HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: dzienni w 12 Wrzesień 2008, 09:03:42
-
Wymienione:
Filtr paliwa, filtr powietrza, świece, kable WN
Może to czujnik temperatury ale czy nie szarpałby też na gazie. Instalacja sekwencyjna ZAVOLI.
Czy ten czujnik da się sprawdzić jakąś prostą metodą, czy oprócz czujnika temp. cieczy jest jeszcze czujnik temp otoczenia jeśli tak to gdzie.
Jak odłącze czujnik temp cieczy to samochodu jakby nie dusi ale włączają się wntylatory chłodnicy i klimy.
CO jest?
-
Świeci się CHECK ENGINE?
Widzę dwie możliwości:
1. przypchane/lejące wtryskiwacze benzyny (zalać Vpower Racing 99 i przejechać z 200km)
2. niesprawny przypchany układ recyrkulacji par paliwa tzw. EVAP
link (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=405&highlight=evap)
-
Witam. Do tego co napisał kolega e-gen dodałbym jeszcze sprawdzenie wydajności pompy paliwa. Pozdrawiam Igor.
-
Dzięki za szybką odpowiedź.
od tego tu jesteśmy :lol:
CHECK ENGINE - świeci się, zaświecił się niedługo po założeniu gazu czyli jakieś 45 tys. km temu, ale auto chodziło super. Czasami był tylko ten problem że po odpaleniu był bardzo słaby i gasł sam z siebie lub przy ruszaniu. Póżniej problem sam się rozwiązał wszystko było ok.
masz źle zestrojoną instalcje; ja 20x odwiedziłem gaziarza po zainstalowaniu LPG aż zestroił wtryski tak że nie wywala błędów.
Obecnie zapal ale zaraz obroty spadają i gaśnie i tak 3-4 razy aż wszystko jest w miarę dobrze tylko lekko szarpie.
Najprawdopodobniej wtryskiwacze mówią papa - reanimacja Vpowerem (tym najdroższym) powinna pomóc.
Podczas jazdy na benzynie zapalona lampka check zaczyna migać i wtedy jest jeszcze słabszy, po chwili pali się światłem ciągłym.
missfire - czyli nie następuje zapłon mieszanki w którymś z cylindrów - wina wtryskiwaczy benzyny.
Na gazie pali się też światłem ciągłym ale wszystko jest ok.
uboga mieszanka LPG/powietrze
Zalałem właśnie V-power zobaczymy.
Jeżeli wypalenie całego baku nie pomoże to sugeruję wyjęcie wtryskiwaczy i zaniesienie do zakładu który zajmuje się regeneracją (zdjęcia na forum mile widziane) i /lub kupno sprawnych wtrysków.
Ale ciągle niepokoi mnie czujnik temperatury, jak go odpiąłem na chwilę to nie ten sam samochód, zwija asfalt, tylko wentylatory chodzą.
Jak odepniesz czujnik to ECU myśli że jest zimny silnik i wzbogaca mieszanke (jakbyś jeździł na ssaniu)[/quote]
czy reset kompa kasuje błąd check, bo mi po resecie od razu świci nie zgasła nawet na chwilę. czy są jakieś twarde błędy które kasuje tylko serwis.
odpięcie "-" w ako kasuje wszystko[/quote]
Dużo tego
nie przejmuj się :)
Robert
Bartek <papa>
[/quote]
-
e-gen - wyczerpująca odpowiedz :mrgreen:
Mam w takim razie jeszcze jedno pytanko, czy odpinam kleme "-" na zbyt krotko (około 1 min) czy łapie błąd zaraz po zapłonie (bardziej realne).
Jeszcze jedno, widzę że masz skaner OBD II, na allegro widziałem tego wiele czy to jest coś wart czy masz coś lepszego, czy mógłbyś polecić coś w rozsądnej cenie.
pozdro
Robert
-
Jeszcze jedno. Dzisiaj po dłuższym odłączeniu kompa "-" zupełnie inna reakcja. Błędy się skasowały check nie świecił.
Samochód zapala i od razu gaśnie. Odkręciłem świeca zalewa je (były mokre)
Samochód odpala dopiero po odłączeniu przepływomierza i chodzi normalnie. PO przejechaniu 3 km check ponownie się pali.
Po zgaszeniu silnika załączają się wentylatory na chłodnicach.
Czyli co komp PADA ! Nie wiem.
-
Oczywiście że po wykasowaniu komputera nie będzie Ci samochód dobrze chodzić. ECU musi się "nauczyć" obsługi silnika. Niczego nie odpinaj, nie kombinuj - niech się ECU nauczy ;-) ,
-
Masz uszkodzony przepływomierz.
Po odłączeniu jego, co sam zauważyłeś auto pracuje normalnie nie gaśnie. Minusem jest załączanie się wentylatora po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i kontrolka CE.
Nic nie kombinować i jeździć dalej.
-
Masz uszkodzony przepływomierz.
Po odłączeniu przepływomierza ECU przechodzi w tryb awaryjny.[/quote]
-
Też sądze że mam uszkodzoną przepływkę, tylko że przedtem myslałem że to czujnik temperatury ( co ciekawe u mnie jest tylko jeden czujnik temperatury tzn. cieczy, a nie ma czujnika temp. zewnętrznej). Wiem że się uczy z tego czo czytałem na forum to robi się reset na zimnym silniku. Później zapalamy i czekamy aż silnik się zagrzeje i włączy się wentylator.
Problem w tym że odpalam wchodzi na obroty i zaraz gaśnie ( i tak w kółko próbowałem odpalić z 10 razy ciągle to samo odpala i zaraz gaśnie) a po odpięciu przepływomierza odpala i wszystko jest ok zarówno na gazie i benzynie.
Pytanie1:
Czy oby napewno przepływomierz a nie komp siada (pewnie trzeba podpiąć pod kompa)
Pytanie2: (na przyszłość)
Po resecie kompa klema "-" pod odpaleniu silnika (zakładam że nie gaśnie od razu) to samochód zostawia się tylko na benzynie żeby komp się uczył (tzn. wyłączyć możliwość przełączenia na gaz czy nie ?)
Pytanie3:
Jazda na trybie awaryjnym kompa co powoduje?
Większe zużycie paliwa, czy można coś uszkodzić jażdząc tak przez dłuższy okres czasu?
Odnoście możliwości zakupienia jakiegoś taniego a sprawdzonego skanera obd2 macie jakieś propozycje, nudzi mnie jazda na serwis z byle pierdołom a poza tym chciałbym wiedzieć co się dzieje z autem.
Pozdro
Robek
-
dzienni, tryb awarynjy np nie pozwala wkręcać się silnikowi na więcej niż ok 3k rpm ( tak ostatnio się doczytałem)
-
Dzięki za szybką odpowiedź.
CHECK ENGINE - świeci się, zaświecił się niedługo po założeniu gazu czyli jakieś 45 tys. km temu, ale auto chodziło super. Czasami był tylko ten problem że po odpaleniu był bardzo słaby i gasł sam z siebie lub przy ruszaniu. Póżniej problem sam się rozwiązał wszystko było ok.
Obecnie zapal ale zaraz obroty spadają i gaśnie i tak 3-4 razy aż wszystko jest w miarę dobrze tylko lekko szarpie.
Podczas jazdy na benzynie zapalona lampka check zaczyna migać i wtedy jest jeszcze słabszy, po chwili pali się światłem ciągłym.
Na gazie pali się też światłem ciągłym ale wszystko jest ok.
Zalałem właśnie V-power zobaczymy.
Ale ciągle niepokoi mnie czujnik temperatury, jak go odpiąłem na chwilę to nie ten sam samochód, zwija asfalt, tylko wentylatory chodzą.
Testowałem też rano odpięcie czujnika ale wówczas również gaśnie.
Pytanie czy jest jeden czujnik czy dwa, czy gaz korzysta z tego samego czujnik (pewnie tak) ?
czy reset kompa kasuje błąd check, bo mi po resecie od razu świci nie zgasła nawet na chwilę. czy są jakieś twarde błędy które kasuje tylko serwis.
Dużo tego
Robert