HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: adrianos503 w 31 Październik 2017, 12:16:47
-
Witam,
od miesiąca jestem użytkownikiem ix35 2.0 crdi 4x4 i już 5 krotnie jadąc samochodem przy stałej predkosci i obrotach auto straciło moc,nie dało się przyspieszyć,nie dało się jechać powyżej 100km/h i przekroczyć 3000tyś obrotów,w tym czasie nie świeciła sie żadna lampka check engine!Mając wpięty komputer w czasie awarii wyskoczył bład p0488 i c1555,po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu samochód działał normalnie a komputer nie wykazał żadnych błedów.
Idąc za błędem w serwisie wymienili zawór egr,ale w ten sam dzień błąd p0488 i zamulenie auta się pojawiło.
Moja obserwacja jest taka mając wpięty komputer,że w moim hyundaiu przepustnica jest cały czas otwarta 82%,nie reaguje na pedał gazu,natomiast zamyka się podczas wyłączania auta i wraca do pozycji otwartej i podczas wypalania dpf. Sprawdzałem w starszych dieslach ford galaxy i renault megane i tam przepustnica na wolnych obrotach jest zamknieta lub pzrymknięta od 0 do 35 % a w hyundaiu cały czas 82%(chyba,że nowe silniki tak mają).
Czy przyczyną może być peszepustnica?czy macie może jakieś pomysły co może się dziać bo w serwisie rozkładają ręce:/
-
Sprawdź dobrze węże dolotowe czy nie ma gdzieś jakieś nieszczelności. Może też być nieszczelny intercooler. Wtedy spada ciśnienie doładowania i przechodzi w tryb awaryjny. Ja miałem pęknięty górny wąż.
-
Podobne objawy są przy niesprawnym przepływomierzu.
Kiedyś jak chciałem zobaczyć czy mam sprawny przepływomierz to odołączyłem wtyczkę od niego i też na desce nie było żadnych kontrolek a samochód kręcił się tylko do 3000 i ogólnie muł.
-
Dzięki za sugestię.
-
Problem chyba rozwiązany, znow pojawił się błąd P0488 i kolejny raz chciano w serwisie brać się za Egr, ale mechanik wszedł jeszcze w błędy przepustnicy i przepływomierza (w załącznik zdjęcie) I znalazł tam 3 bledy i to raczej one wpływały na zamulenie auta,przepustnica się zacinala zawór Egr dostawał za dużo spalin i chyba stąd błąd. W piątek auto idzie na serwis i mam nadzieję, że zrobią to juz w końcu raz a dobrze;)
-
To fajnie,że coś się wyjaśni ło i wreszcie sobie biedny serwis poradzi:)
-
Witam, mam podobny problem od 2 miesięcy, podczas jazdy auto traci moc, obroty max 3000, nie ma turba. W serwisie początkowo żadnych błędów, wyczyścili sitko przy pompie paliwa, wymienili filtr paliwa, ale nie pomogło. Odstawiłem auto do zaufanego mechanika, diagnozował i stwierdził że wg. niego sterownik/nastawnik turbiny. W między czasie jak auto było u niego, z tego co mówił rozbierał ten element, zaczął nim jeździć i wszystko wróciło do normy. Mówił że może coś nie stykało w pinach/stykach. Przejechałem od tamtej pory ok. 500 km i raz w tym czasie stracił moc - oczywiście po odpaleniu ponownym jest ok. Co myślicie?
-
Podpinam się pod temat. U mnie podobna sytuacja. Co jakiś czas w trakcie jazdy samochód traci moc (Kręci do niecałych 3000). Po ponownym odpaleniu wszystko ok. Co udało mi się zauważyć to w momencie kiedy próbuję go przeciągnąć zapala się check, a przy spokojnej jeździe nie. Przebieg 97K km
[ Dodano: 2018-12-05, 15:47 ]
Witam, mam podobny problem od 2 miesięcy, podczas jazdy auto traci moc, obroty max 3000, nie ma turba. W serwisie początkowo żadnych błędów, wyczyścili sitko przy pompie paliwa, wymienili filtr paliwa, ale nie pomogło. Odstawiłem auto do zaufanego mechanika, diagnozował i stwierdził że wg. niego sterownik/nastawnik turbiny. W między czasie jak auto było u niego, z tego co mówił rozbierał ten element, zaczął nim jeździć i wszystko wróciło do normy. Mówił że może coś nie stykało w pinach/stykach. Przejechałem od tamtej pory ok. 500 km i raz w tym czasie stracił moc - oczywiście po odpaleniu ponownym jest ok. Co myślicie?
Rozwiązałeś swój problem? Opis usterki jest identyczny jak u mnie :-|
-
Mam to samo. od pewnego czasu też tracił moc, zapalał się czek. Też zdiagnozowano usterkę nastawnika-sterownika turbiny. W serwisie koszt ok 2000 zł- porażka....
Na moim terenie fachman wziął 400zł za robotę i100zł za zdiagnozowanie problemu- rozebrał turbo (jest ok) przeczyścił sterownik i na razie to jakoś chodzi, ale wydaje mi się że też raz stracił moc po tej naprawie. w między czasie zamówiłem turbo ze sterownikiem w necie. Towar już przyszedł. Wiem że ważne są nr na sprężarce i na sterowniku. Nimi się trzeba kierować przy szukaniu części zamiennych. U mnie turbina firmy KKK jest, a powinna być gareta wg Vin i poszukiwaniach przez serwis....
Tyle w temacie. Ktoś zainteresowany informacjami- 601893976 ale nie w nocy :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: