HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Tucson JM => Wątek zaczęty przez: kerad w 25 Grudzień 2017, 11:10:29
-
Wiem że ostatnio trochę za często tu pisze ale co chwila jakieś kwiatki mi wychodzą.
Wczoraj jadąc na święta zaobserwowałem coś czego wcześniej nie było. Mianowicie auto zachowuje się jakby miało padającą dwumase, ale to wersja benzynowa G4GC więc nie ma koła zamachowego dwumasowego. Podczas jazdy pod lekka górkę na 5 biegu przy 2500obr/min i po redukcji na 4 bieg 3000obr/min występują silne drgania całej budy, po wciśnięciu sprzęgła drgania znikają, ale jak puszczę sprzęgło i delikatnie z gazem się obchodzę żeby utrzymać prędkość, bez przyspieszania drgania wracają.
Myślałem że to asfalt na drodze jest źle wylany, ale wtedy na wcisnietym sprzęgle też by drgało.
Dodatkowo nie zawsze się one pojawiają, mimo iż warunki sa podobne, ale jak auto wpada w wibracje to drga cale na boki że pasażerowie z tylu też czują, nie tylko kierowca.
Takie objawy dla mnie zawsze miała dwumasa ale w silnikach TDI a tu co może powodować taki efekt?
Wesołych Świąt
PS. Czy układ WN, może dawać taki efekt, np. padająca cewka lub świeca?
Edytowane że względu na słownik w telefonie, bo zmienił kilka słów.
-
No przy takich drganiach to najpierw zaczął bym od:
Poduszki silnika,skrzyni,podpora wału napędowego,luzy na pół osiach.
Oczywiście nie wymieniać od razu tylko sprawdzić ewentualnie jak coś nie teges to wymiana.
-
Właśnie wróciłem od kolejnego mechanika i jest kolejna teoria, że to przegub wewnętrzny, ale bez rozebrania nie da się tego sprawdzić.
Czy istnieje możliwość po VIN sprawdzić ile frezów mają poszczególne przeguby wewnętrzne, albo numery oryginałów żeby już mieć je przy rozbieraniu?
-
Zapomniałem kontynuować temat:
więc przeguby wewnętrzne obydwa wymienione 2018-02-24 na zamienniki z wyższej półki (za 370pln/szt i nie NTY) i drgania na wysokich biegach tj. 5 i 4 zniknęły, ale pojawiły się mocne drgania identyczne karoserii na boki, szczególnie widać jak drga na boki fotel pasażera, w zakresie prędkości obrotowych silnika 2000 do 2800 obr/min. na II biegu (silnik pod obciążeniem, na prostej, lub pod górkę), oraz delikatne ok 1800 do 2000 obr/min. na III biegu.
Mechanik już rozkłada ręce i nie wie czy nowe przeguby mają wadę, czy coś innego na taki stan rzeczy wpływa.
Wcześniej jak były drgania na 5 biegu to nie było wspomnianych drgań na 2 biegu...
[ Dodano: 2018-07-18, 07:22 ]
Przeguby które zostały zastosowane są firmy FEBEST.
Możliwe żeby nowe przeguby miały jakąś wadę fabryczną i efekt jest jak wyżej czyli drgania po wymianie przeszły z V begu na II bieg?
Gdybym sam był mechanikiem i nie płacił za robociznę, to prościej by było eksperymentować, a tak każde wyjęcie przegubów ze skrzyni to kolejny spory wydatek.
Auto nie miało kolizji także półoś sama od siebie się nie skrzywiła, zresztą raczej ciężko skrzywić półoś, no chyba że jest uderzenie w koło podczas wypadku.
Już od lutego temat się ciągnie, auto pokonało od tego czasu ponad 6 tyś km i nic się nie ułożyło, ani nie poprawiło.
Byłbym wdzięczny za jakiś trop.
Poduszki silnika mechanik sprawdzał i mówił że są ok i że w tych autach są tak pancerne że ciężko żeby się wybiły. Samochód ma przejechane aktualnie 139 tyś km...
Przy wymianie przegubów wewnętrznych wymieniono również tarcze i klocki na nowe Textar, ale to raczej nie powinno mieć związku...