HyundaiKlub.pl
		Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Saint w 11 Listopad 2017, 12:18:33
		
			
			- 
				Witam, 
od pewnego czasu nie podoba mi się praca silnika mojego i30, benzyna 1,6. Obecnie 130.000 na liczniku. 
Mianowicie po wizycie w serwisie i przeglądzie (standard podczas którego dodatkowo wymieniono świece) silnik zaczął głośniej pracować i wyraźnie odczuwam drgania na podłodze przy obrotach powyżej 2500 do około 4000. Powyżej albo ten hałas ustaje albo zgrywa się po prostu z większym hałasem związanym ze zwiększonymi obrotami - nie wiem. 
O dziwo hałas ten nie występuje zawsze. Są dni kiedy silnik pracuje ok. Albo inaczej, przy jednym odpaleniu i jeździe jest ok, przy kolejnym nie, przy kolejnym znowu coś nie tak. Różnie.  
Podejrzenia były następujące:
- opony :) - to nie to, opony wymienione hałas został
- świece - podobno jest ok, choć objaw pierwszy raz zauważyłem wyraźnie między przeglądem 90.000 a 120.000.
- silnik nie wykazuje żadnych błędów, dwa razy zwracałem na to uwagę w serwisie i nic nie widzą, nic nie sugerują.
Temat mnie nurtuje, poczytałem i moim zdaniem (zaznaczam, ze mechanikiem nie jestem) mogą to być luzy zaworowe. Czy ktoś może potwierdzić? 
Czy jeżeli to luzy i jeżdżę tak już około 20.000 km jakie mogą być konsekwencje/konieczne wymiany ? Wałek rozrządu ? Rozrząd Komplet?
Czy ktoś się orientuje jaka cena? 
PS. Z racji tego że samochód jest na gwarancji i był regularnie serwisowany w ASO zastanawiam się czy ich za to nie próbować pociągnąć, bo jeśli w ramach przeglądu 90.000 mają sprawdzić luzy i zgłaszam tego typu usterki powinni tą kwestię chociaż zweryfikować, czyż nie ?
			 
			
			- 
				Z tego co pamiętam to przy 90 tyś. jest zalecenie zeby luzy skontrolować. 
Sama kontrola nie powinna być kosztowana.
			 
			
			- 
				Wiesz co mam podobnie. 
Tylko nie potrafię tego wytłumaczyć bo stało  się to po wymianie kół na zimowe..
Są odczuwalne drgania w zakresie od 2500 do 3000 bez względu na szybkość. 
Do tej pory wszystko było ok. 
Nie mam pojęcia o co chodzi, czy mogło się coś stać podczas podnoszenia auta przy wymianie kół.
Daj znać jak dowiesz się czegoś:)
			 
			
			- 
				Pytałem dzisiaj o cenę sprawdzenia luzów to 250 zł w serwisie.
			
 
			
			- 
				Czytałem i się dziwiłem.. a tu spotkało mnie coś podobnego.
Zmieniłem koła na zimówki, a teraz też mam problem - mianowicie jak jadę wolno to wszystko jest okej - od 120km/h zaczyna strasznie trzepać całym autem. Przy 160km/h drgania nie są już takie mocne.
A może to po prostu źle wyważone koła?
			 
			
			- 
				Bez jaj w Twoim przypadku to wiadomo że koła. 
U mnie wibracje są w pewnym zakresie obrotów od 2500 do 3000 na każdym biegu.
Nie są jakies bardzo duże ale denerwujące.