HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: Dandry w 01 Listopad 2017, 19:54:05
-
Witam,
zauważyłem dziwną sprawę. Jak stoję autem na włączonym silniku - wspomaganie elektryczne działa, w ustawieniu Comfort, dosłownie mały palcem u ręki mogę skręcać kierownicą. Jak jadę 10 czy 20 km/h jest to samo - kierownica działa leciutko. Natomiast jak przekroczę 30 km/h to wspomaganie jakby przestało działać - kierownica chodzi ciężko, tak że np. przy 70 km/h ciężko mi wejść zakręt prowadząc jedną ręką.
Dotychczas miałem wrażenie, że to EPS wyłącza się koło 100 km/h, a tymczasem kierownica przy 70 km/h chodzi ciężej niż w mojej 11-letniej Astrze 3...
Pytanie do Was drodzy forumowicze - jak to jest w Waszych samochodach? Miał ktoś taki przypadek? Powinienem już drżeć przed potencjalną naprawą związaną z EPS? :(
Dziękuję i pozdrawiam!
PS. Dodam tylko tyle, że żadna kontrolka na desce mi się nie pali. Sprawdzenie OBD może coś by dało?
-
O ile dobrze pamiętam rozmowę ze sprzedawcą w salonie, to mniej więcej w ten sposób działa ten system. Przy niskich prędkościach czuć wyraźną różnicę, ale przy 70km/h wspomaganie stopniowo twardnieje, żeby przy prędkościach autostradowych zapewnić dobre prowadzenie, nawet jak zapomnisz przejść z trybu comfort w normal lub sport. Zresztą u mnie tak to właśnie działa, a auto mam nowe. Najlepiej jakbyś porównał z inną i30, bo jak dla mnie akurat wspomaganie w i30 jest całkiem spoko, z tym, że ja mam porównanie do Felicii, w której nie miałem wspomagania i późniejszej Octavii 1, w której pod koniec uciekał mi płyn z maglownicy więc mogę być lekko "spaczony" ;)
Ja bym nie panikował :)
-
Kolega AlfaQuarto ma rację. To wygląda na zupełnie normalne działanie układu wspomagania.
-
No nie wiem czy tak ma być, bo u mnie przy ustawieniu comfort kierownica chodzi tak samo lekko przy wszystkich prędkościach. Żadnego utwardzania nie czuję... Z resztą, w instrukcji obsługi jest informacja, żeby przy prędkościach autostradowych przełączać na sport, co by potwierdzało to co napisałem wcześniej, że brak tutaj utwardzania progresywnego.
-
To żeby nie być gołosłownym, wyciąg z instrukcji:
(https://s1.postimg.org/9in4ua5oj3/Przechwytywanie.png) (https://postimages.org/)
-
u mnie raczej siła wspomagania jest stała niezależnie od prędkości. dlatego jeżdżę głównie w trybie sport. comfort za czuły na trasę jest