HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i40 VF => Wątek zaczęty przez: mariusz00-82 w 12 Listopad 2017, 20:48:53
-
Takie pytanko bo niewiem czy tak ma być ?
Gdy po nocy odpalam auto wraz z włączonym ogrzewaniem obroty zatrzymują się na 1000 i tak trzymają aż do kompletnego rozgrzania auta puźniej obroty zmniejszają się do pierwszej kreski pod 1000 .Gdy odpalam auto bez włączonego ogrzewania obroty odrazu spadają...czy tak powinno być???
-
A czy przy ogrzewaniu masz wlaczona klime?
-
U mnie czy z klimą czy bez czegoś takiego nie ma
-
A jak sprawdzić czy przy ogrzewaniu jest włączona klima ona się automatycznie nie wyłącza jak jest na zewnątrz zimno?
-
tak ma być, przy zimnym silniku (tylko z dieselem) dopóki nie jest rozgrzany wykręcenie ogrzewania na max. powoduje podniesienie obrotów silnika. wynika to z faktu, że CR-y mają wysoką sprawność i nie oddają tyle ciepła jak inne, więc bez podniesienia obrotów na postoju na ciepło czekał byś wieczność.
-
U mnie tez tak jest. Dodatkowo w i40 jest też grzałka, która pobiera energię. Załącza się poniżej 6 stopni, zatem ona też swoje dodaje.
U mnie powiedziałbym, ze obroty rano były w granicach 1100 (klima na auto, 3 stopnie na zewnątrz)
-
Skrzynia: AT
Początkowo silnik dostaje zwiększone dawki paliwa, przez to zimne silniki z manualną skrzynią biegów często podkręcają się nawet i do 1400RPM. Jest to zupełnie nieszkodliwe i w żaden sposób nie wpływa na komfort prowadzenia auta: odpalasz i jedziesz etc.
Z automatami ( a posiadasz takowy), sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Ze względu na ASB, silnik nie może sobie startować z dowolną liczbą obrotów i musi "wyważyć" wzbogacenie mieszanki z maksymalnym RPM (chodzi m.in. o zuzycie konwertera). To dlatego w instrukcji ASB producent zaleca około minutowe rozgrzewanie auta na postoju.