HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Santa Fe SM => Wątek zaczęty przez: wydminianin w 18 Grudzień 2017, 19:57:34
-
Od jakiegoś czasu, będzie ze 30 000km, zużywa się jeden klocek hamulcowy w tylnym prawym zacisku, ten od wewnątrz(od strony tłoczka). Wymieniłem gumki, tłoczek, prowadnice, przewód elastyczny, tarcze, klocki(Ate), blaszki i nadal to samo. Co jakieś 5000km wewnętrzny klocek starty do zera. Brak mi już pomysłów, czym to jest spowodowane. Tylko jeden klocek, w jednym kole. Drugi,ten zewnętrzny jak nowy. Macie jakieś pomysły, sugestie?
-
Moze sam zacisk jest zepsuty :?:
-
A co może zepsuć się w zacisku? Tłoczek nowy, uszczelnienia również, tłoczek ręką można wcisnąć. Nic więcej tam nie ma.
-
do sprawdzenia:
korektor siły hamowania na tył,
układ abs-u , może zawory wlotowy lub wylotowy blokują
-
Zawsze myślałem, że jak jest korektor na tyle, to auto nie ma ABSu. Koreańska myśl techniczna ma inaczej?
-
pewnie się rozpędziłem :mrgreen: z tym korektorem. masz rację
-
a co ma wspolnego korektor sily hamowania do systemy ABS ??? To ze pojazd ma ABS to znaczy ze nie ma korektora?????? Starsze auta posiadaly oba systemy a obecnie elektronika przejela funkcje mechanicznego korektora wiec jest on nadal
-
Wydminianin nie ma zaworków na pompie hamulcowej.
-
To cholera wie w czym problem. :evil:
-
Idąc po linii najmniejszych kosztów zacznij od wymiany zacisku.
-
jak to napisalem to mnie wysmial :cry:
-
Nie wyśmiał, tylko stwierdził, że w zacisku nie ma co się zepsuć, gdy wszystkie elementy eksploatacyjne są zmienione. ;-)
Dzisiaj ponownie dobrałem się do tylnych zacisków. Podejrzewam, że przyczyną może być brak osłony tarczy hamulcowej( tarczy kotwicznej). W lewym kole, dopóki resztki osłony trzymały się jeszcze, nie było problemu ( w prawym korozja zjadła osłonę już dość dawno). Parę miesięcy temu skorodowana część odpadła i dziś zauważyłem również w lewym kole zużyty klocek wewnętrzny. Podejrzewam, że w wyniku braku osłony mnóstwo zanieczyszczeń z dróg dostaje się na prowadnice klocków i skutecznie je blokuje, nie pozwalając na ich cofnięcie. Po Nowym Roku zamierzam zamówić na KORAPS tarcze kotwiczne i zobaczę co z tego wyjdzie.
-
Badaj kolego temat bo i u mnie pojawił się taki sam problem z klockiem w prawym tylnym kole.
-
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=104103&highlight=zacisk
-
Zgadzam się z tym co podaje kolega kosmos. Zacisk zacina się w prowadnicy i są takie objawy. Rozebrać, wyczyścić. posmarować smarem ceramicznym i po problemie.
-
polecam obrot tloczka w prawo lub lewo oraz "wycisniecia " plynu przez odpowietrznik
-
Dziś założyłem nowe tarcze kotwiczne i klocki na tył. Zobaczę, czy to pomoże. Za jakieś 4000km będę wiedział, czy pomogło.
-
Przejechałem ponad 3000 km i na klockach hamulcowych niemal żadnych śladów zużycia. Wynika z tego, że to właśnie osłony tarczy (właściwie to ich brak) były przyczyną zużywania się klocka hamulcowego.Tak więc wymiana osłon tarcz hamulcowych zdecydowanie pomogła.