HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: art2310 w 26 Grudzień 2017, 19:57:44
-
Witam.Mam pytanie do użytkowników Santa Fe z silnikiem 2,0 crdi 113 KM.Na załączonym pliku zaznaczyłem siłownik i cięgno sterowania przepływem spalin przez turbo.przynajmniej tak mi się wydaje.Sprawdzałem przed Świętami płyny,żarówki i inne drobiazgi i zauważyłem że nie można ruszyć cięgłem od sterowania turbo.To steruje chyba jakąś przepustnicą? Czy ktoś to rozbierał i czyścił czy wystarczy tylko rozruszać? Dajcie znać jak to wygląda.
-
A nie masz problemów z autem???
To jest cięgło od gruszki sterowane podciśnieniem,sztanga i gruszka mają za zadanie niedopuścić do przaladowania.
Raczej powinna się ruszać . Jak jest możliwość to na uruchomionym silniku niech ktoś dodaje gazu a Ty patrz czy sztanga się rusza.
-
Nie rusza się już sprawdzałem. Żona dusiła na gaz i nic.Widocznie zablokowało się w pozycji otwartej a przeładowania ani niedoładowania brak.Silnik chodzi normalnie.Jurto rano muszę odkręcić osłonę termiczną i patrzeć dokładnie co jest.Cięgno jest tak zablokowane że w żadną stronę się nie rusza. :-/
-
To dziwne że nie ma żadnych objawów.
Jak sztanga jest otwarta to powinien być słabszy czy coś takiego.
Jak jest zamknięta to pewnie od przeladowania powinien wyskoczyć błąd i tryb awaryjny.
-
Problem rozwiązany.Zdemontowalem osłonę termiczną i okazalo się że ktoś już tam kiedyś kombinowal i skrzywil lekko dzwignie zaworu upustowego. Trochę nerwów i roboty kosztowalo doprowadzenie tego do normalnego stanu ale teraz wszystko ok. Z zablokowana dzwignia silnik chodzil glosniej. Teraz po rozgrzaniu jest dużo ciszej.