R509TJBR
(kupiłem dokładnie: R509TJBR 60MA T3 Panel Bulb 14V 1.2W Brown Base)
hej nie wiesz czy są w Halfords takie żarówki?I jeszcze odnośnie wyciągania przycisków.Po wyjęciu radia w środku jest metalowa ramka,czy użyłeś czegoś specjalnie do wypchania przycisków czy da się tam włożyć rękę?
-
W HAlfords raczej nie - ja kupiłem tutaj http://www.autobulbsdirect.co.uk/R509TJBR-60MA-T3-Panel-Bulb-14V-1.2W-Brown-Base.html (http://www.autobulbsdirect.co.uk/R509TJBR-60MA-T3-Panel-Bulb-14V-1.2W-Brown-Base.html) przysłali błyskawicznie!
Przyciski wyjąłem tak jak opisałem - przez wnękę radia. Trochę się musiałem nagimnastykować, najtrudniej było mi wyjąć skrajne przyciski ale dałem radę.
Pierwotnie myślałem też o czymś takim: 3mm Clear 12V Grain of Wheat Bulbs mini bulbs (ebay) i podmienić żaróweczkę w oprawce ale nie wiem jak z trwałością.
Są jeszcze ledowe odpowiedniki (niestety nie wiem czy będą dobrze podświetlały - diody świecą głównie na wprost a żaróweczki na boki a właśnie bokiem jest żaróweczka umieszczona w przycisku) nawet nie bardzo drogie ale trzeba czekać bo z Hong Kongu: T3 T4 T5 Neo Wedge (Spark Blue/Xenon White) Dash Power SMD LED Bulbs (ebay)
[ Komentarz dodany przez: Brt: 2012-03-23, 21:44 ]
Przypominam o regulaminie forum!
-
ja użyłem ledowych zamienników tych żaróweczek do podświetlenia panela klimatronika - tam działają super
-
A ja właśnie dzisiaj byłem w serwisie Hyundaia i zakupiłem takową oryginalną żaróweczkę za uwaga 11 zł :mrgreen:
-
Parę dni temu wymieniałem podświetlenie zegarów, konsoli środkowej i grzania foteli. Jako, że nie lubię zwykłych żaróweczek, postanowiłem wrzucić tam diody. Tak jak ktoś wspominał - diody świecą głównie na wprost, ale to nie jest problem. Oczywiście do wszystkich diod trzeba podpiąć rezystorki - np. około 820 omów lub większe - do około 1k.oma. No i uważajcie na zwarcia (będzie trzeba wymienić bezpiecznik) oraz polaryzację - diody świecą po prawidłowym podłączenia + i masy.
Zegary podświetliłem ledami typu FLUX o kącie świecenia 120st. pasują idealnie do gniazd żarówek (w5w t10). zmieści się w niej również rezystor (ja miałem pod ręką 0.5W, z 0.25W będzie łatwiej). FLUXy miałem z soczewkami - przykleiłem małutkie (3x3mm) białe kawałki papieru wycięte z etykiet cenowych - wtedy dioda słabiej świeci do przodu, a więc bardziej równomiernie ogólnie. Dorzuciłem dwie dodatkowe diody i poprowadziłem przewody przez jedne z licznych otworów w konsoli z zegarami. Po podłączeniu trzeba je odpowiednio poprzekręcać, aby się zegary równomiernie oświetliły.
Konsola środkowa - podobnie. Z tym, że oprawki są malutkie, więc użyłem diod 3mm zielonych (kontrolka włączenia), niebieskich (podświetlenie przycisków) oraz czerwonej 5mm (włącznik awaryjnych). Tu również zastosowałem rezystorki przylutowane bezpośrednio do diody, zmieściły się w oprawce żarówki, chociaż trochę wystają. No i tu więcej roboty - po wkręceniu oprawki z diodą, trzeba diodę odpowiednio wygiąć, aby świeciła w dobrą stronę - grafiki przycisku, albo kontrolki włączenia. Tak na prawdę jest sporo miejsca, trzeba tylko odpowiednio diody powyginać. Tu rada - trzeba wykonać najpierw jeden włącznik (np. przeciwmgielnych) i potem pozostałe dwa - + i masa są tak samo poprowadzone.
Przyciskami sterowania klimatyzacją się nie zajmowałem, bo podświetlenie jest kompletne.
Podświetlenie grzania foteli i sterowania świateł przednich - dokładnie taka sama zasada jak na konsoli środkowej. Ten moduł można wyjąć bez problemu bez rozkręcania - wystarczy podważyć czym płaskim i miękkim (aby nie pokaleczyć plastiku) i odłączyć - krótkie dość - przewody.
Lubię diodowe oświetlenie - bo za dwa trzy lata się nie przepali, jeżeli luty są dobrze zrobione - będą trzymać.
Całość zajęła mi (z lutowaniem i ustawianiem diodek) około 2.5h - przy pierwszym rozbieraniu deski.
Z ciekawostek dodam - w zegarach miałem już oświetlenie diodowe takie jak http://moman.pl/foto_towar/maxi/757.jpg (to na wzór) - i luty dioda-rezystor były popękane (przez co czasami oświetlenie się pojawiało i znikało).
W planie mam poprawę podświetlenia sterowania szyb (wszystkie 7 przełączników się świeci, ale jakoś słabo) oraz sprawdzenie czy do sterowania zamka centralnego i lusterek da się wcisnąć gdzieś diodki.
-
Witam
Czy regulacja jasnosci podswietlenia deski rozdzielczej sama tez jest podswietlana? jesli tak to jak rozbiera sie ten element i jaka jest tam zarowka?
Pozdrawiam
-
-
u mnie regulacja jasności deski nie jest podświetlana, na płytce nawet nie ma miejsca na żarówkę, a sam plastik jest nieprzezroczysty. Niestety.
A wyciąga się go na zatrzaski. Przynajmniej u mnie.
-
Pytanie jak się wymienia podświetlenie w przyciskach typu światła awaryjne, przeciwmgielne oraz czy macie to podświetlone chodzi mi o przyciski lock, unlock etc
Obrazek (http://images46.fotosik.pl/1377/eb3e45fe757da9dfgen.jpg)
Witam Forumowiczów jestem tu pierwszy raz więc proszę o wyrozumiałość, a wracając do tematu:
1)wyciągasz popielniczkę,odkręcasz 2 wkręty
2)podważasz dolną konsolę z prawej i z lewej strony,delikatnie ciągniesz aby puściły zaczepy(podważałem zaokrąglonym cienkim nożem)
3)odpinasz wtyczki z panelu sterowania klimą,zapalniczka+popielniczka+dodatkowe gniazdko
(odkładasz na bok,masz wtedy dostęp do żarówek zapalniczka+popielniczka)
4)wyjmujesz radio
5)odkręcasz 2 wkręty z górnego panelu środkowej konsoli,są one z dołu,od strony dolnego panela
6)podważasz konsolę zprawej i lewej strony,delikatnie ciągnąc żeby puściły zaczepy.Podważ też ją od góry, tam też są zaczepy
7)wypinasz wtyczki z klawiszy,wyciągasz klawisze z konsoli
8)żaróweczki są 2 w każdym z klawiszy,z boku pod takimi okrągłymi oprawkami,wykręcasz pólobrotu(1 biała,1 zielona)
9)żaróweczki mają długie wąsy do nawinięcia na oprawkę
10)nie pamiętam symboli żrówek bo zabrałem je do sklepu i pokazałem co chcę(2,80zł/szt katowice ul. Ordona)
11)składasz to wszystko z powrotem i cieszysz się że świeci
Powodzenia(opis dotyczy Santa fe 2005r.)
[ Dodano: 2012-11-13, 22:49 ]
krzyś
-
Hej,
U mnie nie świecą przyciski sterowania klimy po prawe stronie. Zanim rozbiore panel przedni chciałbym zaopatrzyć się w potrzebną żarówkę. Wiecie może jaka tam jest? Santa Fe 2004
-
nie pamiętam w sumie dokładnie żarówek - chyba były mniejsze niż za zegarami. Powiem Ci szczerze - 10 minut pracy i otworzysz konsolę środkową, wyciągniesz żarówkę i założysz konsolę ponownie.
JA swego czasu w stare oprawki wrzuciłem diody czerwone (fi 3mm) z rezystorem (~560-580omów) i będzie świecić do złomowania.
-
jeśli to 10 minut to faktycznie nie ma co zawrać głowy :)
-
A co powiecie na temat podświetlenia schowka przed pasażerem. U mnie wszystkie kabelki są podłączone żarówka dobra sprawdzałem, a i tak nie świeci.
-
Wracając na chwile do tematu podświetlenia przycisków klimy to faktycznie, zdjęcie panelu to nawet nie 10 min (może 3). Zamieszczam zdjęcie żarówki. Pewnie do dostania tylko w serwisie :/
Pisaliście że można ją podmienić na diode z rezystorkiem. Jak to zrobić? Jak przylutować rezystor? Czy diode przylutować bezpośrednio do płytki drukowanej?
-
Możesz kupić takie gotowe żarówki za chorą kasę albo zrobić samemu.
przepis na 1szt.:
- dioda 3mm (kolor oczywiście wg uznania), najlepiej z trójkątną soczewką rozpraszającą
- rezystor 0.25W 580ohm (lub jakiś z podobną rezystancją)
- klej *
- lutownica, cyna
- chwila czasu
(*) Jeżeli nie masz diody z soczewką, a ma ona oświetlać większą przestrzeń (kilka kontrolek na klimie, zegary) to przez zamontowaniem możesz na czubek diody nałożyć kropelkę kleju (np. typu superglue) i przykleić kawałeczek półprzezroczystego plastiku, tak, żeby dioda nie świeciła bezpośrednio do przodu.
Możesz również zastosować 2 lub 3 diody wygięte tak, aby świeciły lekko na boki (jeżeli jest na to miejsce)
Starą żarówkę odwijasz. Do jednej nóżki diody lutujesz rezystor. Ważne, aby połączenie między diodą a rezystorem było jak najkrótsze - musi się zmieścić do oprawki. Wsuwasz zlutowane elementy w oprawkę. Uważaj, żeby się nie stykały żadne nóżki ze sobą (w razie potrzeby użyj koszulki termokurczliwej). Wciśnij jak najgłębiej, nawiń nóżki w odpowiednie miejsca oprawki, nadmiar nóżek odetnij.
Wsuń oprawkę w płytkę i zamocuj. Upewnij się (np. miernikiem), że nóżki się nie stykają w oprawce. Podłącz płytkę do kostki w samochodzie i włącz światła/urządzenie. Jeżeli dioda nie świeci, to musisz wyciągnąć oprawkę i odwrócić o pół obrotu, znów zamontować (chodzi o to, żeby prąd popłynął przez diodę w drugą stronę).
i tak jak napisałem na początku postu - idealne jest to gdy się podświetla jedną kontrolkę (tam mam wszystkie np. grzanie siedzeń albo światła przeciwmgielne). Gdy się chce podświetlić zegary lub większą przestrzeń trzeba pokombinować, aby światło się rozchodziło na boki. I tu pomoże soczewka (takie diody mam w klimie od zakupu) albo dioda szerokokątna (tzw. FLUX) i coś co rozproszy światło (tak mam na zegarach).
-
Dzięki maciekw, na pewno spróbuje. Tylko znajdę w Toruniu sklep elektroniczny z diodami z soczewką rozpraszającą. Pierwszy sklep miał tylko 5cio milimetrowe tego typu diody. Jeszcze znam 2 takie sklepy - zobaczymy :)
-
hmmm... wiem, że są takie diody "gotowe" w oprawce i z rezystorem. Możesz spróbować jeszcze jednej metody - pilnikiem jakimś małym i papierem ściernym możesz zmatowić diodę, spiłować na płasko, a potem pilnikiem odpowiednim naciąć krzyżyk - tak by przypominało to coś w stylu wkrętu.
W poniedziałek będę w pracy, to spróbuję coś takiego zrobić (o ile będę pamiętał ;))
-
a nie orientujesz się może jaki to typ żarówek? na alllegro szukam i znalazłem np. żarówki typu T5 B8.5 ale to raczej nie to. Może da się dostać jakiś zamiennik
-
te są właśnie pod zegary. nie znam symbolu niestety.
-
Z tymi rezystora to trochę wyważanie otwartych drzwi. W każdym przeciętnym sklepie z elektroniką dostaniecie LED'y na 12 V (cena taka jak standardowe 3V).
Wiec cały problem redukuje się do odpowiedniej polaryzacji.
thyss, zarówka którą pokazałeś wygląda jak żarówka do podświetlenia np przycisku ogrzwania szyby itd. czyli T3
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=%C5%BCar%C3%B3wka+t3
Pozdrawiam i czekam na
-
Witam w dyskusji o żarówkach do podświetlenia,
ja jeszcze nie musiałem ich wymieniać ale po dyskusji i zdjęciach widzę, że są identyczne jak w Hondzie, trzeba tylko umiejętnie owinąć te druciki (wąsy) na podstawce żaróweczki.
Proponuję szukanie na allegro pod hasłem "żarówka 14v"
Pozdrawiam
-
A co powiecie na temat podświetlenia schowka przed pasażerem. U mnie wszystkie kabelki są podłączone żarówka dobra sprawdzałem, a i tak nie świeci.
Shemat podłączenia oświetlenia schowka (na czerwono zaznaczone miejsca do sprawdzenia)
(http://images39.fotosik.pl/1924/159c8135137f4296m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=159c8135137f4296)
Kostka przy żarówce i włączniku.
(http://images38.fotosik.pl/1931/1b0f1988682e74fbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1b0f1988682e74fb)(http://images34.fotosik.pl/543/cb51e73e9be1d7cam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cb51e73e9be1d7ca)
Złącze M40 (pin 6).
(http://images33.fotosik.pl/548/bfa92f5ee6f51bb2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bfa92f5ee6f51bb2)(http://images50.fotosik.pl/1838/3d5253dc2fe8271em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3d5253dc2fe8271e)
Masa żarówki i włącznika.
(http://images50.fotosik.pl/1838/dea2f0c5180c60ffm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dea2f0c5180c60ff)
Czy działa u Ciebie podświetlenie zapalniczki ?
-
Z tymi rezystora to trochę wyważanie otwartych drzwi. W każdym przeciętnym sklepie z elektroniką dostaniecie LED'y na 12 V (cena taka jak standardowe 3V).
Wiec cały problem redukuje się do odpowiedniej polaryzacji.
Hmm, tak, przyznaję, nie wspomniałem o żarówkach 12V. W sumie nie pomyślałem o nich, bo mam masę standardowych ledów. Co prawda cena nie jest taka sama (10-30gm za LED standardowe, >1.50 za 12V), a jeżeli mają być szerokokątne to cena jeszcze bardziej skoczy.
Te co podałeś w linku mają wąski kąt świecenia (ok. 30stopni) więc nadają się jak najbardziej do podświetlania kontrolek, ale nie większych obszarów - tak jak wspomniałem wcześniej.
-
-
Wydaje się że na tyle osłony od schowka.
(http://images39.fotosik.pl/1932/a0711c08c0c92181m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a0711c08c0c92181)
http://www.carcarekiosk.com/vide (http://www.carcarekiosk.com/video/2001_Hyundai_Santa_Fe_GL_2.4L_4_Cyl./air_filter_cabin/replace)
-
jeżeli mówimy o santa fe, to żarówka jest "na suficie" schowka po prawej, nie na osłonie. Włącznik - krańcówka jest na prawym pionowym słupsku schowka (drzwi go dociskają)
-
Dokładnie. Jak otworzysz schowek to światełko zamontowane jest u góry, po prawej stronie.
Trzeba wyjąć całą obudowę podważając ją również z prawej.
-
-
To co demontuje to możliwe, że jakaś krańcówka, u mnie tego nie ma. Za to na filmiku nie widzę włącznika, który jest u mnie (w drugiej części 0.42 - pod napisem "KIOSK" - jest pusto). Sprawdź, czy u ciebie nie ma tam włącznika.
-
-
Odświeżę trochę temat. W moim aucie nie działa lewa strona podświetlenia obrotomierza, lewa strona prędkościomierza, lewa strona podświetlenia klimy, podświetlenie grzania tylnej szyby i ikona od świateł przeciwmgłowych. Czy jest bezpiecznik odpowiedzialny za podświetlenie ( sprawdziłem wszystkie ), czy wina leży po stronie żarówek, a może sterownika od ściemniania ?
-
jest bezpiecznik od oświetlenia, ale jeden na całą tablicę. Jeżeli nie świeci Ci głównie lewa strona, to pewnie masz samochód z anglii ;)
A tak na poważnie - wymień żarówki, nie tylko te nie świecące, ale wszystkie.
-
Dzięki
-
Witam,
czy w waszych SM są podświetlane przyciski blokady drzwi i okien? A przycisk regulacji intensywności podświetlenia deski i zegarów? Jak dostać się do przycisków podgrzewania foteli? W 2 przyciskach padły mi żarówki.
Pozdrawiam
-
przyciski blokady i instensywności nie są u mnie podświetlane.
do przycisków podgrzewania foteli dostajesz się od góry: weź coś delikatnego, czym nie uszkodzisz plastików (cienki śrubokręt płaski albo lepiej coś plastikowego) i podważ przyciski, żeby wyszły do góry. Odłączasz przewody i potem już rozbierzesz.
-
Dzięki za info. Pobawię się w wolnym czasie. Wymieniłem już żaróweczki w podświetleniu przycisku ogrzewania szyby i tylnych przeciwmgielnych. Gdyby ktoś szukał żaróweczek, to we Wro na Dworcowej jest wszystkomający sklep elektroniczny. Żaróweczki po 2 zł kupowałem.
przyciski blokady i instensywności nie są u mnie podświetlane.
do przycisków podgrzewania foteli dostajesz się od góry: weź coś delikatnego, czym nie uszkodzisz plastików (cienki śrubokręt płaski albo lepiej coś plastikowego) i podważ przyciski, żeby wyszły do góry. Odłączasz przewody i potem już rozbierzesz.
-
Żaróweczki po 2 zł kupowałem.
Ja kupiłem diody 20gr/szt + rezystory 50gr/10szt, chwila lutowania i światełka nie do przepalenia. ;)
-
Żaróweczki po 2 zł kupowałem.
Ja kupiłem diody 20gr/szt + rezystory 50gr/10szt, chwila lutowania i światełka nie do przepalenia. ;)
-
Podbiję temat. Czy w Waszych Santkach są podświetlane 4 przyciski tempomatu? Jeżeli tak, to jak się dostać do żarówek by je wymienić? Jadąc w nocy u mnie trzeba wszystko na czuja włączać :-(
-
Ater napisz na PW do Administratora o uzupełnienie profilu o dane Twojego nowego auta.
Czy Santkach są podświetlane 4 przyciski tempomatu?
Nie
(http://images66.fotosik.pl/768/435255607877cb50m.png) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=435255607877cb50)
-
Próbował ktoś może zrobić takie podświetlenie?
-
Witam wszystkich w temacie :)
Podobnie jak część z Was, zabrałem się za wymianę podświetlenia wszystkich możliwych przycisków w aucie. Zakupiłem już odpowiednie żarówki T3 oraz T4 do panelu środkowego, przycisków w tunelu oraz potencjometru natężenia światła deski rozdzielczej, jednak nadal nie jestem pewien ile oraz jakich potrzeba żarówek do zegarów (prędkościomierza, obrotomierza itp).
W związku z tym, że jest to element niezbędny do codziennej eksploatacji samochodu, chciałbym ilość "rozbierań" ograniczyć do minimum.
Przeleciałem forum i nigdzie nie znalazłem na ten temat informacji, jedynie odnośnie przycisków panelu środkowego itp.
Czy mógłby ktoś z Was krótko podpowiedzieć, ile oraz jakich żarówek (T3,T4,T5..?) potrzeba do podświetlania zegarów? Z tego co wyczytałem osobne są od wskazówek, a inne od samych zegarów.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał
-
-
Dzięki wielkie!
W takim razie siadam i zamawiam.
Pozdrawiam,
-
-
może ktoś napisać jakie to są dokładnie żarówki na zdjęciu powyżej
-
-
dzięki Felkner.
-
-
Mam pewien problem. Po wymianie żarówek w zegarach na diody (gotowe z rezystorem kupiłem za 3.50zł/szt) podświetlenie dostało szału, świeciło całe, potem przestało, potem wymieniłem jedną diodę i zgasły mi niektóre i smd przestały świecić. Wykombinowałem sobie żarówki (W5W?) w takich oprawkach ale z jakiegoś samochodu osobowego, wsadziłem i świeci wszystko bez problemu aż miło tylko że potencjometr nie przygasza ich prawie wcale. Jak nim kręcę to w nocy ledwo zauważam różnicę przygaszenia, jeżdżąc w nocy to trochę wali po gałach i warto ściemnianie mieć. Dodam że na diodach w ogóle nie reagował potencjometr na kręcenie nim. I teraz pytanie jak zrobić żeby naprawić regulacje? Możliwe że to przez żarówki z osobówki? (pytam jak blondynka prawdziwa bo mam już dość tej przygody z oświetleniem) Jak tak to skąd wziąć do santka oryginalne bo u mnie w mieście nie ma już żarówek tylko diody. Ale na diodach wszystko świruje.
-
.... Dodam że na diodach w ogóle nie reagował potencjometr na kręcenie nim.....
Bo diody w tradycyjny sposób nie wysterujesz. Inna zasada działania.
-
Witam Was ponownie.
Po rozebraniu środkowej części deski rozdzielczej i wyciągnięciu żarówki jest ona zgodna wyglądem ze zdjęciami kolegów z poprzednich postów.
Na allegro szukałem pod oznaczeniami T3, T4, T5.
Srednica podstawy
T3 = 8 mm
T4 =9.5 mm
T5 = 12 mm
Po zmierzeniu swojej ma ona średnicę 11 mm.
W takim razie podpowie ktoś , którą powinienem zamówić (LED)?
Chciałbym uniknąć zakupu, który później będzie nie do wykorzystania :)
Myślę, że warto wrzucić dokładny opis żarówek jakie znajdują się we wnętrzu samochodu. Numery katalogowe nie wszystko mówią. Wymienię wszystkie, opublikuję taką notkę.
-
Dodano: 2016-06-14, 12:21
Ostatnio wymieniłem prawie wszystkie żarówki w desce i zegarach. Kupiłem same żarówki i wymieniłem je w oprawie. Za żarówki zapłaciłem chyba 1,80 od sztuki. Pamiętajcie że jest kilka różnych rozmiarów tych żarówek w naszych autach, ja kupiłem wszystkie takie same bo tego nie wiedziałem, ale dzięki długim drucikom żarówek daje się je bez problemu zamontować. Robiłem eksperyment z diodami 12V, ale nie spełniły one moich oczekiwań co do jasności i mocy, więc je odpuściłem.
-
Wymieniłem spalone żarówki na led w podgrzewaniu foteli, regulacji położenia reflektorów i oświetlenia p.mgielnego. Led 12V o barwie ciepłej i rozmiarach 3 oraz 5 mm w zależności od tego jakie gniazda były zamontowane. Świecą praktycznie identycznie jak te oryginalne. Przy okazji montażu mat podgrzeających lusterka już zabierałem się za podświetlenie przycisków regulacji lusterek. Jest tam nawet przygotowane miejsce pod żarówkę. Nie miałem niestety miernika i jedyne w miarę rozsądne rozwiązanie to było podanie napięcia z przycisków opuszczania szyb. Próba odpalenia na krótko leda z nóżek ledów 3mm oryginalnie tam zamontowanych przez Denso nie udała się. Być może jest tam podane inne napięcie. Poza tym zagadką jest końcowy efekt podświetlenia tego minipanela z przyciskami jedną diodą. Wygląda na to, że niekoniecznie byłoby to choćby zbliżone wyglądem do pozostałych przycisków.
-
temat jest o guzikach wienc zapytam tutaj, czy panel sterowania szybami od strony kierowcy jest taki sam we wszystkich modelach silnikowych w wersi SM?
-
Wszystkie wersje były takie same.
Od 2002 była zmiana i dotyczyła z tefo co widzę materiału przycisków.
https://www.google.pl/search?q=93570-26100&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi-6ab8-J_UAhWkJ5oKHRNuCC8Q_AUICygC&biw=1280&bih=709#imgrc=LfHatfxYs1W5SM:
https://www.google.pl/search?q=93570-26100&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVv8zO-J_UAhWCB5oKHeXbCIsQ_AUICygC&biw=1280&bih=709#tbm=isch&q=93570-26000&imgrc=D_7kdbwgrgn4oM:
-
No i ok. Dziekuje :-)
-
Witam,
Wymieniłem u siebie żaróweczki w podświetleniu ponieważ jedna była spalona. Załozyłem sobie takie same tylko niebieskie. Nie wiedząc jake były stare założyłem takie:
http://allegro.pl/zarowka-szklana-t10-w5w-niebieska-12v-w-501b-i6033258331.html
I po przejechaniu trasy ok 60km zauważyłem, ze plastik ten pierwszy od zegarów się nagrzał dość mocno. Miałem nawet wrazenie ze czuć delikatnie spalenizną. Jakie powinny być żaróweczki? Bo ja założyłem 5w. I do czego służą te kapturki na żaróweczkach? Były na tych które wyjąłem.
-
zarowki masz 5W a moze powinny byc slabsze np. taki
http://allegro.pl/zarowka-szklana-t5-1-2w-zegary-amber-12v-286a-i6033227238.html?reco_id=a38e3f28-13ef-11e8-9afd-246e9680b6a8
-
A czy mogą być żaróweczki 3w? Próbował ktoś zmienić na większe z 1.2W? Posiadam takie w domu. Lubię jak deska jest dobrze oświetlona ale przy okazji nie chcę niczego zepsuć.
-
ale orginalne swecam wystraczajoco a te niebieskei to taka troche wiocha ala wieswagon :-P
-
A działa Ci regulacja od podświetlenia, na podświetleniu zegarów zawsze i prawie wszędzie nie mówię o nowych samochodach przychodziły żarówki 1.2w ja zmieniłem na led i jestem zadowolony
-
a ja mam pytanie jakie sa zarowki do poswietlenia numerkow pokazujacych bieg w automacie czy sa takie same jak od podswieltenia np akululatora czy kontroli oleju?
-
Witam, podepnę się pod temat... nie działa mi górny stóp z tyłu samochodu. Wymieniłem żarówkę (była ewidentnie spalona), ale niestety stóp nadal nie działa :(
A przy okazji... podświetlanie przycisków w Santa Fe to jakaś bolączka... mi nie działa w przyciskach awaryjnych, ogrzewania szyby i przeciwmgielnych, lewa strona klimatronika, a deska rozdzielcza świeci strasznie słabo. Miałem już kilka aut w życiu, ale w żadnym nie miałem tyłu żarówek do wymiany :)
-
Panowie....rozumiem Wasz ból, ale gdyby problemy z samochodem ograniczały się do spalonych żarówek, to świat byłby piękny, nieprawdaż :mrgreen:
-
W sumie tak :) ale dzisiaj rano rozkręciłem konsolę, wymieniłem żarówki w klimatroniku (dziwne, bo nie świeciły lewa strona, zmieniłem żarówkę, zaczęła świecić, ale za to przestała pozostała część, więc musiałem wymienić wszystkie, a z tymi drucikami to robota głupiego). Potem wymieniłem żarówki od podświetlenia w przyciskach do świateł przeciwmgielnych i ogrzewania szyby i... dalej nie świecą :(. Ktoś ma pomysł dlaczego?
Aha, przy okazji wymiany żarówek w klimatroniku urwała mi się malutka gumka od przycisku włączania nadmuchu na szybę (jeden z trzech na dole klimy). Kris wie gdzieś można coś takiego naprawić?
-
Gdzie kupiłeś żarówki do panelu klimatronika?
-
We Wrocławiu w sklepie elektronicznym koło Dworca Świebodzkiego, na Tęczowej.