HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => Accent => Wątek zaczęty przez: Rafal w 18 Wrzesień 2008, 14:12:27
-
Witam wszystkich, właśnie kupiłem Accenta i już zacząłem się nim cieszyć, ale...
po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła mi się lampka CE.
Nie bardzo się znam na samochodach, ale miałem mało paliwa w baku i pomyślałem, że może nie działa lampka rezerwy (przy włączeniu stacyjki nie zapala się) i to dlatego... Zalałem do pełna i po przejechaniu kilku km zgasła.
Niestety, poniżej połowy baku zapaliła się z powrotem.
Spalanie na trasie ok 10l/100 (na dystansie ok 500km), w mieście ok 11l. stwierdziłem ubytek oleju - były w normie (w środku min/max), jest poniżej min.
Zakupiłem skaner i wyskoczyły mi błędy jak w temacie.
1. Czy ktoś wie co to oznacza?.
W instrukcji takich kodów nie ma(w zestawie), na stronie http://www.clearcodes.com/html/obd-2_codes.html#p1800 znalazłem takie opisy
P1801 Transmission Clutch Interlock Safety Switch Open Circuit
P1805 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Open Circuit
P1128 Upstream Heated O2 Sensors Swapped
2. Czy nr kodu dla różnych samochodów ma inne znaczenie?
Znalazłem w jednym z tematów informacje na temat kodu P1128, ale z innym opisem:
"P1128 - Air flow meter", oraz ""DTC P1128 is "Long Term Fuel Trim Too Lean"
3. Czy jest ktoś w posiadaniu pełnej listy kodów do Accent wraz opisem, co mogło to spowodować ( i mógłby mi ja przesłać?)?
4. Można gdzieś dostać książkę typu "Zrób to sam"? Szukałem na google, ale były tylko do starszych modeli.
Trochę się rozpisałem, mam nadzieje, że zrozumiale. Jeśli ktoś wie jak to ugryź, to bardzo proszę o pomoc.
-
Duże spalanie Pb.
Obstawiam nieżywą pierwszą sonde lambda i/lub nieszczelność w układzie wydechowym i/lub zasysanie lewego powietrza do układu dolotowego.
-
Spalanie na trasie ok 10l/100
:shock: normalnie mnie zamurowało. Też mi się wydaje, że któraś sonda jest martwa. Poza tym cos dziwnego z tym olejem jest - nie masz wycieków żadnych?
-
na szybko, znalezione w sieci
P1801 - Immobilizer Transponder Error
P1805 - Immobilizer EEPROM Error
link ...... (http://www.gtcars.ca/online/hyundai-mailing-list/50669-p1801-p1805-code-unknow.html)
link 2 ... (http://www.hyundai-forums.com/t26406-immobilizer-problem.htm)
.
-
kpawel, ale to się trochę nie bałdzo trzyma kupy IMO w takim sensie, że co immo do koszmarnego spalania i ubywania oleju? :)
-
Żadnych wycieków pod samochodem nie zauważyłem, przy takim ubytku trudno by go było nie zauważyć, sprawdzę jutro (dziś) czy silnik nie pluje mi olejem z rury wydechowej, obejrzę dokładniej silnik i wydech, pod kątem nieszczelności.
Jak można tłumaczyć różną interpretacje tego samego nr błędu?
Jak można sprawdzić sondę?sondy pod kątem sprawności? Można ja jakoś zmierzyć?
Dodam, że nie mam żadnych problemów z "odpalaniem" silnika, silnik chodzi bardzo ładnie, nie szarpie i zachowuje się jakby wszystko było w porządku.
Co myślicie o tym , żeby skasować błędy i sprawdzić czy pojawią się znowu? (nadzieja:-), może któryś z tych błędów jest "stary" i nie został skasowany? Aczkolwiek spalanie i olej pozostawiają wiele do życzenia. Kontrolka CE zgasła, chwilę po zatankowaniu (?;sama).
Pozdrawiam i dziękuję
-
Gdzie mieszkasz w IRA?J a w Clonmel... .Jak co to podjedz to cos poradzimy...
-
Jak można tłumaczyć różną interpretacje tego samego nr błędu?
Do tej pory nie spotkałem się z tym, że KAŻDY producent tak samo opisuje błędy. AFAIR to OBD2 to był obowiązek jako interfejs wyłączenie.
-
Uważam że pierwsza lambda nie działa a konkretnie to jej grzałka.
Lambda kosztuje do 100 PLN ( jednovoltowa ).
-
Hm..., teraz rozumiem, będę szukać opisów błędów pod Hyundai-a.
Wie ktoś, jak można sprawdzić pierwszą sondę, ewentualnie jaką najlepiej kupić, żeby długo pociągnęła?
Do Tomasz1023 - jestem aktualnie w Wexford, można by kiedyś spotkać...
-
Nie bardzo się znam no ale u mnie kiedyś też wyskakiwał "Check Engine"... autko ładnie jeździło i zapalało, a tu trach co pewien czas lampka się świeci... kasowanie i dalej jazda...
Przyczyną była przetarta plecionka przy rurze wydechowej - wymiana z 50 PLN i wszystko OK. /Dobry mechanik z Hyundai Koliber Lublin (zamknięty :( ) od razu zauważył że coś nie tak z wydechem.../
Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie ;-)
-
"Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie"
ha, przejechałem cały bak bez CE, no i wyszło ok 11/100... Czuli szukam info, gdzie znajdę te sondy w samochodzie i jak je sprawdzić.
-
"Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie"
ha, przejechałem cały bak bez CE, no i wyszło ok 11/100... Czuli szukam info, gdzie znajdę te sondy w samochodzie i jak je sprawdzić.
Idż od kolektora po wydechu, NIE da się przeoczyć :) Poszukaj postów e-gen pisał jakią one powinny mieć oporność ( czy coś tam takiego co się da samemu zmierzyć 8-) )
-
Mam dokładnie te same kody błędów lecz spalanie w normie, tzn. miasto ok.8,5l. Mam skaner z Allegro http://www.allegro.pl/item439900518_obd2_dominator_skantr_w_jezyku_polskim_nowosc.html i na nim rzeczywiście nie ma wskazań jednej sondy. Nie do końca jeszcze pochwytałem wskazania skanera, ale kody wykasowałem i czekam, czy pojawią sie te same i po jakim czasie. Chciałbym się upewnić, czy napewno pojawienie się lampki "check" powoduje przełączenia się komputera w tryb awaryjny i co to oznacza dla samochodu.
Dzwoniłem do serwisu Hyundaia, stan w który przechodzi komputer po wystąpieniu błędu nie jest stanem awaryjnym. Komputer uśrednia wskazania nieczynnego urządzenia, gdy nie może ich odczytać, np. sondy lambda.
Przy założonej instalacji LPG komputer częściej zgłasza błędy, może to być spowodowane różną jakością gazu, brakiem odpowiedniej regulacji na gazie. Warto więc sprawdzać błędy komputera, ale nie należy wpadać w panikę jeśli takowe się pojawią.
-
Hm... Mój post był usunięty z tego wątku z powodu Moderator napisał:
„Powód: Każdy ma prawo do opinii na temat LPG ale w tym wątku rozmawiamy o konkretnym problemie a nie snujemy swoich teorii nt. LPG (patrz dział: INSTALACJE LPG)”
No cóż z Moderatorem się nie kłócę bo zawsze ma rację... no ale ale to czy samochód jest zagazowany czy tez nie to podstawa rozpatrywania błędów kodów jak w temacie...
Autor wątku napisał: "po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła mi się lampka CE"... Dlatego tez pozwolę sobie jeszcze raz przytoczyć swój poparzeni wpis - Przy zagazowanym samochodzie "Check Engine" to można by napisać standard... wcześniej czy później i tak zaświeci... Fakt autor wątku nic nie pisze o tym czy ma zagazowany samochód czy też nie... ale jak tak to w tym bym doszukiwał się problemu zapalania lampki "Check Engine" bo powodów jest kilka ale to już nie w tym wątku ;)
Z góry przepraszam Moderatora za swoja polemikę.
-
Przy zagazowanym samochodzie "Check Engine" to można by napisać standard... wcześniej czy później i tak zaświeci...
@piotr1111
Twój post poleciał bo nie był próbą sensownej odpowiedzi na problem postawiony przez autora wątku :arrow: przemyślenia, które CI się udzielają najlepiej artykułować w dziale dot. LPG - pod warunkiem, że zechcesz rozwinąć myśl <czytaj>
Jeżeli masz uwagi dot. moderowania to proszę na priva-a; bez OT w dziale technicznym <cfaniak>
-
Autko bez gazu:-), sondę szybko znalazłem (4-przewodowa), tę pierwszą- jutro będę mierzył, o wynikach poinformuję. Widziałem opinie, że sondy uniwersalne nie zawsze są najlepsze... Czy ktoś orientuje się jakie są przeznaczone do Accenta '03?
-
Oryginalna lambda jest oznaczona jako:
kefico
39210-22610
license bosch
Równie dobrze możesz zakupić sondę produkowaną przez firmę NGK / NTK.
Sonda musi być:
- czteroprzewodowa (2 białe ,szary ,czarny)
- gwint M18 x 1.5
- zakres pracy 0 - 1V (czyli jak w większości przypadków)
Przykład aukcji pasującej do Accenta:
link (http://moto.allegro.pl/item427983515_uniwersalna_sonda_lambda_4_przewodowa_ngk_ntk.html)
-
Dzięki za podpowiedzi, sondę sprawdziłem metodą miernika, oporność grzałki =9ohm, napięcie na sondzie skacze od 0-5,5 V, czyli jest trochę ograniczona. Zamawiam nową. Czy ma ktoś jakiegoś poleconego sprzedawcę?
-
Witam,
Przygladam się niniejszemu tematowi i widze, ze mógł sie pojawić drobny błąd. Kolega Rafal napisał, że ma odczyty na sondzie w zakresie "...napięcie na sondzie skacze od 0-5,5 V, ...". Wyglada to troche dziwnie, nie ma mozliwosci aby napiecie na sondzie przekroczylo wartosc 1,2 V. Proponuje powtorzyć pomiar, ale stosujac zwykly miernik wskazówkowy, nie cyfrowy, ktory przy wartosciach chwilowch bedzie pokazywał bzdury.
Pozdrawiam
-
0-0,55 V oczywiście... Wkradł się błąd, przepraszam...
-
Zamówiłem nową sondę (uniwersalną NGK/NTK), ale dostałem pytanie zwrotne:
"czy ta sonda ma być z masą izolowaną czy z masą z przejściem na obudowę?" - Czy ktoś ma wiedzę jaka powinna być?
A propos ubytku oleju zdaje się, że jednak znalazłem miejsce wycieku... wygląda na to, że ucieka w miejscu mocowania "rurki" na bagnet do kontroli oleju z silnikiem...
Czy koledzy sie orientują w jaki sposób można to miejsce uszczelnić? -wygląda na to, że ona jest wkładana na ścisk (żadnej nakrętki nie widziałem).
Pozdrawiam z pola walki:-)
-
według mnie z "masą izolowaną" - jak możesz to daj link do aukcji
-
Sondę będę chyba brał od kolegi , który pracuje w sklepie z częściami w Polsce... Nie mam zbyt dużej praktyki w zakupach internetowych, a naczytałem się o jakiś chińskich podróbkach... Chyba, że ma kolega jakąś rzetelnego sprzedawcę...:-)
-
Witam ponownie,
zgodnie z sugestiami wymieniłem sondę lambda ( pierwszą) na uniwersalną z masą izolowaną NGK (i taka być powinna zgodnie z instrukcją NGK). Zrobiłem wczoraj wycieczkę (trasa mieszana, 4-osoby) ok. 200km i tak "na oko" spalanie spadło do poziomu 7l /100. Jutro to potwierdzę na stacji. Przy wymianie sondy skasowałem wyświetlany błąd.... :-) i tak się cieszyłem z braku zużywania się żarówki CE do około 160km mojej wycieczki...:-( światełko na desce i błąd P1128 ( z powrotem)
Maję koledzy pomysł na co jeszcze zwrócić uwagę? Słyszałem, że następnym etapem jest wymiana katalizatora... czy można sprawdzić jakoś jego działania?
Dzięki za dotychczasową pomoc.
Ps. po pierwszym skasowaniu wszystkich błędów błąd P1801,P1805 więcej się nie pokazał.
-
Komputer oznajmia, że mieszanka jest zbyt uboga i oczywiście próbuje wzbogacać mieszankę.
Co robić:
1. Check for vacuum or unmetered air leaks, concentrating on areas between the air flow sensor and the engine block. Are all the gaskets and hoses properly installed? A vehicle with a vacuum leak will have an air flow sensor reading that is lower than normal at idle (see Air Flow Sensor Table below). Accent, Elantra and Tiburon vehicles with a vacuum leak may also have a low load value.
2. Check the evaporative emission system (EVAP). An intermittently sticking or stuck open purge solenoid valve may not set an evaporative code in a 1996 or 1997 SOHC Accent or Sonata, but may set a Fuel Trim code.
3. Check the air flow sensor calibration. If no vacuum leaks are present and the purge system is functioning properly, compare the air flow sensor reading at idle and at 2500 rpm to the Air Flow Sensor Table below. If readings are out of specification, swap the air flow sensor with a known good unit and re-test (albo pojedź do ASO to Ci zmierzą sprawność i dokładność przepływomierza).
4. Check the fuel pressure (for low pressure), fuel volume flow (replace fuel filter if necessary), injector part number, PCM part number and perform the oxygen sensor scan tool test as noted below.
5. Uszkodzony plastikowy pojemnik z aktywnym węglem (lub wężyki) - znajduje się w okolicy lewego tylnego koła.
Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego; oczywiście wykręć sprawdź i przepłucz zaworek PCV (dzisiaj wszystkim to zapisuje ;) ) link (http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=675&start=45)
Ponadto zmierz elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm (jest łatwo dostępny, między kolektorem dolotowym a ścianą komory silnikowej)
Na deser przeczytaj to: link (http://en.allexperts.com/q/Hyundai-Repair-815/2000-Hyundai-Accent-poor.htm)
BTW
wchodzą na hmaservice.com (http://www.hmaservice.com/) , w menu Detail Search, zaznaczając All Content i wpisując do Text Search 1128 otrzymasz bardziej szczegółowe odpowiedzi na przedmiotowy problem.
-
Rafal, kilka pytań:
-Na przyszłość. Czy znasz oznaczenie /kod sondy lambda która kupiłeś, ile ona kosztowała?
-Pochwal się spalaniem paliwa zmierzonym przy dystrybutorze.
-
1.Sonda firmy NGK/NTK 4-przedwodowa S4 (OZA624-E4-taki był opis) - to jest ta z masa izolowaną:-). Zapłaciłem 135 zł (jak pytałem o cenę, mówił 145zł:-)) +przesyłka 10 zł.
W instrukcji montażu było opisane w jaki sposób to sprawdzić, tzn. zmierzyć opór pomiędzy metalową częścią sondy(czyli elementem, na który nakładamy klucz) i kablem masowym (szarym) - jak jest powyżej 10 Ohm - to z izolowaną; jak poniżej - z nieziolowaną...(odszukam instrukcję i podaj tez symbol). Ja wymieniałem orginalną sondę, zmierzyłem i było powyżej ( czyli S4).
2. hm... przyznam się uczciwie, że nie dojechałem na stacje... Naocznie spaliłem pół baku i z wyliczenia wyszło mi 7.5l/100...Może jutro mi się uda, to uzupełnię te dane.
3. Informacji od kolego e-gen, tez nie zdążyłem jeszcze wykorzystać - też plany na jutro... (w tygodniu byłem sam z małymi dziećmi i nie miałem możliwości...
-
"Ponadto zmierz elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm" - zmierzyłem, ok 25 Ohm
"Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego" - okazało się, że zdjęty był wężyk z "bolca" k/przepływomierza, odszukałem-założyłem.
"sprawdź i przepłucz zaworek PCV" zaworek w porządku
"-Pochwal się spalaniem paliwa zmierzonym przy dystrybutorze."
przy dystrybutorze wyszło 7,4 l/100km
Do przepływomierza się jeszcze nie dobrałem..., zobaczymy czy znów wyskoczy błąd...
Z placu boju
-
U mnie tez swego czasu pojawis sie blad P1128 i skonczylo sie na wymianie przeplywomierza. (Dosc powszechny problem w Accentach). Niestety operacja dosc kosztowna (1000 w serwisie, 500 z hurtowni, 250 zamiennik lub uzywka z allegro - choc mnie na allegro udalo sie kupic orginal za 250, przejechalem juz 5 tys km i wszystko ok)
Nie masz moze wrazenia ze silnik ci troche "dzwoni" przy zwiekszaniu obrotow?
Pozdrawiam
Lukasz
-
"Przyjrzyj się "wężykom" które dochodzą do kolektora dolotowego"[/i] - okazało się, że zdjęty był wężyk z "bolca" k/przepływomierza, odszukałem-założyłem.
[
MAMY CIĘ !?
-
Spychoo - nie pocieszasz mnie...:-)
e-gen-"MAMY CIĘ !?" - trzymam kciuki żebyś miał rację:-)
Teraz oby się już nie zapaliło i do następnego tankowania.
Dzieki.
-
Drobne podsumowanie (mam nadzieję):
1. Błąd P1801, 1805 po skasowaniu więcej się nie pojawił - widocznie jakaś pozostałość serwisowa...
2. Błąd P1128 został wyeliminowany poprzez wymianę pierwszej sondy Lambda, oraz założenie przewodu zdjętego z "wypustki" k/ filtru powietrza.
Po usunięciu ostatniego (2) przejechałem ok. 320 km na trasie (4 osoby +bagaż, prędkość do 120km) - spalanie pomiar "naoczny"(pół baku-320km) około 6,2l/100km;
Kontrola spalania przy stacji, 360km trasy, reszta miasto krótki dystans, wyszło 7l/100km.
Mam nadzieję, że mój problem w tym zakresie się skończył. Dziękuje wszystkim serdecznie za okazaną i jakże cenną pomoc. Szerokiej drogi.
-
Teraz tylko lać i jeździć :mrgreen:
Ciesze się, że pomyślałeś o innych i dodałeś podsumowanie. Apeluję do wszystkich, którym forum pomogło (lub nie), aby również podsumowywali swoje wątki.[/size]